Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Cross-hibrid

Peugeot 508 RXH

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Če se ne motim, je tole najprestižnejši peugeot v ponudbi v tem trenutku, ki stane najmanj 43 tisoč evrov. In kaj skriva? Poleg tega, da ima štirikolesni pogon, tudi hibridno tehnologijo, zato je na koncu naziva H. 508 je model, iz katerega izhaja, X pa označuje štirikolesni pogon. Sam naziv RXH pa naj ne bi pomenil nič, tako kot RCZ.
Cross-hibrid
Foto: Matej Mihinjač
7. 12. 2012 ob 9:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

najprestižnejši peugeot v ponudbi
dizelski hibrid prinaša najboljše iz dveh svetov; dizel za zmerne obremenitve, elektrika za speljevanje
izgled RXH je zelo prepoznaven in privlačen
v kabini je počutje odlično
dober položaj za volanom
bogata oprema serijsko
projekcijski zaslon prikazuje osnovne informacije med vožnjo
cena hibridov je vedno zasoljena
menjalnik še vedno prestavlja zelo počasi in 'cukajoče'
prtljažnik je zaradi baterij precej manjši in nižji
podvozje je na trenutke neudobno
200 'konjev' se je skrilo neznano kam
poraba goriva sploh ni majhna; zelo daleč od tovarniških obljub
voznikov prostor nima skoraj nobenih odlagalnih mest
3,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (7 glasov)
video test peugeot 508 RXH
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Takšen avto je kup moderne tehnologije in dosežkov na enem mestu, zato bo večina, ki se recimo s hibridi še ni srečala, nad njim totalno navdušena. In za to je veliko razlogov. Avto že izgleda atraktivno, sploh levje šape iz ledic so mi všeč in jih od zelo daleč prepoznate. Peugeot 508 v kombijevski izvedenki je že sam po sebi lep avtomobil, v tem primeru, ko je  za 5 cm bolj oddaljen od tal, da se znajde tudi na slabših podlagah, pa sploh, saj deluje prestižno in zmogljivo hkrati. Obenem je to tudi velik avtomobil in znotraj s svetlim usnjem ter veliko stekli daje res prijeten občutek. Ne boste želeli ven! In do tukaj se takšen peugeot mirno kosa s prestižnim segmentom.

Potem pa se začno porodni krči, ki so seveda prisotni pri večini hibridov. Najprej prtljažnik, ki je izgubil 159 litrov in ne pogoltne več visokih predmetov. Snemalni kovček je na primer komaj šel vanj, ker so v dnu baterije, ki so lepo ločene od prtljažnega prostora. In kljub temu, da tehtajo dodatnih 110 kilogramov, zdržijo samo kakšne tri kilometre električne vožnje. Sam pravim, da mora avto vsaj 20 kilometrov prevoziti izključno na elektriko, da bo res postal uporaben in varčen. Vsa ta masa se pozna tudi med vožnjo, saj je RXH precej okoren, podvozje pa so morali dodatno ojačati in je na trenutke prav trdo, kar je pravo nasprotje ostalih udobnih 508-ic. Dinamičnih užitkov za voznika v tem primeru ni veliko in tudi na slabi podlagah vam bo avtomobila zelo hitro škoda, ker se vam bo zdelo, da ga uničujete. Seveda tudi ne pričakujem, da se bodo lastniki z njim podili po Veliki Planini, kvečjemu do kakšnega smučišča in enkrat na leto čez Vršič se bodo pognali, to pa zmore tudi vsak običajen štirikolesno gnan avtomobil, le da bo, s primernimi pnevmatikami in zaradi večje oddaljenosti od tal, ta lažje bredel po nezvoženem snegu.

Od običajnih različic je 'podedoval' tudi voznikovo okolje, ki je udobno in dobro nastavljivo, kar se tiče položaja za volanom, zato pa zelo neuporabno, če imate v žepih vedno polno krame, ki je tukaj nimate kam odložiti, in ker so nekateri gumbi malo nepregledni in nerodno postavljeni. Tisti za nastavljanje projekcijskega zaslona, kjer se izpisujejo hitrost in smer navigacije, je na primer skrit v posebnem predalčku levo od volana, ki ga med vožnjo nikakor ni varno odpirati in v njem iskati gumbe, sam gumb za vžig avtomobila pa se nahaja levo, kar je precej nenavadno, ampak po nekaj dneh uporabe ne bo nikomur več povzročalo preglavic.

Dvolitrski dizel, ki je spredaj, ima 120 kilovatov, električni motor, ki se nahaja zadaj, še dodatnih 27, tako da skupaj ob polnem plinu ponujata 147 kilovatov, to je okroglih 200 'konjev'. Sliši se veliko, v praksi pa je daleč od tega. Odlično se požene z mesta, potem ga pa kar hitro zmanjka. Sploh, ko želite prehitevati na odprti cesti, se vam bo zdelo, da nekaj manjka. In dizel takrat postane precej glasen. Robotizirani menjalnik pa prepočasen in s cukanjem neprijeten. Sicer mu pri prestavljanju vsaj malo delo olajšuje elektromotor, tako da se zdi čas krajši in vse skupaj bolj tekoče, ni pa idealno. Tudi poraba je v tem primeru praktično enaka kot pri običajnem karavanskem 508 z najmočnejšim motorjem v ponudbi. Kakšen liter razlike nastane le med mestno ali kratko primestno vožnjo, nikakor pa ne doseže tovarniško obljubljenih 4,2 litra. Daleč od tega v bistvu, v praksi je vsaj za polovico večja, nekje med 6 in 7 litrov je znašala na testu, kar pa je glede na maso in velikost vozila v bistvu čisto sprejemljivo.

Zanimivo pa se mi zdi, da me je ta peugeot kljub vsem opazkam nekako prevzel. Ko deluje samo na elektriko, je tako miren in tih, da so se sosedje vedno ustrašili, ko so hodili po ulici in sem se jim kot lev na lovu čisto tiho prikradel za hrbet. Ali pa, ko sem se vozil po klancu dol in vedel, da ne gre vsa energija čisto v nič, ampak je polnila baterije. Ali pa, da ima tako fino in lepo notranjost in da tudi zunaj super izgleda. Ja, vsak začetek je težak, ampak pri Peugeotu se sploh ni tako slabo začelo. Od tukaj gre po mojem lahko samo še gor.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 508 RXH
vrsta motorja turbodizelski, 4-valjni, vrstni in elektromotor
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 147 (200) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 340 od 2.000 do 3.000 
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4823 x 1864 x 1525
medosna razdalja v mm 2817
prtljažnik v litrih 400
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1910 (415)
največja hitrost v km/h 213
pospešek 0-100 km/h v s 8,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,0/4,2/4,1
poraba na testu v l/100 km 6,8
cena osnovnega vozila v EUR 21.300
cena testnega vozila v EUR 43.000
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 47.700

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 2. 2018
Februar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
2930310102  domača premiera - audi A8
0304  Opel zimski trening
05060708091011
12131415  domača premiera - hyundai ioniq
161718
19202122232425
2627  domača premiera - jaguar E-pace
28  mednarodna premiera - opel insignia GSi
01020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 388
volkswagen golf 319
škoda octavia 242
dacia sandero 181
volkswagen polo 164

Podatki veljajo za januar 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 6.845 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Sašo
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 1 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 3 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 4 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 4 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 5 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 5 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 6 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 6 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 6 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 7 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 7 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 8 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 8 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 8 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 9 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 9 meseci  |