{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Inštitucija

Volkswagen golf 2.0 TDI DSG highline

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Golf je v vseh letih, odkar je na trgu, postal prava inštitucija. Vsakič, ko pripelje nova generacija, postavi merila v razredu, vsakič utrdi svoj položaj z izjemnimi prodajnimi številkami in vsakič završi med kupci in celo med nami, novinarji, ker nas res zanima, kako se lahko še Volkswagen sploh spopade z močno konkurenco.
Inštitucija
Foto: Matej Mihinjač
27. 12. 2012 ob 21:38
Komentarjev: 1
video test volkswagen golf 2.0 TDI DSG highline
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vsi ga poznajo, vedno je na prvih mestih izbire povprečnega kupca, velja za zanesljiv in sodoben avtomobil z odličnimi motorji, sam model pa ne izstopa tako kot konkurenca, ki mora zato toliko bolj staviti na obliko.

Po eni strani se zdi, da ima golf na trgu otročje lahko delo, ki mu ga ostale znamke samo zavidajo. Vsi ga poznajo, vedno je na prvih mestih izbire povprečnega kupca, velja za zanesljiv in sodoben avtomobil z odličnimi motorji, sam model pa ne izstopa tako kot konkurenca, ki mora zato toliko bolj staviti na obliko. Dostikrat slišim prodajalce iz konkurenčnih avtomobilskih salonov, kako bi bili veseli, če bi imela njihova znamka v ponudbi še 'golfa'. Jasno, vsi vemo, da na svetu ni prostora za toliko golfov, zato je boj s konkurenco v resnici bistveno težji.

Z obliko niso odkrivali tople vode, o tem sem že pisal. In se popolnoma strinjam s kolegi iz drugih uredništev, ki pravijo, da v živo izgleda bistveno bolje kot na fotografijah in posnetkih. Luči in ostali detajli se na slikah kar nekako izgubijo, zato ga morate videti tudi v živo in sem prepričan, da bo marsikomu zelo všeč. Bo pa hecno, če bo zraven postavljen še stari. Kolega iz uredništva Anže je bil na domači predstavitvi, kjer sta bila parkirana golfa šeste in sedme generacije eden zraven drugega in dolgo časa sploh ni opazil, da sta različna. Verjetno bo moral kmalu na pregled k okulistu, ampak vseeno ostaja dejstvo, da sta si zelo podobna, kar nekaterim ni všeč, meni pa se po drugi strani zdi super, ker s tem ohranijo vrednost staremu in sledijo neki oblikovalski ideji, ki so si jo že davno zamislili, s čimer golf le gradi na ugledu.

Ni tako enostaven kot izgleda

In kot bi kdo utegnil pomisliti, da je zunanja oblika zelo enostavna, brez idej, je resnica čisto drugačna, saj je vsaka linija zelo premišljena in tam s točno določenim namenom. Šele zelo podroben pogled namreč razkrije, da ima bok v strešnem delu stopničasto obliko, da bi s tem dosegli boljšo aerodinamiko, lepše odtekanje vode in optično nižjo karoserijo, ko jo gledate s strani. Ali pa, da so vzvratna ogledala sedaj vpeta nižje, na vratih, ker je golf zaradi tega skupno ožji, čeprav je sama karoserija širša. Morda na hitro tudi ne opazite, da so črte zadnjih vrat, odbijača in celo vrat posode za gorivo vzporedne. Skratka, če boste iskali detajle, jih boste našli.

Bistveno bolj pa se (vsaj meni) zdi, da je spremenjena notranjost, predvsem instrumentna plošča. Manj je gumbov in vse skupaj deluje bolj logično. Klimatski napravi so namenjeni veliki okrogli gumbi, nekateri pripomočki, kot sta parkirni pomočnik ali ESP, se nahajajo ob prestavni ročici, vse ostalo pa na in ob velikem osrednjem zaslonu, ki se seveda odziva na dotik. Celo na več dotikov hkrati, tako da lahko na primer s širjenjem prstov povečujete zemljevid navigacijske naprave. In na tem istem zaslonu izbirate režim vožnje, ki je lahko ekonomičen, športen, udoben, ali pa si vse skupaj nastavite po svoje; od delovanja motorja do trdote volanskega serva in blažilnikov. Testni golf je imel še radarski tempomat, ki stane le 320 evrov (na voljo samo pri boljših paketih opreme comfortline in highline) in s tem širi ponudbo dodatne opreme v segment, kjer takšni dodatki prej niti možni niso bili. Tudi elektronska pomožna ('ročna') zavora je novost, ki pa je zame pri večini avtomobilov korak nazaj. Je že super, da gumb zasede bistveno manj prostora med sedežema, ampak mehanska povezava roke z zadnjima kolesoma je še vedno zelo pripravna in uporabna reč. Predvsem vas bo jezilo zelo neugledno 'cukanje' pri točno takšni kombinaciji kot je testna.

Če imate menjalnik DSG in motorju dovolite izklapljanje med čakanjem pred semaforjem, hkrati pa ne pritiskate pedala za zavoro, ker zna to golf namesto vas sam (če je vklopljen gumb 'hold'), bo pri vsakem speljevanju grdo stresel, kot bi speljeval kakšen manj vešč voznik. Robotizirana dvojna sklopka namreč ne zna tako lepo prenesti navora pri speljevanju kot klasičen samodejni menjalnik, zato bo DSG pač 'cukal'. Enako bo vedno potrebno malo dlje počakati, da prestavi v vzvratno prestavo, in to zna kakšne nestrpne voznike hitro razjeziti. Po drugi strani pa tovrstni menjalnik še vedno nima para med vožnjo. Prestavlja tako hitro in brezčutno, da pozabite, da sploh ima prestave, in res je lahko golf z njim zelo varčen, če vam kaj ni všeč, pa med vožnjo sami prestavljate z gumboma za volanskim obročem ali pa kar s samo prestavno ročico, ki jo pomaknete v desno. Približno 2.100 evrov dražji je takšen golf z DSGjem in imam mešane občutke o menjalniku, tako da ga morate najprej res preizkusiti, da vidite, če je za vas.

Prav tako dvakrat, raje trikrat premislite, če morate imeti na njem tako velika kolesa, kot jih je imel testni. 18 palcev. 

Prav tako dvakrat, raje trikrat premislite, če morate imeti na njem tako velika kolesa, kot jih je imel testni. 18 palcev. Ok, poleti vas bosta navdušila predvsem lep izgled in dobra lega na cesti, slednjo pa golf že tako ali tako ponuja. Tudi pri udobju vas ne bodo preveč razočarala, čeprav je jasno, da je s 'šestnajstkami' bistveno bolj mehek. Pozimi pa nikakor, ker boste na snegu kljub dobrim pnevmatikam kot mladi teliček, ki še ni dobro shodil. In v vseh letnih časih boste konkretno občutili prav vsako kolesnico na cesti, na avtocesti, ko se električni servo občasno izklopi med konstantno vožnjo naravnost, pa se vam bo včasih zdelo, da se za trenutek zatika volan. Nič posebnega, le za občutke nekaterih zahtevnih voznikov gre, večina pa tega nikoli ne bo opazila oziroma bo že tako ali tako v prvi vrsti izbrala manjša kolesa.

Sicer pa se novi golf pelje tako nevtralno, da bi lahko rekel skoraj dolgočasno. Odlično se drži ceste in nič živčno ne trza zadek, ker ima v nasprotju s konkurenco tudi zadaj dražjo večvodilno premo (ampak samo močnejši modeli). Voznik se za volanom perfektno namesti v odličnem delovnem okolju z uporabnimi predalčki in odlagalnimi prostori. Sama sredinska konzola je rahlo zamaknjena k vozniku za še boljši pregled in nadzor, po novem je na volanu bistveno več gumbov, ampak se jih dokaj hitro navadite, tisti za radarski tempomat pa se nahaja kar v levi ročici ob volanu. Predvsem je v kabini tudi dovolj prostora, sploh za kolena na zadnji klopi ga je malo več, ker je daljša tudi medosna razdalja, prtljažnik pa ima dvojno dno in v celem 30 litrov več kot pri šesti generaciji.

Ni kaj reči, zdi se tišji od predhodnika, bolj miren in predvsem bolj zvezno deluje, kar pomeni, da ima več navora pri nižjih vrtljajih. Tudi moči je veliko.

Motor z oznako TDI je pri golfu skoraj naravna izbira za večino kupcev. Pri novem naj bi bil to sicer 1,6 TDI, testni pa je imel močnejši 2,0 TDI, ki ima po novem 110 kW (150 KM). Ni kaj reči, zdi se tišji od predhodnika, bolj miren in predvsem bolj zvezno deluje, kar pomeni, da ima več navora pri nižjih vrtljajih. Tudi moči je veliko in skupaj z nekaj manjšo maso celotnega vozila v primerjavi s predhodnikom deluje dovolj dinamično, da bo zadovoljil tudi zahtevnejše voznike. Še bolj zahtevnim pa bodo pri Volkswagnu kmalu ponudili močnejši 2,0 TDI, za moje pojme pa bo še boljša izbira kakšen od močnejših bencinskih agregatov. Glede na moč je tudi poraba zelo zmerna. Dobrih 6 litrov znaša med vsakodnevnimi vožnjami običajnega uporabnika, na relacijah pa tudi manj. Zanimivo; na vožnji do Münchna je na potovalnem računalniku pisalo, da je povprečno porabil 5,9, po meritvi pa v resnici 5,7 litra na 100 kilometrov.

Eno zanimivo vprašanje sem slišal zadnjič, ko smo imeli manjše tekmovanje z novimi golfi na AMZS-jevem Centru varne vožnje na Vranskem: komu je sploh namenjen ta avto. Vprašanje je na mestu, ker je golf v svojem bistvu ljudski avtomobil, ki pa s svojo izdelavo, opremo in seveda ceno sili že precej visoko. Testni je stal že več kot 30 tisoč evrov, ampak je bil konkretno dopolnjen z opremo, saj bi v osnovi s tem motorjem in menjalnikom stal 7 tisoč evrov manj, samo s tem motorjem in še vedno bogato opremo highline cirka 21.500 evrov, z osnovnim dizelskim motorjem, petimi vrati in srednjim nivojem opreme pa sprejemljivih 18.793 EUR. To pa tudi ni več tako veliko za avtomobil, ki postavlja standarde v razredu. Je najboljši? Med golfi gotovo!

V videu zgoraj pa si lahko ogledate, kaj si o novem golfu misli naš izžrebanec Dejan Stranjšak, ki je posnel test za našo oddajo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen golf 2.0 TDI DSG highline
vrsta motorja turbodizelski, 4-valjni, vrstni 
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 340 od 2.000 do 3.000 
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4255 x 1790 x 1452
medosna razdalja v mm 2637
prtljažnik v litrih 380
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1375 (580)
največja hitrost v km/h 212
pospešek 0-100 km/h v s 8,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,2/4,0/4,4
poraba na testu v l/100 km 6,2
cena osnovnega vozila v EUR 15.148
cena testnega vozila v EUR 20.053
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 31.551

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MjAxMS1HLVBvd2VyLUJNVy1NNi1IdXJyaWNhbmUtUlItUmVhci0xMDI0eDc2OC5qcGcxMzY5NTg1NjY1.jpg
perko123 pravi:
pizda si ti kreten igor. prva stvar k je je to da je volan cist svoj in ni od phaetona. drugo kot drugi je cena 31 tisoč za unga iz uso opremo. no usa ta oprema je pa ista kokr pr audiju A4 bussines edition tko da mislim da je cena dokaj poštena. drugače pa so še zmanšal ceno tkoda novga dobis iz solidno opremo za 14000 jebem te glupa 
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Taubi
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 dnevi  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 dnevi  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 dnevi  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 dnevi  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 5 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 tedni  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 tedni  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
TATIC_REF}/template/javascript/cookie.js">