Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

RevolucijA

Mercedes-Benz A 180 CDI BlueEFFICIENCY

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Novi A je prava revolucija za Mercedes-Benz. Iz visokega in uporabnega avtomobila so naredili nizkega, skoraj športnega. Morda bo kdo jezen, ker so naredili takšno drastično spremembo, ampak skoraj vsak, ki ga je videl v živo, je rekel, da mu je zelo všeč.
RevolucijA
Foto: Miha Kokalj, Anže Jereb
7. 1. 2013 ob 8:00
Komentarjev: 0
video test mercedes-benz A180 CDI BlueEFFICIENCY
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

"A je kljub porodnim težavam davno tega danes uveljavljeno ime in skupaj s svežo obliko lahko naredi preskok in zanimanje pri kupcih."

Spremembe so lahko dobre ali pa tudi ne. V primeru Mercedes-Benza je težko biti pameten, ampak recimo, da so se dobro odločili. Iz dveh razlogov; novi B je odličen in uspešen avtomobil, ki je prevzel marsikaterega starega kupca razreda A, po drugi strani pa niso imeli prav nobenega mladostnega avtomobila, ki bi se lahko spopadel z uspešnima audijem A3 in BMW-jem serije 1. 'A' je kljub porodnim težavam davno tega danes uveljavljeno ime in skupaj s svežo obliko lahko naredi preskok in zanimanje pri kupcih. So pa to vseeno malo bolj zahtevni in situirani kupci, saj je bil ob lansiranju poleti cenovno postavljen celo višje od večjega, bolj uporabnega in praktično enako opremljenega B, sedaj pa je le malenkost cenejši.

Mercedes-benz A res izgleda atraktivno in to je danes pogoj v premium razredu. Avtomobil si morajo kupci želeti! Je pa res, da če hočete, da izgleda vsaj kolikor toliko spodobno, morate precej investirati v dodatno opremo. Testni je stal kar 30 tisoč evrov pa je imel le 80 kilovatov pod motornim pokrovom. Zanimiva je bila primerjava z novim golfom, ki smo ga ravno takrat imeli na testu in ki je prav tako odlično izdelan in dobro opremljen avtomobil. Stal je približno enako, poganjal ga je 30 kilovatov močnejši motor, dodatno je bil opremljen še z radarskim tempomatom, panoramsko stekleno streho, navigacijsko napravo, 18-palčnimi platišči, skratka, pri vsem skupaj je hitro jasno, da Mercedes-Benz z A-jem meri na prestiž in kupce, ki se želijo z njim pokazati. Nič novega, torej; za enako boste pri 'premium' znamkah vedno odšteli več, zato ni težko upravičiti cene.

Novi razred A je res očitno bolj nastopaški od predhodnika. Nos deluje mišičasto in resno, luči imajo sodobne led elemente in prepoznavno obliko, trikraka zvezda na maski pa je naravnost ogromna. Zadek deluje bistveno manj domiselno, čeprav ima spet zelo privlačne led luči in simpatično majhno šipo, ki seveda bolj zastira pogled nazaj, ampak ni krize. S svojimi zanimivimi potezami, ki se zajedajo v zadnji par vrat, pa razburjata boka. Podobno je oblikovan tudi tisti pri razredu B, ampak tu pride zaradi nizke strehe še bolj do izraza in s kakšnimi večjimi platišči res lepo poudari dinamično obliko v celem.

Prtljažnik je velikostno v povprečju razreda. Sicer lepo obdelan, ima pa dokaj visok nakladalni rob.

Veliko manj razgibana se zdi kabina, ki pa jo v testnem primeru krasno zaokrožijo svetleči dodatki na lepih zračnikih in volanu. Vse je lepo barvno usklajeno in materiali so res fini. Prostora znotraj ni veliko, strop je dokaj nizek, je pa zato počutje zelo prijetno. Kljub temu da je odlagalnih mest malo, so ta zelo uporabna in predvsem velika. Zasluga gre ročici menjalnika, ki je postavljena desno za volanski obroč, tja, kjer je pri večini avtomobilov ročica za brisalnike, A pa jo ima kar skupaj z levo, kjer so tudi smerokazi, ampak se na to takoj navadite. Vsakdo, ki ne pozna Mercedes-Benzovih avtomobilov in A bo verjetno pridobil kar nekaj novih kupcev za znamko, najprej pomisli na ameriške avtomobile in njihove ogromne prestavne ročice ob volanu. No, tukaj gre za čisto elektronsko povezavo, ročica se pomika lahkotno, s prijetnimi gibi, ročnemu prestavljanju, če si ga voznik zaželi, pa služita še ušesi za volanom. Zaradi vsega zapisanega je tako ostalo veliko prostora med sprednjima sedežema in posledično so se tam znašli veliki in globoki predali, ki jih bo vsak voznik s pridom izkoristil, da bo izpraznil svoje žepe, ko bo sedel za volan. Pri A-jih z ročnim menjalnikom tega seveda ni, zato bi lahko že samo zaradi tega priporočil samodejnega, ki je pri različici A180 CDI 2.280 EUR dražji.

Pri testnem avtomobilu sem se v bistvu prvič srečal s tem dvosklopčnim menjalnikom, ki se tukaj imenuje 7G-DCT, večina pa ga že kar ponarodelo imenuje DSG, ki je sicer Volkswagnovo zaščiteno ime. Mercedes-Benzov ima 7 prestav in če ga primerjam z najboljšimi, malo bolj cuka pri speljevanju in nekam grobo trese, ko z ustavljenim avtom čakate na mestu, prestavlja pa brezčutno in hitro. Lepo se poda dinamičnemu karakterju A-ja, sploh, če sami prestavljate, je vožnja z njim lahko na pravi cesti pravi užitek. Podvozje je namreč zelo sposobno in se vidi, da bodo v prihodnosti na voljo še močnejše različice. Sicer A ni tako odziven kot zgoraj omenjena nemška konkurenta, je pa precej boljši od svojega predhodnika, kar je tudi logično, saj je težišče nižje, kolotek širši, vzmetenje pa drugače nastavljeno. Lahko bi rekel čvrsto, nikakor pa ne neudobno, ker mercedes še vedno mora biti tudi za umirjene voznike. Zato je v resnici najmanj športen od nemške trojice in si v njem zlahka predstavljam kakšno mlado mamico, tudi družinico, starejši pa naj raje izbirajo višjega B-ja.

Z veliko hitrostjo se lahko zapodi v ovinek in ne spusti. Zato gre lahko kar hitro pa čeprav je 180 CDI najšibkejši motor v ponudbi. Za prehitevanje si morate vzeti pač malo več prostora. 80 kilovatov se sliši zelo malo in res ne nudi ravno športnih rezultatov s pospeškom do 100 km/h v 10,6 sekunde, ali 190 km/h največje hitrosti. Pove pa podatek o navoru 250 Nm med 1400 in 2800 vrtljaji, da je prožen in da bo dovolj tudi za klance na avtocesti. Motor ni glasen, predvsem pa je še kar varčen. Na testu je bila poraba zaradi dolgih relacij pod šestimi litri na 100 km, je pa res, da konkurenca zmore enako porabo z večjo močjo in verjetno bi se zelo podobno obnesel tudi kakšen močnejši motor iz Mercedes-Benzove ponudbe, zato si boste različico 180 CDI izbrali le, če vam denarnica ne dopušča več ali ne želite plačevati več pri zavarovanju.

Da boste plačali več ob nakupu, pa smo že obdelali. Za prestižno nemško znamko je A res prava mala revolucija. Včasih je bila njegova največja prednost pred konkurenco prav ta, da je tako izstopal s svojo enoprostorsko zasnovo, zdaj pa se na prvi pogled zdi, da bo naloga pri prepričevanju kupcev težja. Ampak je tukaj k sreči še B, tako da bo A res ostal za tiste, ki se še niso ali pa se nočejo prehitro postarati.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mercedes-benz A180 CDI BlueEFFICIENCY
vrsta motorja turbodizelski, 4-valjni, vrstni 
prostornina v ccm 1796
moč v kW (KM) pri vrt./min 80 (109) pri 3.200 – 4.600
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 1.400 – 2.800
menjalnik robotizirani, sedemstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4292 x 1780 x 1433
medosna razdalja v mm 2699
prtljažnik v litrih 341
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1475 (525)
največja hitrost v km/h 190
pospešek 0-100 km/h v s 10,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,0/4,1/4,4
poraba na testu v l/100 km 5,7
cena osnovnega vozila v EUR 22.320
cena testnega vozila v EUR 23.100
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.951

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 dnevi  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 2 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 4 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 4 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |