Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Trik po vzoru žuželk

Dacia sandero 1,5 dCi stepway

Avtor prispevka: Anže Jereb
Stepway bi morda s svojimi plastičnimi dodatki na karoseriji koga res preslepil, da gre za malega terenčka, a to ni. Nima niti štirikolesnega pogona, od običajnega sandera pa je le dva centimetra bolj oddaljen od tal.
Trik po vzoru žuželk
Foto: Anže Jereb
8. 3. 2011 ob 12:56
Komentarjev: 0
video test dacia sandero 1,5 dCi stepway
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V amazonskih pragozdovih živi posebna vrsta žuželk, ki ob morebitni nevarnosti uporabi zanimiv trik. Z goltanjem zraka si napihne glavo in na ta način postane večja, posledično seveda tudi bolj zastrašujoča. Ogromna glava marsikaterega plenilca odvrne od napada že zaradi dejstva, da takšne velikosti tako ali tako ne more pojesti. Takšni in podobni triki pa niso uporabni le med živalmi, včasih jih snovalci uporabijo tudi pri kakšnem avtomobilu.

Stepway, denimo, bi morda s svojimi plastičnimi dodatki na karoseriji koga res preslepil, da gre za malega terenčka, a to ni. Nima niti štirikolesnega pogona, temveč sta gnani le sprednji kolesi, od običajnega sandera pa je le dva centimetra bolj oddaljen od tal. To morda res pomeni, da je bil do prihoda dusterja najbolj terensko naravnana dacia, a vseeno primerna le za premagovanje kakšnega kolovoza. Da bi bil robustni terenec? O, to pa nikakor ne.

Stepway je pravzaprav le eden od paketov opreme modela sandero in je vsekakor med bolj zanimivimi, saj zunaj z vsemi temi dodatki na karoseriji deluje atraktivno. Nikoli dolgočasno in celo prav prijetno. A kaj, ko bodo ob tem avtomobilu uživali le tisti, mimo katerih se boste peljali, ne pa tudi tisti, ki se boste peljali v njem. Notranjost je namreč asketska kot pri vseh ostalih daciah, armatura je iz trde plastike, kakšnega posebnega oblikovnega presežka pa tudi ne boste našli. Malce, a res le malce okolje razbremeni del armaturne plošče v srebrni barvi, ostalo je monotono.

Razumemo to, da so materiali preprostejši, dacia mora biti poceni, a boljšo ergonomijo bi si voznik vseeno zaslužil. Osrednji del armaturne plošče bi bil lahko bolj položen (kot pri vseh ostalih avtomobilih), saj bi na ta način lažje videli in upravljali s stikali na njej. Tako pa se tiste nižje že prav težko opazi. Vse je torej bolj robustno in enostavno, se nam pa zdi skoraj smešno (ali žalostno?), da je med dodatno opremo na voljo gretje sprednjih sedežev, ne pa recimo električno nastavljiva ogledala, ali še bolje, sistem ESP. Za nastavljanje sovoznikovega vzvratnega ogledala se je nujno treba ustaviti.

Vozne lastnosti so skoraj identične tistim v običajnem sanderu. Dodatna oddaljenost od tal ne jemlje prevelikega davka pri legi, avtomobil se dokaj lepo pelje. Ni med najbolj udobnimi pa tudi med pretrdimi ne, nekakšen kompromis, ki bo povprečno zahtevnim voznikom dovolj. Dizelski motor, ki se vrti v tem avtomobilu, je že naš stari znanec. Z litrom in pol prostornine ter 66 kilovati moči je dovolj živahen in tudi varčen. Na testu je porabil slabih šest litrov, kar je v redu.

A bistvo znamke dacia je cenovna ugodnost, zato bi raje priporočili izbiro bencinskega agregata. Razlika v ceni je namreč skoraj dva tisočaka, kar vsekakor ni malo, oziroma je dovolj, da se vam nekoliko manjša dizelska poraba dolgo vrsto let ne bo obrestovala. Ko svoj avtomobil opremite še z nekaterimi dodatki, kot sta klimatska naprava in električni pomik stekel, vas s tem motorjem pride preko dvanajst tisoč evrov. Še vedno malce manj od tekmecev, a od njih stepway tudi manj ponudi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia sandero stepway 1,5 dC
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1461
moč v kW (KM) pri vrt./min 65 (90) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 200 pri 2000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon ročni, petstopenjski
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4024 x 1753 x 1550
medosna razdalja v mm 2589
prtljažnik v litrih 320
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1114 (474)
največja hitrost v km/h 162
pospešek 0-100 km/h v s 13,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,9/4,6/5
poraba na testu v l/100 km 5,8
cena osnovnega vozila v EUR 6.900
cena testnega vozila v EUR 11.470
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 12.300

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |