Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nabita pištola

Ford focus ST

Avtor prispevka: Anže Jereb
Že ptički čivkajo, da Fordova oznaka ST pomeni nekaj zelo specifičnega. Nekaj zanimivega in hitrega, predvsem pa vozniško sila prijetnega. To seveda ne čudi, ker se že vsak običajni focus pelje odlično. Focus ST pa še bolje. Veliko bolje!
Nabita pištola
Foto: Matej Mitruševski
15. 1. 2013 ob 20:20
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zunanjost je nadvse atraktivna in nastopaška
uporabnost ostaja enaka tisti iz običajnega focusa
zvok motorja ostaja prepričljiv
motor je odličen in neverjetno prožen
sprednja sedeža ob vrhunskem oprijemu ostajata dovolj udobna
vozne lastnosti so ponoven dokaz, da Ford te stvari obvlada
cena avtomobila je v primerjavi s tekmeci zelo sprejemljiva
odličen kompromis med športnostjo in udobjem
ni zapore diferenciala, zato se na volanu čuti preveč navora
električni servo mehanizem se včasih zmede
poraba goriva ni dosti manjša od porabe prejšnjega petvaljnika
prostorninsko majhen prtljažnik
na armaturni plošči je občutno preveč stikal
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (32 glasov)
video test ford focus ST
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če ste v mošnjiček za nakup športnega avtomobila evre pridno zbirali, focusa ST nedvomno poglejte. Svetujem celo, da izberete takšno kričeče rumeno barvo, ker šele potem vsi spojlerji in nabita podoba res pridejo do izraza pa čeprav je s ceno 1.800 EUR presneto draga. Seveda pa boste v tem primeru morali biti še posebej oprezni, ker vas bodo policisti prej opazili in verjetno tudi ustavili. Mene so že, pa ne zaradi prekrška, temveč le zato, ker jih je zanimal avtomobil. Kar se tiče ostalega, je pravzaprav le ena stvar, ki vas mora zanimati, in sicer, če je focus ST vsaj tako dober kot trenutni kralj vseh takšnih športnikov, renault megane RS.

Stotinke bi šle na dirkališču v prid meganu RS.

Megane je res brezkompromisen, trd kot hudič in z vrhunsko zaporo diferenciala noro hiter, a prav zaradi teh lastnosti marsikomu preveč brutalen in vsakodnevno neuporaben. Focus je mehkejši in nima takšne mehanske zapore, zato sem prepričan, da na stezi ne bi bil tako hiter. Če iščete brutalnost in stotinke na dirkališču, potem je odgovor negativen, focus ST ni tako enostransko usmerjen kot megane. In zato posledično mnogo bolj vsakodnevno uporaben. Predstavljajte si ga kot nekakšnega golfa GTI, ki pa je vseeno mnogo hitrejši in bolj razburljiv.

Obenem je zaradi petih vrat tudi bolj praktičen od megana, njegova uporabnost ni prav nič manjša od uporabnosti povsem običajnega focusa, vstopanje in izstopanje je lahkotno, morda le zajetnejša sprednja sedeža poskrbita, da je za kolena potnikov na zadnjih sedežih malenkost manj prostora. Ostalo je enako, spredaj se sedi odločno zasidrano, a povsem udobno, volan je za odtenek bolj debel in športen, ampak tudi ne preveč, da bi vas to zmotilo. Seveda pa je pri tem avtomobilu najbolj pomemben užitek pri vožnji.

Najprej boste opazili, kako neposreden je krmilni mehanizem, ki med skrajnima točkama nima niti dveh zavrtljajev. Dokler se tega ne boste navadili, boste v vsak zavoj zavili občutno preveč in potem popravljali svojo napako. Ko se boste privadili, pa je občutek vrhunski, saj praktično nikjer volana ni treba preprijemati. Manj vrhunsko in tudi edino, kar me na focusu ST moti, je dejstvo, da ni zapore diferenciala. Slednjo očitno hranijo za še bolj agresivnega RS-a, težava je le v tem, da pri pospeševanju volan trga iz rok bolj, kot bi pričakoval. Električni servo se sam prilagaja zahtevam, a njegove parametre nehote lahko hitro zmedete, ko močno zavijete v zavoj in ga potem popustite, takrat ga povsem nenaravno povleče nazaj v prvotno lego. Hidravlični mehanizem bi to nalogo opravil mnogo bolje in občutek bi bil boljši.

Podvozje je filigransko uglašeno.

Razen živahnega volana me ne moti prav nič. Focus ST je neverjetno lahkoten pri hitrem premikanju po cesti, predvsem pa je podvozje filigransko uglašeno, zato se nos avtomobila pri zaviranju pred ovinkom kar postavi v zavoj, zadek pa želi skočiti ven; občutek imam, da se notranje zadnje kolo kar dvigne v zrak. Verjetno se ne, je pa zavoj v ovinek res dober. Potem je tu še zvok! Ni tako globok in ekstravaganten kot je bil pri prejšnjem petvaljniku, so se mu pa lepo približali, prav prijetno brbota tudi ta. Predvsem pa je motor eden najbolj prožnih med tekmeci in suvereno vleče že iz najnižjih vrtljajev. S porabo pa je tako, lahko se vozite z manj kot devetimi litri, a potem je vseeno, če se vozite z dizelskim focusom. Z občasnimi preizkušanji zmogljivosti računajte na enajst litrov, kar je še vedno dovolj dobro.

Focus ST je torej nekakšen vmesni člen. Če se vam golf GTI zdi prešibak in premalo poseben, megane RS pa prebrutalen, je tole odlična alternativa. Zelo hiter avtomobil, ki ostaja dovolj udoben, da družinski člani v njem ne bodo znoreli. Pa še cena je zanimiva, takšen s kupom opreme in to drago barvo pride dobrih 31.000 evrov, ker Ford ponuja dober popust.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford focus ST
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2000
moč v kW (KM) pri vrt./min 184 (250) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 340 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4362 x 1823 x 1484
medosna razdalja v mm 2613
prtljažnik v litrih 363
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1362 (410)
največja hitrost v km/h 247
pospešek 0-100 km/h v s 6,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,9/5,6/7,2
poraba na testu v l/100 km 10,8
cena osnovnega vozila v EUR 24.990
cena testnega vozila v EUR 27.090
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 31.420

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 5. 2019
Maj 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809  domača premiera - renault twingo
101112
1314  mednarodna premiera - toyota supra
domača premiera - Volkswagen električna mobilnost
15  domača premiera - kia proceed
1617  domača premiera mercedes-benz CLA
1819
2021  domača premiera - škoda scala
222324  domača premiera - Hyundai serija N
2526
2728  mednarodna premiera - mitsubishi ASX
2930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: arh12345
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 dnevi  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 dnevi  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 dnevi  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 6 dnevi  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 tedni  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 1 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 1 meseci  | 
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 2 meseci  | 
Ford Nov poskus dostave paketov pred 2 meseci  | 
Volkswagen 22 milijonov e-avtomobilov v desetih ... pred 2 meseci  | 
Ford & LEGO Ford mustang iz kock pred 2 meseci  | 
Ford focus Sedeži pomagajo odpraviti boleč hrbet pred 2 meseci  | 
DS Automobiles Zasedajo vodilno mesto pred 2 meseci  | 
Peugeot Elektrifikacija in nov slogan pred 2 meseci  | 
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 3 meseci  |