Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Disneyland

Nissan juke 1.6 DIG-T tekna

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Če bi izbiral Walt Disney, bi v garaži Mikija Miške gotovo našli juka. Prav zares. Ja, tako zabavnega in drugačnega avtomobila, da ga na cesti nehote opazi tudi slabovidna stara mama, bi si zagotovo privoščil tudi on. No, privoščite pa si ga lahko tudi ostali. Če si pač upate.
Disneyland
Foto: Anže Jereb
28. 2. 2011 ob 13:08
Komentarjev: 0
video test nissan juke 1.6 DIG-T tekna
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Juke je tu in ni šala. Je pravi zabavljač, prepoln oblikovalskih predrznosti, mladostne razigranosti, nepraktičnosti, zanemarljive uporabnosti in suverene Nissanove tehnologije. Zanj je težko reči, da je lep, težko, da je grd. Da izgleda kot žaba neke tropske sorte, bi se vsi najbolj strinjali. Bulasta oblika glomaznih blatnikov, napihnjen motorni pokrov ter kratka in strmo padajoča kupejevska linija strehe, ki zadaj izgine v 'ritkasti nič'. Povrhu vsega pa v kratke štiri metre dolžine stisnjena karoserija, nasajena na terensko visoko podvozje in velika kolesa; gre za očitno nekaj zelo impozantnega. Da ne omenjam s črno mrežo prečno razsekanega in s spodnje strani navzgor zavihanega gobca. Vključno z v treh nadstropjih razdeljenimi prednjimi lučmi, tudi tistimi bulkastimi na vrhu, ki jih je moč opazovati izza volanskega obroča.

Precej podobna, ampak vseeno manj 'tropska', je njegova potniška kabina. Tudi tu povsod nabrekla in hkrati zelo enostavna. Tako z materiali, kot funkcionalnimi rešitvami. Zato je počutje v jukeu dobro. No, vsaj na sprednjih sedežih, kjer je sedenje spodobno, položaj za volanom pa vzoren, kot pri večini nissanov. Zadaj še zdaleč ni tako. Nizka strešna linija, bočne tankovske odprtinice namesto oken, ozka vstopna vrata, kratek sedalni del in minimiziran prostor za spravilo nog obljubljajo več trpinčenja, kot bi si ga želeli. Podobno je z minornostjo dobrih dvestotih litrov prtljažnega prostora; juke res ne želi biti dostavnik. No, tale greh malce opraviči veliko kvadratno vedro pod dnom, v katerem je pospravljena varnostna ter obvezna oprema, a gre vanj stlačiti še kar nekaj stvari, za katere nočemo, da so vidne oziroma da se premetavajo po zadku.

Zato pa je bordo obarvano tapeciranje sestavljeno iz različnih vzorcev tkanja ter je prijazno in všečno hkrati. Zaradi metalizirane barve lakiranih površin pod kljukami vrat ter po cevastem sredinskem grebenu deluje notranjost sveže, zelo urbano in moderno. Edino suhoparnost tekstovnih oznak na merilnikih, gumbih, stikalih in zaslonih bi bila lahko zamenjana z kakšno bolj sočno in prijazno, po vzoru Nintendo igric. Juke je v paketu tekna opremljen precej spodobno, saj v njem najdete popolnoma vse pripomočke, ki si jih je moč omisliti v dobrih avtomobilih.

No, posebnost jukea sta komandni enoti na sredinski konzoli. Prva je klasična, občutljiva na dotik, za upravljanje avdio-vsebine, navigacije, telefona in prikazovalnika slike iz kamere za vzvratno vožnjo. Druga pa inovativna, z osrednjim zaslonom in stikali ter gumbi z dvojno ali večkratno funkcijo. Ti upravljajo klimatizacijo, z njimi izbiramo način vožnje, nastavitve avtomobila in prestavljamo med pregledom razpoložljivega navora pri modri, normalni vožnji, motornega 'overboosta' ter vzdolžnega in bočnega pospeška pri rdečem, športnem režimu, lahko pa analiziramo ekonomičnost porabe s pomočjo grafov pri zeleni, ekološko prijazni hoji po stopalki za plin.

Vožnja z jukeom je, tako kot vse ostalo, čista zabava. 1,6-litrski bencinski turbo-stroj z oznako DIG-T je najzmogljivejša izbira pri tem avtomobilu in s svojimi konkretnimi zmogljivostmi zlahka opravi s to igračo. 140 kilovatov (190 KM) moči, 240 Nm navora v območju nad 2000 vrtljaji, odlična odzivnost (sploh pri izbiri sport) ter zelo dober in optimalno preračunan šeststopenjski ročni menjalnik ponujajo skupaj vedno dovolj vsega, da je ta pogon pravzaprav težko venomer do konca izkoristiti. Nekaj je za to kriv pogon na le prednji kolesni par, nekaj pa za piko mehkejše vzmetenje prečnih stabilizatorjev in tudi višina težišča avtomobila. A nič ne de; vožnja z njim je udobna, na grbinah malce stresajoča zaradi trših blažilnikov, a ko si jukea privoščimo v ovinkih, zna biti še kako okretna, športna in res hitra.

Del veselja pri tem ponuja tudi ESP, saj se ob vrtenju koles v prazno ne vmešava z odvzemanjem moči, ob drsenju zadka dopušča kar nekaj akrobacij, le ko je želja prevelika, zmore avtomobil varno umiriti. In drugi del veselja ponujajo zmogljive zavore, ki varno ustavljajo avtomobil v vsakršni situaciji. Motorna žeja je seveda temu primerna. Devet litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov je stalnica, za zahtevnejša opravila pa bo potrebno še štiri litre dodatka. Ni malo. Kaj pa terenskost? Ne, tale juke ni namenjen zahtevnejšim manevrom od vožnje po makadamu, saj je konec koncev le navaden avtomobil. Za kaj konkretnejšega imajo pri Nissanu bogato bero ostalih modelov.

Tokrat si je upati skorajda nujno. Pa kaj, če juke ni kot švicarski pipec; normalni ljudje pač avtomobil v večini primerov rabimo zgolj za lasten prevoz. No, če slednjemu dodamo malo domišljije, vas lahko Disneyland čaka vsak dan v garaži.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki nissan juke 1,6 DIG-T tekna
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 140 (190) pri 5.600
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 2.000-5.200
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4135 x 1765 x 1565
medosna razdalja v mm 2530
prtljažnik v litrih 207/786
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1286 (449)
največja hitrost v km/h 215
pospešek 0-100 km/h v s 8,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,1/5,6/6,9
poraba na testu v l/100 km 9,4
cena osnovnega vozila v EUR 14.990
cena testnega vozila v EUR 20.790
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 21.190

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: copra
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 dnevi  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 5 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 6 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 2 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 2 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  |