Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Za v knjigo spominov

Mazda MX-5 1.8i takumi

Avtor prispevka: Anže Jereb
Stvari so z vidika laika pogosto nejasne in nerazumljive. Tako kot sam ne razumem, zakaj mora vsak šolar obvladati integrale in odvode, za vožnjo nezainteresiran človek najbrž ne razume, kaj je na mazdi MX-5 tako posebnega.
Za v knjigo spominov
Foto: Anže Jereb
21. 1. 2013 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

neverjetno igriva in prijetna lega na cesti
menjalnik je eden najbolj natančnih na trgu
položaj za volanom je skoraj popoln
motor je sicer šibak, ampak zelo voljan vrtenja
platnena streha se zloži v nekaj sekundah
sistem ESP je mogoče popolnoma izključiti
ni za višje od 190 centimetrov
menjalnik ima pri šibki izvedbi le pet prestav
pri večjih hitrostih vrtinčenje zraka okoli strehe povzroča precej hrupa
premalo moči za pogosta drsenja
ročna zavora je na napačni strani, kot je za mazde značilno
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (16 glasov)
video test mazda MX-5 1.8i takumi
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Konec koncev je majhna in neprostorna, precej neudobna in glasna, ima šibak motor in ne ravno ogromno opreme. Pa še na avtocesti ni prav nič prijetna, ker okoli platnene strehe zrak precej glasno vijuga. Na trditev o odvodih in integralih ne znam odgovoriti, znam pa poiskati pravi odgovor v zvezi z MX-5. Če vam je vožnja napor oziroma vse prej kot užitek, potem vas vseeno ne bom prepričal, tiste, ki v vožnji uživate, pa brez sleherne težave.

Ovinki, ovinki in še enkrat ovinki. Tam je MX-5 doma.

Motor je majhen in šibak, drži. A je majhen in lahek tudi avtomobil, zato zmogljivosti sploh niso tako zelo slabe. Pravzaprav je mazda MX-5 dovolj živahna, ob predpostavki, da prestavimo vsaj prestavo ali dve nižje, ko želimo iz nje iztisniti največ. Sicer pa je še bolj pomembno to, da je vozniško zanimiva tudi pri petdeset kilometrih na uro, ko se zdi, da se peljete najmanj osemdeset. Na trenutke, pa ne prav pogosto, sem si sam sicer zaželel več kot le 93 kilovatov moči in bi zato verjetno izbral dvolitrski motor s 118 kilovati, a po drugi strani za uživanje med ovinki več moči ne potrebujete. Tam pa je tale mazdica tudi najbolj doma.

Prostornost? Hm, ja, zna biti težava, če ste navajeni s seboj ves čas voziti kup krame. Sam nisem in mi je dobrih sto litrov prtljažnika in nekaj manjših odlagališč za sedežema povsem dovolj. Manj stvari kot vozim s seboj, manjša je verjetnost, da se mi kaj premetava po avtomobilu. Bo pa držalo, da to ni družinski avtomobil, zato najprej za ženo vzemite mazdo5, zase pa takšno igračo. A je treba kar pohiteti, ker bo kmalu na trg prišla nova generacija, ta pa se bo poslovila. In samo upam lahko, da ne bo povezana s turbomotorjem, ker je takšen atmosferski agregat mnogo boljši.

Za užitek so pomembni le pogon, podvozje in menjalnik!

Tole je MX-5 z jubilejno opremo takumi, kar pomeni 17-palčna platišča in belo barvo, notri pa usnjeno oblazinjenje, malce štorasto postavljen mikrofon povezave bluetooth, klavirski lak na armaturki, tempomat in navigacijo. Uporabne stvari, a boste tudi brez njih lepo shajali. Za užitek so namreč  pomembni le pogon, podvozje in menjalnik.

Zato sem prav slednje prihranil za konec. Ena sama vožnja s tem avtomobilom vam bo povedala več kot osemnajst odstavkov mojega besedila. Tako odličnega in natančnega menjalnika, s tako kratkimi hodi, drugje ne boste našli. Klik, klik, klik. To je vse, kar boste od njega slišali. Ker je masa majhna in težišče zelo nizko, je lega nadvse igriva, spreminjanje smeri pa otročje lahko. Med ukazom voznika preko volana in med reakcijo avtomobila ni časovnega zamika. Vse skupaj je hipno. Obenem sta sprednji kolesi povsem neobremenjeni s pogonom, ta je namreč na zadnji osi, zato je njuna edina naloga zavijanje. Ker je krmilni mehanizem fantastičen, pa to pomeni, da je avtomobil neverjetno igriv, zanimiv in ubogljiv. Pri speljevanju sicer ne boste uspeli zadka spraviti v zdrs, vsaj na suhem ne, ker je moči premalo, med vožnjo pa vas majhen motor ne bo več motil. 

Test sem želel zaključiti z besedami, da bi sam izbral različico s trdo streho, ker je zvočno bolje izolirana, a nisem povsem prepričan, če bi jo res. S tem avtomobilom se itak voziš s streho dol, zato je skoraj vseeno, iz česa je izdelana. Lahko pa povem, da ob vseh avtomobilih, ki smo jih v številnih letih novinarskega dela že imeli možnost dodobra preizkusiti, mazda MX-5 večini ostaja eden najljubših. No, vsaj meni in Mateju, zato se vedno prepirava, kdo ga bo več vozil. Očitno sem bil tokrat to jaz.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda MX-5 1,8i takumi
vrsta motorja bencinski, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 93 (126) pri 6.500 
največji navor v Nm pri vrt./min 167 pri 4.500 
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3995 x 1720 x 1245
medosna razdalja v mm 2330
prtljažnik v litrih 250
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1080 (275)
največja hitrost v km/h 198
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,5/5,5/7,0
poraba na testu v l/100 km 8,6
cena osnovnega vozila v EUR 20.990
cena testnega vozila v EUR 23.490
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 25.189

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 2. 2018
Februar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
2930310102  domača premiera - audi A8
0304  Opel zimski trening
05060708091011
12131415  domača premiera - hyundai ioniq
161718
19202122232425
2627  domača premiera - jaguar E-pace
28  mednarodna premiera - opel insignia GSi
01020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 388
volkswagen golf 319
škoda octavia 242
dacia sandero 181
volkswagen polo 164

Podatki veljajo za januar 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 6.845 novih avtov!

Anketa
Že razmišljate o nakupu električnega vozila?
876Nikakor, bencin bom kuril do groba. 875Se že zanimam za subvencijo. 874Mislim, da je še prehitro. 873Pravkar ga polnim.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Sašo
Obvestila
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 13 urami  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 14 urami  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 15 urami  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 1 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 3 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 4 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 4 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 5 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 5 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 6 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 6 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 6 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 7 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 7 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 8 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 8 meseci  |