Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Za v knjigo spominov

Mazda MX-5 1.8i takumi

Avtor prispevka: Anže Jereb
Stvari so z vidika laika pogosto nejasne in nerazumljive. Tako kot sam ne razumem, zakaj mora vsak šolar obvladati integrale in odvode, za vožnjo nezainteresiran človek najbrž ne razume, kaj je na mazdi MX-5 tako posebnega.
Za v knjigo spominov
Foto: Anže Jereb
21. 1. 2013 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

neverjetno igriva in prijetna lega na cesti
menjalnik je eden najbolj natančnih na trgu
položaj za volanom je skoraj popoln
motor je sicer šibak, ampak zelo voljan vrtenja
platnena streha se zloži v nekaj sekundah
sistem ESP je mogoče popolnoma izključiti
ni za višje od 190 centimetrov
menjalnik ima pri šibki izvedbi le pet prestav
pri večjih hitrostih vrtinčenje zraka okoli strehe povzroča precej hrupa
premalo moči za pogosta drsenja
ročna zavora je na napačni strani, kot je za mazde značilno
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (17 glasov)
video test mazda MX-5 1.8i takumi
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Konec koncev je majhna in neprostorna, precej neudobna in glasna, ima šibak motor in ne ravno ogromno opreme. Pa še na avtocesti ni prav nič prijetna, ker okoli platnene strehe zrak precej glasno vijuga. Na trditev o odvodih in integralih ne znam odgovoriti, znam pa poiskati pravi odgovor v zvezi z MX-5. Če vam je vožnja napor oziroma vse prej kot užitek, potem vas vseeno ne bom prepričal, tiste, ki v vožnji uživate, pa brez sleherne težave.

Ovinki, ovinki in še enkrat ovinki. Tam je MX-5 doma.

Motor je majhen in šibak, drži. A je majhen in lahek tudi avtomobil, zato zmogljivosti sploh niso tako zelo slabe. Pravzaprav je mazda MX-5 dovolj živahna, ob predpostavki, da prestavimo vsaj prestavo ali dve nižje, ko želimo iz nje iztisniti največ. Sicer pa je še bolj pomembno to, da je vozniško zanimiva tudi pri petdeset kilometrih na uro, ko se zdi, da se peljete najmanj osemdeset. Na trenutke, pa ne prav pogosto, sem si sam sicer zaželel več kot le 93 kilovatov moči in bi zato verjetno izbral dvolitrski motor s 118 kilovati, a po drugi strani za uživanje med ovinki več moči ne potrebujete. Tam pa je tale mazdica tudi najbolj doma.

Prostornost? Hm, ja, zna biti težava, če ste navajeni s seboj ves čas voziti kup krame. Sam nisem in mi je dobrih sto litrov prtljažnika in nekaj manjših odlagališč za sedežema povsem dovolj. Manj stvari kot vozim s seboj, manjša je verjetnost, da se mi kaj premetava po avtomobilu. Bo pa držalo, da to ni družinski avtomobil, zato najprej za ženo vzemite mazdo5, zase pa takšno igračo. A je treba kar pohiteti, ker bo kmalu na trg prišla nova generacija, ta pa se bo poslovila. In samo upam lahko, da ne bo povezana s turbomotorjem, ker je takšen atmosferski agregat mnogo boljši.

Za užitek so pomembni le pogon, podvozje in menjalnik!

Tole je MX-5 z jubilejno opremo takumi, kar pomeni 17-palčna platišča in belo barvo, notri pa usnjeno oblazinjenje, malce štorasto postavljen mikrofon povezave bluetooth, klavirski lak na armaturki, tempomat in navigacijo. Uporabne stvari, a boste tudi brez njih lepo shajali. Za užitek so namreč  pomembni le pogon, podvozje in menjalnik.

Zato sem prav slednje prihranil za konec. Ena sama vožnja s tem avtomobilom vam bo povedala več kot osemnajst odstavkov mojega besedila. Tako odličnega in natančnega menjalnika, s tako kratkimi hodi, drugje ne boste našli. Klik, klik, klik. To je vse, kar boste od njega slišali. Ker je masa majhna in težišče zelo nizko, je lega nadvse igriva, spreminjanje smeri pa otročje lahko. Med ukazom voznika preko volana in med reakcijo avtomobila ni časovnega zamika. Vse skupaj je hipno. Obenem sta sprednji kolesi povsem neobremenjeni s pogonom, ta je namreč na zadnji osi, zato je njuna edina naloga zavijanje. Ker je krmilni mehanizem fantastičen, pa to pomeni, da je avtomobil neverjetno igriv, zanimiv in ubogljiv. Pri speljevanju sicer ne boste uspeli zadka spraviti v zdrs, vsaj na suhem ne, ker je moči premalo, med vožnjo pa vas majhen motor ne bo več motil. 

Test sem želel zaključiti z besedami, da bi sam izbral različico s trdo streho, ker je zvočno bolje izolirana, a nisem povsem prepričan, če bi jo res. S tem avtomobilom se itak voziš s streho dol, zato je skoraj vseeno, iz česa je izdelana. Lahko pa povem, da ob vseh avtomobilih, ki smo jih v številnih letih novinarskega dela že imeli možnost dodobra preizkusiti, mazda MX-5 večini ostaja eden najljubših. No, vsaj meni in Mateju, zato se vedno prepirava, kdo ga bo več vozil. Očitno sem bil tokrat to jaz.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda MX-5 1,8i takumi
vrsta motorja bencinski, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 93 (126) pri 6.500 
največji navor v Nm pri vrt./min 167 pri 4.500 
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3995 x 1720 x 1245
medosna razdalja v mm 2330
prtljažnik v litrih 250
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1080 (275)
največja hitrost v km/h 198
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,5/5,5/7,0
poraba na testu v l/100 km 8,6
cena osnovnega vozila v EUR 20.990
cena testnega vozila v EUR 23.490
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 25.189

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
Heroji furajo v pižamah
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |