Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prava pojava

Renault fluence 1,5 dCi dynamique

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Fluence je prava pojava. Ne, niti približno ni tipični futuristični renault, pač pa poštena klasična limuzina nižjega srednjega razreda. Čeprav je zasnovan za globalni trg, lahko prija tudi našemu okusu.
Prava pojava
Foto: Matej Mihinjač
22. 2. 2011 ob 19:35
Komentarjev: 0
video test renault fluence 1,5 dCi dynamique
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Razlog za to je njegova sveža pojava, ki tokrat ni zgolj predelava meganove silhuete v prisiljeno limuzinsko osnovo, pač pa je le-ta ukrojena povsem na novo. Brez skrbi, elegantna, skoraj kupejevska linija, zdravi proporci, agresiven pogled, zajetni boki, visok zadek, velika sedemnajstpalčna kolesa, lično izdelani detajli ter obilica kromiranih dodatkov bodo pritegnili zanimanje. Skratka, pohvalno. Prav te pa bo zmotilo dejstvo, da izgleda hkrati tudi malce čudno, ker je postavljen nekam daleč od tal. Zato gre tudi po tem sklepati, da to ni le v novo embalažo prepakirani megane, pač pa, da je fluence razvit popolnoma po svoje.

Je že res, da si z meganom deli obilico tehnike, vendar je ta krepko spremenjena in prilagojena za potrebe, kjer naj bi se fluence najbolj prodajal; torej na evropskem vzhodu. A to dejstvo uporabnika ne moti prav nič. Konkretna medosna razdalja, ki jo je fluence prevzel iz zadnje generacije megana grandtour, prinaša v potniško kabino in prtljažni prostor precej več prostora, kot bi pričakovali. Uglašenost podvozja, ki je naravnana predvsem na vožnjo po slabih površinah, je suverena tudi na slovenskih cestah. Udobje, čvrstost in zadovoljiva suverenost so atributi, ki znajo prijetno presenetiti. Podobno velja za stabilnost in vodljivost fluencea. Zadnjo generacijo električno servoojačanega mehanizma si ta turški renault deli z meganom in ta je že v slednjem prepričljivo dobra.

Pogon testnega fluencea predstavlja najmočnejši dizelski agregat iz ponudbe. Enainpollitrski dCi je preverjen stroj, ki zmore 77 kW in 240 Nm navora. Ta je povezan s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Kombinacija deluje suvereno, z izjemo, katere smo navajeni iz vseh, enako motoriziranih renaultov. Torej, zvezen vlek in veselje do vrtenja nad 2000 vrtljaji na minuto, pod temi nemost in mrtvaška turboluknja, katere pogonu ne moremo oprostiti. In oprostiti ne moremo niti odzivnosti stopalke za plin, saj ta z ukazi motorju zamuja skoraj za slabo sekundo, kar se izkaže med vožnjo zelo nelagodno. Je pa poraba s povprečno 6,5 litra plinskega olja na 100 kilometrov kar ugodna.

Prepričljivo in ugodno je tudi počutje v fluenceu. Prav notranjost je edini del avtomobila, ki je enostavno prekopiran iz običajnih meganov. Tudi prav. Čeprav sem mnenja, da bi mu veliko bolj pristajala lastna, precej bolj drzno oblikovana armaturna plošča. Sedenje in počutje v kabini je zaradi korektno odmerjenega prostora dobro, a se zdi na trenutke utesnjeno. Morda je razlog za to precej nizek strešni lok ali pa morda majhna višina zadnjega in stranskih stekel. Prav zaradi slednjega je preglednost okrog avtomobila slabša, kot bi jo želeli. Pohvaliti gre uporabljene materiale za gradnjo, ki so povsem enaki meganovim, izdelavo tudi, če le ne bi med vožnjo prihajalo iz armaturne plošče toliko čričkanja. No, analogni merilnik hitrosti naj bi se fluenceu bolje podal kot meganov digitalni. Pravzaprav ni zaradi tega pri občutku nobene razlike.

Še ena dobra stvar, ki bo razveselila kupce, je oprema, ki jo je moč izbrati v fluenceu. Testni avtomobil se ponaša s paketom dynamique, ki je radodaren s precej dobrinami, katere ponavadi srečujemo serijsko v razredu višje. Tako je pri tej izbiri poleg serijske varnostne opreme standard delno usnjeno oblazinjenje na sedežih in vratnih tapiserijah, dvopodročna klimatska naprava, avdionaprava z vmesniki bluetooth, USB in avdio-vhodom, tempomat z omejevalnikom hitrosti, parkirni senzorji, 'keyless' zaklepanje, samodejnost brisalcev, potovalni računalnik in senčni roloji v zadnjih stranskih vratih. Za ublažitev hrupa je izolacijsko precej dobro poskrbljeno, z izjemo prednjih vratnih tesnil, ki začnejo pri visokih hitrostih v kabino spuščati neprijetno žvižganje.

Fluencea bodo veseli vsi tisti, ki radi vozijo s seboj precej prtljage. Potniški del ponuja kar za 23 litrov predalov, prtljažnik pa renaultovsko bogato odmerjenih 530, plus nekaj dodatnih litrov, ki se skrivajo v dveh zajetnih predalih namesto rezervnega kolesa. Res pa je, da so vsi ti litri zaradi njegove globine težko dostopni in visokega spodnjega roba nerodni za nakladanje. Podobno velja za nosilce vrat, ki se 'lepo po starem' ugreznejo vanj in mečkajo prtljago pod sabo; in pri zapiranju pokrova si bo potrebno vsakič znova umazati roke, ker v tapiseriji z notranje strani ni kljuke za poteg. Kritika pa leti tudi na vpetje prednjih vrat, ker so ga inženirji tu kar konkretno 'kiksnili'. Srednja vratna opora, ki zadržuje kot odpiranja vrat, je pritrjena na slabo privarjeno pločevino A-stebrička, in slednja se ob odpiranju premika ter drsa ob armaturno ploščo, iz katere izvablja nemile akorde. Napaka, ki je ne gre spregledati.

Odvadili ali ne, druženje s fluenceom je pozitivno presenečenje. Morebiti prava Renaultova poteza ob pravem času. Klasičnost drži svoj primat in fluence je del nje. Preverjeno.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault fluence 1,5 dCi dynamique
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1461
moč v kW (KM) pri vrt./min 78 (106) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 1750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4618 x 1809 x 1477
medosna razdalja v mm 2703
prtljažnik v litrih 530
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1285 (500)
največja hitrost v km/h 185
pospešek 0-100 km/h v s 11,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,6/4,0/4,6
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 15.420
cena testnega vozila v EUR 19.320
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.980

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 2. 2019
Februar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314  domača premiera - toyota RAV4
15  domača premiera - BMW xDrive
domača premiera - mercedes-benz B
1617
18  domača premiera - fiat 500X
192021222324
25262728010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: petravic
Obvestila
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 1 tedni  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 3 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 3 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 3 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 4 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 4 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 5 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 5 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 5 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 6 meseci  |