Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ime in cena ostajata

Kia sorento 2,2 CRDi 4WD premium A/T

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Novi sorento je čisto v vseh pogledih nov avtomobil. Kar poglejte, že samo oblika je čisto drugačna. Sorento je sedaj daljši, hkrati pa nižji, da je čimbolj aerodinamičen.
Ime in cena ostajata
Foto: Anže Jereb
20. 1. 2011 ob 20:17
Komentarjev: 1
video test kia sorento 2.2 CRDi 4WD premium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ampak najprej k obliki. Dejstvo je, da večino avtomobilov prodaja ravno zunanji izgled in to je bilo glavno orožje predhodnika. Ker so se zahteve in predvsem potrebe kupcev v sedmih letih prodaje malo spremenile oziroma zjasnile, SUV-ji postajajo vse bolj cestna vozila. Logično, z njimi se praktično nihče ne vozi po terenu, zato podvozje ne rabi biti tako brezkompromisno, štirikolesni pogon pa še zdaleč ne tako zmogljiv. Stari sorento je bil v tem pogledu 'boljši', saj je bil zasnovan na skoraj tovornjaški šasiji, poleg priklopljivega štirikolesnega pogona pa je imel tudi reduktor. No, z novim je prišla samonosna karoserija z neodvisnim vzmetenjem, pogon pa je lahko tudi samo na sprednji kolesi. Čisto cestni SUV torej, ampak pravijo, da takšne želijo kupci, zato bo že držalo.

No, tale ima vseeno pogon na vsa štiri kolesa, le da sedaj deluje preko elektronike čisto samodejno. Lahko ga tudi zaklenete z gumbom na armaturni plošči, če je spodaj bolj spolzko, tako da se navor v stalnem razmerju pol-pol prenaša med osema. Pri spuščanju vam do hitrosti 10 km/h pomaga še sistem, ki sam zavira avtomobil, to je pa nekako to. Za obiske vikendov bo gotovo dovolj, le zavedati se morate, da široke gume niso primerne za zasnežene ceste, saj veliko lastnikov takšnih avtomobilov dela napako, ko na njih nameščajo ogromna platišča za lepši izgled, na snegu pa potem kot kakšen nebogljenček iščejo svojo pot. To velja za vse tovrstne avtomobile, da ne bo pomote, ker marsikdo zmotno misli, da štirikolesni pogon opravi vse namesto njih.

Da je sorento res ustvarjen za urejene ceste, dokazuje podvozje, ki je na slabih podlagah zelo trdo in neudobno, kar je v bistvu škoda, ker je sama notranjost zelo udobna po zaslugi prostornosti in prijetnih materialov. Pa še varen je novi sorento, saj je dobil vseh pet zvezdic na preizkusnih trkih. Sodobnih dodatkov kot so aktivni tempomat in razni opozorilniki (mrtvi kot, nenadzorovano zapuščanje voznega pasu) nima, večina voznikov bo rekla tudi, da jih ne potrebuje. Avtomobil ni majhen, kar se čuti za volanom in kar je večini kupcev všeč, saj jim visok položaj za volanom in velik pokrov motorja spredaj vlivata samozavest. Glede na maso in višino je pohvalno vodljiv in stabilen, med pretiravanji nos pričakovano sili naravnost, občutek na volanu ni vrhunski, počutje za volanom pa je odlično. Prostora je res veliko, na zadnji klopi, ki ji je možno nastavljati naklon, pa se tudi prav prijetno sedi. Veliko opreme na čelu z usnjem in dvopodročno klimatsko napravo skrbi za prijetno počutje, nad glavami potnikov pa sta kar dve veliki strešni okni, od katerih se sprednje odpira. Še prtljažnik je ogromen in ima pod polico še en nizek a velik prostor, v katerega gre kup drobne prtljage.

In tu je še odličen 2,2-litrski turbodizelski motor s 145 kilovati, kar je skoraj 200 'konjev'. Lepo in mirno deluje ter je kljub čisto novemu samodejnemu menjalniku s šestimi prestavami porabil v povprečju okoli 9 litrov na 100 kilometrov. Kar v redu, čeprav z naraščanjem hitrosti in vožnjo po mestu hitro zraste na dvomestno cifro. Če bi bil motor še malo tišji, bi si zaslužil že odlične ocene, še vedno pa se brez sramu lahko postavi ob bok sodobnim turbodizelskim agregatom iz Nemčije.

Če je prejšnji sorento veljal za pravo revolucijo Kie, moramo biti pri novi vseeno malo bolj zadržani. Nadaljevanje zgodbe je logično, avtomobil se mora prilagoditi trgu. Zato lahko rečem, da se je oblikovalcem nos vozila odlično posrečil, zadek malo manj, vendar vseeno izgleda atraktivno, če je opremljen z led svetili kot tukaj. Od starega sorenta je ostalo le ime, pravijo Korejci. Ampak ni res. Če računate, da takšen, z vso možno opremo, stane dobrih 38 tisoč evrov, vam bo hitro jasno, da nikjer ne dobite toliko in da ugodna cena ostaja.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki kia sorento 2,2 CRDi 4WD platinum A/T
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2199
moč v kW (KM) pri vrt./min 145 (197) pri 3.800
največji navor v Nm pri vrt./min 421 pri 1.800-2.500
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4685 x 1885 x 1710
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 531
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1896 (614)
največja hitrost v km/h 190
pospešek 0-100 km/h v s 10,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,0/6,2/7,4
poraba na testu v l/100 km 9,0
cena osnovnega vozila v EUR 26.990
cena testnega vozila v EUR 35.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 38.410

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
RFNDMDA0MzcuSlBHMTMyNTAyOTQ5OQ==.jpg
Pioneer pravi:
Matej, si spal vsaj 2 uri pred tem testom? Deluješ, kot bi imel 24-urni delovnik :)))
(pred 7 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: copra
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 dnevi  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 6 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 2 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 2 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  |