Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Cestna jadrnica

Jeep grand cherokee 3.0 CRD V6 overland

Avtor prispevka: Anže Jereb
Znamka Jeep je od nekdaj sinonim za ameriška terenska vozila, ki se ne ustrašijo nobene podlage, model grand cherokee pa predstavlja vrh ponudbe. Takšne, ki terenske vrline zagotavlja in jih dopolnjuje z veliko mero udobja ter elegance.
Cestna jadrnica
Foto: Anže Jereb
31. 3. 2013 ob 10:40
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

kombinacija usnja in lesa v notranjosti je prijetna
nastavljanje oddaljenosti od tal pripomore k odličnim terenskim vrlinam
zunanjost deluje nastopaško a uglajeno
na cesti je grand cherokee precej redek in zato zanimiv
na asfaltu je zelo udoben
cena je v primerjavi s konkurenco zelo privlačna
krmilni mehanizem je eden najslabših delov vozila in je povsem nekomunikativen
v ovinkih se grand cherokee nagiba kot jadrnica
menjalnik ima le pet prestav, bistveno manj od evropskih tekmecev
plastični deli v notranjosti delujejo ceneno
volanski obroč je prevelik
3,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (29 glasov)
video test jeep grand cherokee 3.0 CRD V6 overland
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zadnja generacija ni kaj dosti drugačna, zmožnosti premagovanja brezpotij ostajajo pomembna postavka, ker pa se večina lastnikov vozi predvsem po urejenih cestah, je grand cherokee najboljši ravno tam. Če si seveda želite udobja in ne dinamičnih vrlin, v nasprotnem primeru nanj kar pozabite.

Grand cherokee ni majhen avtomobil in na naših cestah deluje precej pompozno, je pa vseeno za četrt metra krajši od audija Q7 in tudi znotraj se precej razlikujeta. V audiju se boste počutili kot v nekakšnem laboratoriju, vse je do potankosti premišljeno in filigransko sestavljeno, v želji po doseganju popolne uporabnosti pa se zdi, da so na čustva in domačnost kar malce pozabili. Grand je bolj domač. Je kot nekakšna ameriška dnevna soba, poln usnja in lesenih dodatkov, z udobnimi fotelji, obilico prostora in zaslonom, ki se priročno spusti s stropa, da mulariji med vožnjo ne bo dolgčas.

Če želite biti nastopaški, potem je to avtomobil za vas, a nikar ne poskušajte hitro manevrirati, ker se vam zna hitro zalomiti. Grand cherokee je namreč prav toliko športno nastrojen, kot takšna okorela jadrnica, sicer pa se vam bo to zazdelo že, ko boste poprijeli za velik lesen volan. Krmilni mehanizem je z več kot 3,5 zavrtljaja med skrajnima točkama povsem terenski, umetna lahkotnost vrtenja volana pa pomeni, da uporabnih informacij o dogajanju pod vami ne boste dobili. Pri umirjenem 'kruzanju' vas to ne bo motilo, hitro pa se skozi zavoje ne boste peljali. Če so evropski SUV-ji kljub dobrim terenskim vrlinam postali cestno precej uporabni, da ne rečem celo dinamični, američan tukaj zaostaja. Morda zaostaja niti ni pravi izraz, na ameriških ravnicah ne potrebuje biti sposoben hitrega ovinkarjenja in zato pač ni.

Se pa skoraj v nobenem športnem terencu ne boste peljali tako udobno. Absorbiranje neravnin je za tako visoko vozilo pohvalno, a ne pozabimo dejstva, da bodo nižji avtomobili vedno lahko še bolj udobni zaradi manj nevzmetnene mase. Tudi umirjena notranjost vas bo vabila k prav takšni vožnji, ravno tako menjalnik. Ima le pet prestav in je za nas, tehnološko naprednejših samodejnih menjalnikov vajene Evropejce, zgolj povprečno hiter. A se bo ob kombinaciji mehkega blaženja in umirjenega karakterja odrezal povsem dobro, ker je motor sila prožen in velikokrat prestavljanje sploh ne bo nujno. Trilitrski turbodizelski šestvaljnik je dejansko eden od boljših elementov vozila, saj suvereno pospeši to ogromno gmoto in ni posebej požrešen. Brez težav se boste vozili s porabo okoli desetih litrov in nikoli se vam ne bo zdelo, da je podhranjen.

Če sem jeepa grand cherokee enkrat že primerjal z audijem Q7, ga lahko še enkrat. Najcenejši Q7 stane okoli 65.000 EUR, grand cherokee je na voljo že za dobrih petdeset tisočakov, cena testnega vozila pa se je v kombinaciji z najbogatejšim paketom opreme overland povzpela le dva tisočaka višje od cene osnovnega Q7. V primeru, da niste pripravljeni plačati toliko, kot stane evropski tekmec in vas dinamične karakteristike ter najnovejši sistemi ne zanimajo, je grand cherokee dobra alternativa. Pa še bolj redek je na cestah in oblikovno zanimiv. V tej generaciji seveda, prihajajoča pa bo po prvih slikah sodeč vse prej kot simpatična.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki jeep grand cherokee 3.0 CRD V6 overland
vrsta motorja turbodizelski, 6-valjni, V oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2987
moč v kW (KM) pri vrt./min 177 (241) pri 4.000 
največji navor v Nm pri vrt./min 550 pri 1.800 
menjalnik samodejni, petstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4822 x 1943 x 1781
medosna razdalja v mm 2915
prtljažnik v litrih 782
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2430 (519)
največja hitrost v km/h 202
pospešek 0-100 km/h v s 8,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,3/7,2/8,3
poraba na testu v l/100 km 9,8
cena osnovnega vozila v EUR 49.900
cena testnega vozila v EUR 64.900
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 67.930

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 4. 2018
April 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
020304  domača premiera - ford transit custom in tourneo custom
05  domača premiera - BMW X2
060708
09  domača premiera - citroën C4 cactus
10111213  domača premiera - porsche driving experience
1415
161718  domača premiera - ford ecosport
19202122
232425  domača premiera - ford trucks
26272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 334
volkswagen polo 319
volkswagen golf 316
škoda octavia 264
renault megane 234

Podatki veljajo za marec 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 20.359 novih avtov!

Anketa
Ste zadovoljni z razpletom velikega primerjalnega testa PRIMA?
905polo je najboljši! 904spet kuhinja 903zakaj ni zmagal moj 902noben si ne zasluži zmage


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: soling
Obvestila
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 1 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 1 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 1 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 1 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 1 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 5 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 6 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 7 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 7 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 8 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 8 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 8 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 9 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 9 meseci  |