Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Cestna jadrnica

Jeep grand cherokee 3.0 CRD V6 overland

Avtor prispevka: Anže Jereb
Znamka Jeep je od nekdaj sinonim za ameriška terenska vozila, ki se ne ustrašijo nobene podlage, model grand cherokee pa predstavlja vrh ponudbe. Takšne, ki terenske vrline zagotavlja in jih dopolnjuje z veliko mero udobja ter elegance.
Cestna jadrnica
Foto: Anže Jereb
31. 3. 2013 ob 10:40
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

kombinacija usnja in lesa v notranjosti je prijetna
nastavljanje oddaljenosti od tal pripomore k odličnim terenskim vrlinam
zunanjost deluje nastopaško a uglajeno
na cesti je grand cherokee precej redek in zato zanimiv
na asfaltu je zelo udoben
cena je v primerjavi s konkurenco zelo privlačna
krmilni mehanizem je eden najslabših delov vozila in je povsem nekomunikativen
v ovinkih se grand cherokee nagiba kot jadrnica
menjalnik ima le pet prestav, bistveno manj od evropskih tekmecev
plastični deli v notranjosti delujejo ceneno
volanski obroč je prevelik
3,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (28 glasov)
video test jeep grand cherokee 3.0 CRD V6 overland
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zadnja generacija ni kaj dosti drugačna, zmožnosti premagovanja brezpotij ostajajo pomembna postavka, ker pa se večina lastnikov vozi predvsem po urejenih cestah, je grand cherokee najboljši ravno tam. Če si seveda želite udobja in ne dinamičnih vrlin, v nasprotnem primeru nanj kar pozabite.

Grand cherokee ni majhen avtomobil in na naših cestah deluje precej pompozno, je pa vseeno za četrt metra krajši od audija Q7 in tudi znotraj se precej razlikujeta. V audiju se boste počutili kot v nekakšnem laboratoriju, vse je do potankosti premišljeno in filigransko sestavljeno, v želji po doseganju popolne uporabnosti pa se zdi, da so na čustva in domačnost kar malce pozabili. Grand je bolj domač. Je kot nekakšna ameriška dnevna soba, poln usnja in lesenih dodatkov, z udobnimi fotelji, obilico prostora in zaslonom, ki se priročno spusti s stropa, da mulariji med vožnjo ne bo dolgčas.

Če želite biti nastopaški, potem je to avtomobil za vas, a nikar ne poskušajte hitro manevrirati, ker se vam zna hitro zalomiti. Grand cherokee je namreč prav toliko športno nastrojen, kot takšna okorela jadrnica, sicer pa se vam bo to zazdelo že, ko boste poprijeli za velik lesen volan. Krmilni mehanizem je z več kot 3,5 zavrtljaja med skrajnima točkama povsem terenski, umetna lahkotnost vrtenja volana pa pomeni, da uporabnih informacij o dogajanju pod vami ne boste dobili. Pri umirjenem 'kruzanju' vas to ne bo motilo, hitro pa se skozi zavoje ne boste peljali. Če so evropski SUV-ji kljub dobrim terenskim vrlinam postali cestno precej uporabni, da ne rečem celo dinamični, američan tukaj zaostaja. Morda zaostaja niti ni pravi izraz, na ameriških ravnicah ne potrebuje biti sposoben hitrega ovinkarjenja in zato pač ni.

Se pa skoraj v nobenem športnem terencu ne boste peljali tako udobno. Absorbiranje neravnin je za tako visoko vozilo pohvalno, a ne pozabimo dejstva, da bodo nižji avtomobili vedno lahko še bolj udobni zaradi manj nevzmetnene mase. Tudi umirjena notranjost vas bo vabila k prav takšni vožnji, ravno tako menjalnik. Ima le pet prestav in je za nas, tehnološko naprednejših samodejnih menjalnikov vajene Evropejce, zgolj povprečno hiter. A se bo ob kombinaciji mehkega blaženja in umirjenega karakterja odrezal povsem dobro, ker je motor sila prožen in velikokrat prestavljanje sploh ne bo nujno. Trilitrski turbodizelski šestvaljnik je dejansko eden od boljših elementov vozila, saj suvereno pospeši to ogromno gmoto in ni posebej požrešen. Brez težav se boste vozili s porabo okoli desetih litrov in nikoli se vam ne bo zdelo, da je podhranjen.

Če sem jeepa grand cherokee enkrat že primerjal z audijem Q7, ga lahko še enkrat. Najcenejši Q7 stane okoli 65.000 EUR, grand cherokee je na voljo že za dobrih petdeset tisočakov, cena testnega vozila pa se je v kombinaciji z najbogatejšim paketom opreme overland povzpela le dva tisočaka višje od cene osnovnega Q7. V primeru, da niste pripravljeni plačati toliko, kot stane evropski tekmec in vas dinamične karakteristike ter najnovejši sistemi ne zanimajo, je grand cherokee dobra alternativa. Pa še bolj redek je na cestah in oblikovno zanimiv. V tej generaciji seveda, prihajajoča pa bo po prvih slikah sodeč vse prej kot simpatična.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki jeep grand cherokee 3.0 CRD V6 overland
vrsta motorja turbodizelski, 6-valjni, V oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2987
moč v kW (KM) pri vrt./min 177 (241) pri 4.000 
največji navor v Nm pri vrt./min 550 pri 1.800 
menjalnik samodejni, petstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4822 x 1943 x 1781
medosna razdalja v mm 2915
prtljažnik v litrih 782
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2430 (519)
največja hitrost v km/h 202
pospešek 0-100 km/h v s 8,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,3/7,2/8,3
poraba na testu v l/100 km 9,8
cena osnovnega vozila v EUR 49.900
cena testnega vozila v EUR 64.900
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 67.930

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: clark
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 tedni  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  |