Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Copy paste

Fiat freemont 2.0 multijet 16V 170 urban

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Če se avtomobili med sabo ne bi toliko razlikovali, bi bilo naše delo bistveno manj zanimivo, kot je. Vedno nekaj novega. In ko gledam tega fiata, ne vidim prav nič novega. Da ne bo pomote, avto je za Fiat čisto nov, takšnega v zadnjem času niso imeli v ponudbi.
Copy paste
Foto: Anže Jereb
2. 4. 2013 ob 14:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

veliko udobja in prostora v kabini
veliki sedeži po merah velikih ljudi
ogromno predalov in odlagalnih prostorov
zmogljiv in razmeroma varčen motor
udobno podvozje tudi na slabših cestah
presenetljivo dobra vodljivost
cena za dobro opremljen avtomobil
pomanjkanje originalnosti oblike (enaka kot journey)
manjši vozniki težje najdejo pravi položaj za volanom
nerodno uprabljanje klimatske naprave in potovalnega računalnika
na le eno ročico na levi ob volanu se nekateri ne morejo navaditi
mehko vzmetenje pomeni tudi več nagibanja karoserije
prtljažni prostor je dokaj nizek zaradi dodatnih sedežev
2,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.5 (41 glasov)
video test fiat freemont 2.0 multijet 16V 170 urban
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

In času primerno so ga pač preoblekli in mu dodali svoj motor. Še dobro, ker ne verjamem, da bi kdo v Evropi hotel 2,4-litrski bencinski štirivaljnik iz originala, ameriškega dodgea journey. To pa je fiat freemont, pravi potovalnik, ki mu Američani pravijo križanec srednje velikosti, pri nas pa je to v resnici že velik avtomobil in je lahko nekakšna zamenjava za veliki in ostareli enoprostornik ulysse. V dolžino meri 4 metre 89, v višino pa meter 75, zato je tako prostoren. Pri Fiatu mu pravijo tudi 'vsi avtomobili v enem', pri čemer niso v resnici odkrili nič novega, ker tudi konkurenca že leta ponuja podobne avtomobile, res pa je, da je freemont eden najbolj prilagodljivih, kar mu lahko štejemo v zelo velik plus.

In pravi ameriški občutek je, ko se usedeš vanj. K sreči ni veliko cenene ameriške plastike, na otip so materiali prijetni, vse pa je skoraj predimenzionirano. Stebrička spredaj sta debela, volan ogromen, armaturka masivna, osrednji zaslon velik… hitro se počutiš prijetno in varno. Veliki sedeži in kup odlagalnih prostorov obljubljajo res udobno potovanje, tudi sama namestitev za volanom je takšna – udobna. Ampak; sodelavec Anže, ki je manjših mer, za volanom nikakor ni mogel najti primernega položaja, vse mu je bilo preveliko, tako da tudi to upoštevajte pri nakupu, medtem ko bodo višji, ravno obratno, navdušeni. Ameriški standardi pač. Uporabne predale boste našli celo pod sedalnim delom sopotnikovega sedeža, v dnu vozila in v prtljažniku. In tam sta še dva sedeža ali pa zelo velik (berite dolg, vendar dokaj nizek) prtljažni prostor, če ju zložite.

Je pa razporeditev tipk zelo čudna; sicer se je hitro navadiš, ampak je veliko manj logična kot pri fiatih nasploh. Na zaslonu, občutljivem na dotik, lahko na primer uravnavate temperaturo in moč prezračevanja, enako lahko naredite tudi z vrtljivim gumbom pod njim, ob slednjem pa sta še okrogla gumba za upravljanje radia, tako da se mi je na začetku kar velikorat zgodilo, da sem namesto glasnosti spreminjal nastavitve klime ali obratno. Kam bo pihal sveži zrak iz rež, pa lahko nastavite le na zaslonu. Očitno je tisti, ki je razvijal notranjost tega avtomobila, res obseden s pospravljanjem, saj ima lahko v freemontu prav vsaka drobnarija ali večja stvar svoje mesto, armaturka pa ravno zaradi malega števila gumbov izgleda zelo urejeno. In to ni slabo. Morda le leva obvolanska ročica koga zmoti, ker je takšna kot pri mercedesih (ostanek nekdanjega 'zakona' med Chryslerjem in Daimlerjem), torej vse funkcije na enem mestu.


Škoda, da testni freemont ni imel za isto ceno še štirikolesnega pogona, ki je seveda tudi na voljo in postane avtomobil res vsestranski, ampak je potem za kar okoli 4.600 evrov dražji. To se mi zdi odločno preveč, sploh, če se vedno vozite samo po urejenih cestah, ker sicer freemont sploh ni drag. S stalnim popustom takšen stane pod 30.000 evrov, kar je za moje pojme zelo ugodno, ker je tudi oprema zelo bogata. Kot zapisano, vse je v znamenju udobja, prav tako vožnja. Vzmetenje je mehko nastavljeno, zato gre freemont lepo naravnost, slabše pa v ovinek, kjer se čutijo masa avtomobila, težak nos in visoko težišče, karoserija se tudi lepo nagiba.

Ni za dinamične voznike, čeprav presenetita dobra vodljivost in lega vozila nasploh. Voznik ima dovolj povratnih informacij, kar pomeni, da so Fiatovi inženirji kar lepo nadgradili vse tisto, zaradi česar se navadno jezimo nad ameriškimi avtomobili. Sploh so to dokazali s svojim odličnim motorjem. Dvolitrski multijet s 125 kW je namreč povsem dovolj zmogljiv in bi bil celo šibkejši s 103 kW po tem sodeč verjetno čisto dovolj. Z veseljem se zavrti v rdeče polje, kar zaradi obilice navora seveda nima smisla, menjalnik pa je s kratko prvo prestavo praktično preračunan za lažje speljevanje in očitno tudi za varčno vožnjo. Testni freemont je povprečno porabil le malo čez 7 litrov, so pa končne zmogljivosti povprečne, ker je freemont le težak skoraj 2 toni.

Ko bi bila vsaj oblika malo bolj fiatovska, tako pa je le značka na maski druga, zaradi česar veliko izgublja na originalnosti. Po drugi strani pa tudi predhodnik ni bil originalen, časi so, kakršni so, avtomobil so želeli imeli v ponudbi pa so se poslužili preverjenega in poceni trika: copy paste. Le da gre tukaj vseeno za nekaj evropske dodane vrednosti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat freemont 2.0 multijet 16V 170 urban
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1956
moč v kW (KM) pri vrt./min 125 (170) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 350 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4888 x 1878 x 1745
medosna razdalja v mm 2890
prtljažnik v litrih 520
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1949 (523)
največja hitrost v km/h 197
pospešek 0-100 km/h v s 11,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,3/5,3/6,4
poraba na testu v l/100 km 7,4
cena osnovnega vozila v EUR 28.630
cena testnega vozila v EUR 30.400
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 31.450

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: clark
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 tedni  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  |