Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Stilski izziv

Seat leon 1.4 TSI style

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Že vrabčki čivkajo, da avtomobile, če nimajo res zvenečega imena, prodaja oblika. Marsikatera znamka se je že oplela, ko je želela z manj drzno obliko doseči širši krog kupcev. In kaj je naredil Seat?
Stilski izziv
Foto: Anže Jereb & Gašper Miš
18. 4. 2013 ob 8:20
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

donator odlične platforme je golf
lega na cesti je nevtralna kot Švica
edini v razredu ponuja odlične led luči
razmeroma ugodna cena za kompleten avtomobil
v kabini in prtljažniku je dovolj prostora za družino
bencinski 1.4 TSI je idealna izbira
ob zmerno zahtevni vožnji je poraba odlična
ne prepriča z obliko, na kar bi moral staviti največ
premajhna razlika v ceni v primerjavi z golfom
le 5,8-palčni osrednji zaslon
armaturna plošča je dolgočasno oblikovana
vzglavniki zadaj so lahko neudobni, ker imajo samo dva položaja
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (48 glasov)
video test seat leon 1.4 TSI style
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zdi se, da podobno napako. Leoni so vedno malo izstopali in zato bili kupcem všeč. Zdaj pa se zdi, da so si stilski izziv zastavili preveč površno. Ampak razlogi gotovo niso tako enostavni. Najprej - Seat je Audijev, Audi pa Volkswagnov. In če eden morda želi s to špansko znamko še nekaj narediti, ga drugi konkretno zavira. Ali pa ne ve, kaj bi z njim naredil. Za Škodo so si tako lepo zamislili celotno zgodbo in je zato v svetovnem merilu izredno uspešna. Letos bo verjetno prodala že milijon vozil! Seat pa kar nekako caplja zadaj, le tretjino toliko so prodali kot Škoda v lanskem letu pa so bili še leta 2000 z več kot pol milijona prodanih avtomobilov pred Čehi! Ja, tako hitro se lahko vse spremeni in ne verjamem, da bo po novem leonu kaj bistveno drugače. Upam, da se motim.

Se mi zdi, da so ga polomili z obliko, ker je enostavno premalo drzna. Če ne bi testni imel led luči, ki so naravnost odlične, bi se kar izgubil med vsemi ostalimi novimi avtomobili. Pa so včasih seati še kako izstopali na cesti. Niti značilne kljuke nima več v vratih. Vse deluje tako, navadno, samo črte na boku mogoče koga na hitro zbudijo, ampak bo že v naslednjem trenutku pozabil nanj in šel kupit golfa. Ja, seat ima za najhujšega konkurenta golfa in to v isti hiši. In zakaj bi si nekdo želel kupiti leona, če pa je golf veliko bolj zveneče ime, stane samo, ampak res samo malenkost več in ga bo vsak veliko lažje prodal, ko bo menjal avto? Ob tem, da ima leon znotraj po občutku slabše materiale in da se vse premalo razlikuje od tistega, ki mu je sposodil kompletno tehnologijo.

Če vam je leon na pogled všeč, sem skoraj prepričan, da vam bo še bolj, ko ga boste zapeljali. Ko odmislite hišno konkurenco, je namreč odličen avtomobil, le pravi karakter mu manjka. Prostora je veliko in položaj za volanom je odličen. Tudi zadaj se da sedeti, le vzglavniki imajo samo dva položaja, gor ali dol. Brez posebne domišljije je oblikovana armaturna plošča, ki je sicer pregledna in dovolj kvalitetno sestavljena, lahko pa bi vseeno malo bolj navduševala svojega lastnika s kakšnim detajlom. Dolgčas sicer razbija osrednji zaslon, ki pa ima le 5,8 palca (pri golfu je večji, seveda) in ob primernem doplačilu vsebuje tudi navigacijo. Podatki slednje se lahko kažejo tudi med merilniki, da ne boste pogleda preveč odmikali s ceste. Všeč mi je, ker imaš na volanu kar dober občutek in čeprav so bile na testnem zaradi dolge zime pravilno še vedno nameščene zimske pnevmatike, je pravo veselje z leonom voziti po ovinkasti cesti. Pnevmatike same (Barum) so bile sicer podpovprečne na suhi cesti, zato bi bilo z dobrimi letnimi še bistveno več veselja. 'Golfovo' podvozje je namreč tako nevtralno, da se zdi, da ga nič ne vrže s tira. In kljub dobri legi je vožnja še vedno dovolj udobna, da ni potrebno sklepati kompromisov.

Najbolj pa veseli motor. 1,4 TSI je vrhunska izbira, pozabite na dizle, če na leto ne naredite več kot 15 tisoč kilometrov. Res, že v osnovi je cenejši, poraba pa sploh ni toliko večja. Na daljši vožnji, ki sploh ni bila počasna, je povprečno porabil le dobrih šest litrov in niti na snemanju, ko se veliko ustavljamo in speljujemo, ni bila bistveno večja. S tem da je motor prijetno miren in tih, ko stoji na mestu celo tako, da se včasih vprašaš, če sploh deluje. Ko se ustavite na semaforju, celo res neha delovati, ker ima sistem start-stop, ampak vseeno je tih. In zelo prožen. Pri nizkih vrtljajih krasno vleče, v visoke ga pa nima smisla priganjati, tako kot praktično vsak turbomotor. Ob finem menjalniku s šestimi prestavami vas bosta razveseljevala vsak dan.

Osnovni stane s tem motorjem 17.774 evrov, testni z dodatki dobrih 21. Solidna cena. Morda ne potrebujete navigacije pa je takoj slabih tisoč evrov dražji, vsekakor pa vzemite led luči. Odlično svetijo ponoči, za moj okus je svetloba, ki naj bi bila dnevna, malo prehladna, ampak se hitro navadiš, in z njimi leon res izgleda hudo. V tem razredu jih ponuja prav edini, tako da ima vsaj nekaj ekskluzivnega, stanejo pa 1200 evrov. Če ne drugega, vam tukaj ne bo potrebno nikoli zamenjati pregorele žarnice, ker bi morale živeti dlje od avtomobila. Upam, da bo vsaj toliko časa živel tudi Seat.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki seat leon 1.4 TSI style
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1390
moč v kW (KM) pri vrt./min 90 (122) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 250 od 1.500 do 2.390
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4309 x 1768 x 1449
medosna razdalja v mm 2578
prtljažnik v litrih 341
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1395 (495)
največja hitrost v km/h 202
pospešek 0-100 km/h v s 9,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,5/4,4/5,2
poraba na testu v l/100 km 6,6
cena osnovnega vozila v EUR 13.988
cena testnega vozila v EUR 17.774
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 21.250

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 7. 2017
Julij 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102
0304  domača premiera - mini JCW workout 2017
0506070809
10111213141516
171819  domača premiera - škoda rapid
20212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 410
renault clio 371
škoda octavia 345
dacia duster 294
opel corsa 232

Podatki veljajo za junij 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 39.032 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na dopust?
831ga moram pripravit? 830pregledam tekočine in olje 829vedno vzamem taščinega 828moj me nikoli ne pusti na cedilu


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: misoh
Obvestila
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 1 tedni  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 1 tedni  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 1 tedni  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 2 tedni  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 1 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 1 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 1 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 1 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 2 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 3 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 4 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 4 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 4 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 4 meseci  | 
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 5 meseci  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 6 meseci  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 7 meseci  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 8 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 9 meseci  |