Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Domači ponos

Renault wind 1,6 16V sport chic

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ob tem avtomobilu sem ponosen. Zakaj? Ker je narejen v Sloveniji, zato je že več vreden. Včasih smo lahko pristranski. Pa še prvi kabriolet iz Slovenije kadarkoli je wind. In najlepše? Večini je všeč.
Domači ponos
Foto: Anže Jereb
30. 12. 2010 ob 10:40
Komentarjev: 0
video test renault wind 1,6 16V sport chic
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Wind v angleščini pomeni veter in tu ga je veliko. Kdor želi kljub odprti strehi za volanom uživati v brezvetrju, si bo moral omisliti drugačen avtomobil. Predvsem vam začne lase kuštrati pri večjih hitrostih (avtocesta), ko postane veter okoli glave že moteč, tako da hitro streho gor, ali pa okoli po magistralnih cestah.

Občutek je v njem precej utesnjen, lahko bi rekli športen, vendar zanj niso primerni visoki potniki. Sedeža sta samo dva, zato mu Francozi pravijo kar roadster, čeprav bi se marsikdo lahko hitro spustil v debato glede tega, saj bi moral imeti klasični roadster vsaj pogon zadaj. Po ostalih karakteristikah, kot sta višina sedenja in bokov bi pa kar lahko bil. Armaturka sicer je malo spremenjena od ustaljenih twingovih in cliovih, vseeno pa bi za avtomobil takšnega kova pričakoval bistveno več poguma. Zdi se mi, da so si še največ privoščili z notranjima 'kljukama' za vrata, ki sta v bistvu dva trakova iz usnja. Ker je prostora včasih nerodno malo, sta gumba za električni pomik stekel na dnu sredinske konzole, med njima pa velik za pomik strehe, ki za to seveda potrebuje mirujoč avtomobil in zategnjeno ročno zavoro.

Po drugi strani pa je prtljažnik ogromen za ta razred. Vanj smo recimo zložili čisto vso snemalno opremo, ki je ni ravno malo! In najlepše? Vedno je enako velik, ker se streha zlaga kar v vrata. Potrebuje le 12 sekund, mehanizem pa je tako enostaven in hiter, da bi moral zdržati vsa leta, ko se boste vozili s svojim vetrčkom. Edina moteča stvar sta prečni ojačitvi, zaradi katerih morate prtljago vanj zlagati premišljeno, baje pa precej pomagata pri vzvojni čvrstosti karoserije, ki je brez trdne strehe pri tovrstnem avtomobilu seveda precej načeta.

Čeprav se inženirji hvalijo, da so s tem dosegli ogromno, je kar nekaj stresanja in zvijanja karoserije, če je podlaga slaba, vseeno pa je avtomobilček na trenutke v ostrih ovinkih presenetljivo zabaven. Narejen je namreč na starem cliu RS, kar tudi nekaj pomeni in se seveda pozna na legi na cesti. Vodljivost je dobra, volan po francosko ni najbolj radodaren z informacijami, še najbolj pa me je med dinamično vožnjo zmotilo, da se ESP prehitro vklaplja, če podlaga ni najbolj oprijemljiva, s čimer vam lahko vzame nekaj užitkov.

Seveda pa vas ne bo nikoli prikrajšal motor, ki zelo lepo brunda. V bistvu je marsikdo presenečen, da ima tale malček 98 kilovatov oziroma 133 'konjev'. 1,6-litrski motor so si sposodili pri twingu RS, ima pa toliko veselja do vrtenja, da ga zlepa ne zmanjka. Tudi pri 7 tisoč vrtljajih ne! Razočaral me je edino menjalnik, ker ima eno prestavo premalo in nikakor ni za avtoceste, ko pač morate kam dlje. So pa prve lepo kratke, da je wind res poskočen. Vendar je preveč nenatančen, da bi res s takšnim veseljem prestavljali kot pri kakšnem podobnem avtomobilu, ki upravičeno spada v kategorijo roadster.

Wind je ustvarjen za zabavo, za ugajanje lastnikom (morda celo bolj lastnicam) in tistim, ki ga vidijo, ko švigne mimo. Če niste tako navihani, si raje kupite kakšen drug, večji avtomobil in se po polžje vlačite v kolonah na obali. Seveda obstajajo tudi bolj športni avtomobili, je pa ta edini, v katerem se počutite dobesedno domače.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault wind 1,6 16V sport chic
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 98 (133) pri 6750
največji navor v Nm pri vrt./min 160 pri 4400
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3828 x 1698 x 1415
medosna razdalja v mm 2368
prtljažnik v litrih 270/360
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1173 (210)
največja hitrost v km/h 201
pospešek 0-100 km/h v s 9,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,1/5,7/7,0
poraba na testu v l/100 km 9,1/5,7/7,0
cena osnovnega vozila v EUR 16.990
cena testnega vozila v EUR 19.490
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 21.070

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 11. 2017
November 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
0607  domača premiera - tiguan allspace
08  domača premiera - hyundai KONA
09  domača premiera - fiat 500L
101112
131415  domača premiera - BMW X3 in 6 gran turismo
16  domača premiera - volvo XC40
171819
2021  mednarodna premiera - mitsubishi eclipse cross
2223242526
27282930  mednarodna premiera - ford transit custom
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 387
renault clio 358
škoda octavia 201
renault megane 173
renault captur 165

Podatki veljajo za oktober 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 60.561 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na zimo?
855toplo se oblečem 854samo pnevmatike zamenjam 853za pregled si vzamem 3 ure 852nikoli ga ne pripravim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Carloss
Obvestila
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 tedni  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 1 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 3 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 4 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 5 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 5 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 5 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 5 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 5 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 6 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 7 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 8 meseci  |