Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Domači ponos

Renault wind 1.6 16V sport chic

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ob tem avtomobilu sem ponosen. Zakaj? Ker je narejen v Sloveniji, zato je že več vreden. Včasih smo lahko pristranski. Pa še prvi kabriolet iz Slovenije kadarkoli je wind. In najlepše? Večini je všeč.
Domači ponos
Foto: Anže Jereb
30. 12. 2010 ob 10:00
Komentarjev: 0
video test renault wind 1,6 16V sport chic
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Wind v angleščini pomeni veter in tu ga je veliko. Kdor želi kljub odprti strehi za volanom uživati v brezvetrju, si bo moral omisliti drugačen avtomobil. Predvsem vam začne lase kuštrati pri večjih hitrostih (avtocesta), ko postane veter okoli glave že moteč, tako da hitro streho gor, ali pa okoli po magistralnih cestah.

Občutek je v njem precej utesnjen, lahko bi rekli športen, vendar zanj niso primerni visoki potniki. Sedeža sta samo dva, zato mu Francozi pravijo kar roadster, čeprav bi se marsikdo lahko hitro spustil v debato glede tega, saj bi moral imeti klasični roadster vsaj pogon zadaj. Po ostalih karakteristikah, kot sta višina sedenja in bokov bi pa kar lahko bil. Armaturka sicer je malo spremenjena od ustaljenih twingovih in cliovih, vseeno pa bi za avtomobil takšnega kova pričakoval bistveno več poguma. Zdi se mi, da so si še največ privoščili z notranjima 'kljukama' za vrata, ki sta v bistvu dva trakova iz usnja. Ker je prostora včasih nerodno malo, sta gumba za električni pomik stekel na dnu sredinske konzole, med njima pa velik za pomik strehe, ki za to seveda potrebuje mirujoč avtomobil in zategnjeno ročno zavoro.

Po drugi strani pa je prtljažnik ogromen za ta razred. Vanj smo recimo zložili čisto vso snemalno opremo, ki je ni ravno malo! In najlepše? Vedno je enako velik, ker se streha zlaga kar v vrata. Potrebuje le 12 sekund, mehanizem pa je tako enostaven in hiter, da bi moral zdržati vsa leta, ko se boste vozili s svojim vetrčkom. Edina moteča stvar sta prečni ojačitvi, zaradi katerih morate prtljago vanj zlagati premišljeno, baje pa precej pomagata pri vzvojni čvrstosti karoserije, ki je brez trdne strehe pri tovrstnem avtomobilu seveda precej načeta.

Čeprav se inženirji hvalijo, da so s tem dosegli ogromno, je kar nekaj stresanja in zvijanja karoserije, če je podlaga slaba, vseeno pa je avtomobilček na trenutke v ostrih ovinkih presenetljivo zabaven. Narejen je namreč na starem cliu RS, kar tudi nekaj pomeni in se seveda pozna na legi na cesti. Vodljivost je dobra, volan po francosko ni najbolj radodaren z informacijami, še najbolj pa me je med dinamično vožnjo zmotilo, da se ESP prehitro vklaplja, če podlaga ni najbolj oprijemljiva, s čimer vam lahko vzame nekaj užitkov.

Seveda pa vas ne bo nikoli prikrajšal motor, ki zelo lepo brunda. V bistvu je marsikdo presenečen, da ima tale malček 98 kilovatov oziroma 133 'konjev'. 1,6-litrski motor so si sposodili pri twingu RS, ima pa toliko veselja do vrtenja, da ga zlepa ne zmanjka. Tudi pri 7 tisoč vrtljajih ne! Razočaral me je edino menjalnik, ker ima eno prestavo premalo in nikakor ni za avtoceste, ko pač morate kam dlje. So pa prve lepo kratke, da je wind res poskočen. Vendar je preveč nenatančen, da bi res s takšnim veseljem prestavljali kot pri kakšnem podobnem avtomobilu, ki upravičeno spada v kategorijo roadster.

Wind je ustvarjen za zabavo, za ugajanje lastnikom (morda celo bolj lastnicam) in tistim, ki ga vidijo, ko švigne mimo. Če niste tako navihani, si raje kupite kakšen drug, večji avtomobil in se po polžje vlačite v kolonah na obali. Seveda obstajajo tudi bolj športni avtomobili, je pa ta edini, v katerem se počutite dobesedno domače.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault wind 1,6 16V sport chic
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 98 (133) pri 6750
največji navor v Nm pri vrt./min 160 pri 4400
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3828 x 1698 x 1415
medosna razdalja v mm 2368
prtljažnik v litrih 270/360
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1173 (210)
največja hitrost v km/h 201
pospešek 0-100 km/h v s 9,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,1/5,7/7,0
poraba na testu v l/100 km 9,1/5,7/7,0
cena osnovnega vozila v EUR 16.990
cena testnega vozila v EUR 19.490
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 21.070

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 3 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  |