Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Spodobna alternativa škodi octavia?

Škoda rapid 1.6 TDI elegance

Avtor prispevka: Anže Jereb
V časih, ko se cedita med in mleko, kot pravijo, cenejših modelov v Evropi skorajda ni bilo. Renault s svojo Dacio od nekdaj ponuja poceni avtomobile, druge ustaljene znamke pa jih niso. Sem ter tja so sicer bili poskusi uveljavljanja poceni limuzin, kakršna je bila Fiatova albea, a so hitro tudi izginili.
Spodobna alternativa škodi octavia?
Foto: Anže Jereb, Miha Kokalj
22. 7. 2013 ob 8:50
Komentarjev: 3

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

edina limuzina v segmentu s petimi vrati
izdelava je kakovostna
1,6 TDI je varčen in spodobno zmogljiv motor
prostornost je ena od največjih vrlin avtomobila
prtljažnik je nadvse uporaben
blaženje je mehko, kot se spodobi za limuzino
krmilni mehanizem je komunikativen in izraža zaupanje
cena testnega vozila je absolutno previsoka
17-palčne pnevmatike so prevelike
na voznikovih vratih sta le stikali za sprednji stekli
določena dodatna oprema sploh ni smiselna
menjalnik ima le pet prestav
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (23 glasov)
video test škoda rapid 1.6 TDI elegance
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Dandanes je takšnih poskusov več, očitno pa so za to tudi pravi časi, saj se tovrstni avtomobili dejansko dobro prodajajo. Večina proizvajalcev svojo ponudbo interpretira na svojevrsten model in večini je skupno to, da gre za limuzine, ki pa v tem segmentu v Evropi niso najbolj priljubljene. Škoda se je z rapidom zadeve lotila na malce drugačen način in dejansko z limuzinsko obliko, ki skriva peta vrata, zadela v polno. To je stvar, ki jo že na daleč razlikuje od ostalih in obenem povečuje uporabnost avtomobila.

Rapid je cenejša različica octavie, obenem je avtomobil od nje tudi za okoli dvajset centimetrov krajši. Najcenejšega lahko dobite že za enajst tisočakov, a računajte, da bo cena vašega na koncu višja. Pri testnem sem sam denimo naletel na problem, ker si pod nazivom 'cenejša alternativa' predstavljam poceni avtomobil, testni pa je ta čar izgubil. Z 1,6-litrskim dizelskim motorjem TDI avtomobil že v osnovi stane vsaj petnajst tisočakov. In to je za tako velik avtomobil še sprejemljivo, upoštevati moramo namreč, da bo potem v času lastništva z njim manj stroškov, ker bo poraba majhna. Ampak testnega rapida so povezali še z najbogatejšim paketom opreme in mu dodali kopico dodatne opreme, zato je bila končna cena le malce pod enaindvajsetimi tisočaki, torej odločno preveč za vse tiste, ki iščete poceni avtomobil. Ampak! Kar nekaj od teh dodatkov boste zlahka pogrešili, verjetno ne potrebujete niti najbogatejšega paketa opreme, pa bo cena denarnici prijaznejša, več o tem pa nekaj vrstic nižje, nadaljujmo raje s prostornostjo.

Ne vem točno, kako Škodi to uspeva, ampak njihovi avtomobili so vedno izjemno prostorni. Sedite na zadnjo klop škode superb in bo pred vami zazijala pol-metrska praznina do sprednjih dveh sedežev. Podobno je v rapidu. Prtljažnik ponuja 550 litrov prostornine, po odprtju vrat prtljažnika bo pred vami zazijala prava luknja. Pohvalno, obenem pa takšen prtljažnik pomeni, da karavana skoraj ne potrebujete, zlasti, ker dvigne tudi steklo in so prtljažna vrata prava 'vrata', ne le pokrov. Velik prtljažnik ne pomeni, da za potnike ni dovolj prostora, tudi zanje je dobro poskrbljeno in prostornost ostaja ena od najpomembnejših vrlin rapida.

Lahko vam povem še, pri čem so varčevali, da je cena ugodnejša od cene octavie. Plastika na armaturni plošči je trda, česar pa ne štejem za slabost, ker izgleda skoraj povsem enako kot tista v octavii in je treba po njej dobesedno potrkati, da vidite razliko, pa še dobro je sestavljena in ne škripa. Takšna dvobarvna kombinacija jo naredi prijetnejšo, je pa res, da bi sam izbral vsaj sedeže v temni barvi, ker se ti svetli hitro umažejo. Voznikov senčnik nima ogledalca, kar spet ni nič dramatičnega, moti pa me dejstvo, da sta na voznikovih vratih le stikali za odpiranje in zapiranje sprednjih stekel, čeprav so električno pomična tudi zadnja. In le voznikovo gre samodejno dol, gor pa tudi ne. Nekoliko manj suvereno je še podvozje, sedeža nista vrhunska ampak dobra in prtljažnik ponuja 40 litrov manj prostora. Ampak dokler se ne boste zapeljali najprej z octavio in tik za tem še z rapidom, tega ne boste vedeli. In vas tudi ne bo motilo.

Na 17-palčnih platiščih avtomobil izgleda odlično, jih pa ne priporočam. Kombinacija mehkega blaženja in trših nizkopresečnih 17-palčnih pnevmatik sploh ne gre skupaj. Ni problem v tem, da bi večje grbine rapid slabo požrl, tiste manjše ves čas skrbijo za prav neprijetno tresenje. In vem, da je problem le v tako velikih 'gumah', zato jih nikakor ne izberite. Tudi poceni niso. Je pa nasploh rapid zelo udoben in s komunikativnim krmilnim mehanizmom prijeten, le na 'šestnajstke' ga postavite.

Testna poraba se je na koncu ustavila pri 5,8 litra, kar pomeni, da je ta motor varčen, kljub le petim prestavam menjalnika pa tudi ni preglasen. Če delate veliko kilometrov in boste izbrali motor TDI, potem pod ceno 15.000 EUR pač ne boste prišli. Sam bi priporočil motor 1,2 TSI, ki porabi dober liter več, kar je še vedno v redu. Morda ne potrebujete navigacijskega sistema ali električno pomičnih zadnjih stekel, 17-palčnih platišč ali ogrevanih sedežev. Vzemite pa parkirne senzorje, ker avtomobil ni majhen, brisalec zadnjega stekla in usnjen volan, pa bo cena z motorjem 1,2 TSI znesla okoli 15.000 EUR. To pa je že bolj dosegljivo in imeli boste fin avtomobil.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki škoda rapid 1,6 TDI elegance
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) pri 4.400
največji navor v Nm pri vrt./min 250 od 1.500 do 2.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4483 x 1706 x 1461
medosna razdalja v mm 2602
prtljažnik v litrih 550
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1265 (460)
največja hitrost v km/h 190
pospešek 0-100 km/h v s 10,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,6/3,7/4,4
poraba na testu v l/100 km 5,6
cena osnovnega vozila v EUR 10.999
cena testnega vozila v EUR 17.750
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 20.642

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MDYxMDIwMTI1OTcuanBnMTM4MzY0MTU1OA==.jpg
euro pravi:
Super avto. 
(pred 2 leti )
MDYxMDIwMTI1OTcuanBnMTM4MzY0MTU1OA==.jpg
euro pravi:
Škoda v bistvu ni poceni avto. Če malo spremljate cene in ugotavljate, da avto z solidno močnim motorjem in nekaj opreme stane enako kot vw in zna biti dražja od francoske in italijanske konkurence.
(pred 3 leti )
Ni slike
igor pravi:
Men ni več jasno. audi je recimo za naše razmere top, potem imajo cenjši audi in to je vw nato so naredili škodo , kao cenejši VW in zdaj imajo še rapid, ki je kaj?? Potem pa v nemškem autobildu čitamo primerjavo med škodo superb in mercedes e klaso. Škoda superb je seveda boljše vozilo!!?? Zgleda da so avto novinraji prišli tako daleč, da os od začetka ko so prosili za kakšen avto test in potrebovali odobritev znamke, so kr naenkrat postali močni! kako lahko MB dovoli da se sploh dela primerjava med škodo in MB. seveda nič ne morejo, vsak lahko počne kar želi, če se smeši se pač smeši. Ampak koliko pa to načne ugled firme kot je MB???
(pred 4 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: clark
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 dnevi  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  |