Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Belo kot sneg

Toyota auris HSD sol

Avtor prispevka: Anže Jereb
Da pri Toyoti izdelujejo hibride, čivkajo že vrabčki, da so pri tem dobri, pa tudi ve prav vsak. Njihova zadnja pridobitev sliši na ime auris HSD, gre pa za skoraj identičnega aurisa, kot ga že poznate, le s spremenjenim pogonskim sklopom.
Belo kot sneg
Foto: Anže Jereb
10. 12. 2010 ob 11:08
Komentarjev: 0
video test toyota auris HSD sol
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Za aurisa HSD je značilna bela barva, saj veste, čist kot sneg ... No, na cesti ga boste prepoznali po barvi, pa tudi po modrem logotipu na nosu in na zadku. In če boste dovolj blizu, še po napisu hybrid. Znotraj je zgodba podobna, da gre za hibrida, praktično izdajata le dve stvari. Modri merilniki in miniaturna ročica samodejnega brezstopenjskega menjalnika. Ja, ste uganili, je tudi modre barve. Vse skupaj pa pravzaprav pomeni tudi to, da s tem aurisom ne boste posebej izstopali, kot denimo s priusom. Nekaterim bo to zelo všeč.

Kot lastnik boste med vožnjo opazili še več razlik v primerjavi z običajnim aurisem. Če naštejemo najprej tiste, ki se ne tičejo neposredno pogonskega sklopa – avtomobil je trši, saj je zaradi baterij v zadku tudi težji. To pomeni, da grbine malce slabše požira, nekatere včasih celo precej grobo, a na splošno to dejstvo niti ne moti toliko. Bolj moti, da je precej manjši prtljažni prostor. Ta v tekočinskih enotah beleži le 279 litrov, kar pomeni, da kaj dosti več od dveh srednje velikih potovalk vanj ne boste postavili.

Tudi to, da vas bo pustil na cedilu, ko mu bo zmanjkalo elektrike, naj vas ne skrbi, saj motor vedno skrbi, da imajo baterije dovolj energije. Takoj, ko napetost pade pod določeno točko, se vključi bencinski agregat in baterijam zopet dovaja energijo. Baterije znajo kopičiti tudi energijo, ki nastaja, ko zaviramo, zato naj bi v teoriji ta auris porabil le 3,8 litra goriva na sto kilometrov. Torej celo manj od priusa, saj je od njega tudi lažji, a v praksi boste tako majhno porabo težko dosegli. Na našem testu se je gibala slaba dva litra višje, predvsem zaradi tega, ker smo imeli v času testa precej avtocestnih relacij. Najbolj varčen bo ta hibrid v mestu, kjer med čakanjem pri rdeči luči ne bo porabljal nič goriva, če boste nežno pospeševali in ne preveč dirjali, pa se boste tudi vozili zgolj na elektriko. V takšnih pogojih bo brez težav prekosil vsak avtomobil z dizelskim motorjem.

Na odprtih cestah pa je vedno vključen tudi bencinski motor, zato poraba ni tako ekstremno majhna, a za 100-kilovatnega bencinarja vseeno pohvalna. Dokaj velika prostornina motorja pomeni, da navora ne primanjkuje niti pri nizkih vrtljajih, nekaj seveda doda še elektromotor, brezstopenjski menjalnik pa pomeni tudi, da je avtomobil glasen, ko močno pritisnemo na stopalko za plin. Takrat se motorni vrtljaji hitro dvignejo visoko in tam med časom pospeševanja tudi ostanejo.

Trije režimi delovanja omogočajo, da se lahko med vožnjo malce »igrate«. Lahko se vozite zgolj na elektriko, a pod zelo omejenimi pogoji (ko se boste ponoči poskušali pretihotapiti domov, vsekakor), poleg običajnega pa lahko uporabite tudi način power, kjer pri vsakem pospeševanju sodelujeta bencinski in elektromotor.

Takšen auris z najbogatejšo opremo stane 24.000 evrov. Če bi imeli hibrida zgolj zato, da boste pozneje med uporabo prihranili na gorivu, potem morda nakup niti ni smiseln. Prav takšno ali manjšo porabo boste dosegli tudi z dizelskim aurisom, pa še nakupna cena bo nižja. Če ste ekološko usmerjeni in bi želeli planetu povzročati čim manj škode, pa nakup priporočam. Auris HSD namreč v okolje izpušča bistveno manj škodljivih emisij od prej omenjene dizelske različice.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki Toyota auris HSD sol
vrsta motorja bencinski, štirivaljni + elektromotor
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 100 (136) pri 5200
največji navor v Nm pri vrt./min 207
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4245 x 1760 x 1510
medosna razdalja v mm 2600
prtljažnik v litrih 279
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1380
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 11,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 3,8
poraba na testu v l/100 km 5,8
cena osnovnega vozila v EUR 14.100
cena testnega vozila v EUR 24.100
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.100

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |