Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Napredek klasike

Jaguar XJ L 3.0d portfolio

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
So avtomobili, ki so veliki in lepi, in so avtomobili, ki pustijo vtis. Jaguar je vedno znal obrniti veliko glav. Tukaj je zadek tisti, ki prinaša nekaj novega.
Napredek klasike
Foto: Anže Jereb
6. 12. 2010 ob 11:00
Komentarjev: 0
video test jaguar XJ L 3,0D portfolio
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ampak se mi ne zdi preveč posrečen. Saj se ga sčasoma navadiš, vseeno pa preveč posnema nekatere nove limuzine z nazaj potegnjeno streho in potem ne veš, kam točno bi ga uvrstil. Morda so nas nekoč preveč razvadili s klasično obliko in je bil res čas za revolucijo, vendar je žal tudi prostor v njem ostal zelo omejen, sploh pa je pregled nazaj iz voznikovega sedeža obupen. Nič se ne vidi, tako da se boste lahko zanesli le na bočni ogledali ali parkirni sistem. Ne pozabite, XJL je dolg 5,25 metra.

Seveda pa ne bo prav nikogar razočarala notranjost. Prefinjena izbira materialov in eleganca sta prvi misli, ko se usedete za volan. V korak s časom so šli digitalni merilniki, ki se kot na računalniškem zaslonu sedaj prikazujejo pred vami. Ni več analognih 'ur' z iglami, ki kažejo hitrost in vrtljaje. Kup nastavitev na zaslonu pa omogoča, da si ustvarite krasno počutje. Tudi masaža sedeža je na krovu. Prostora v tako velikem avtomobilu zlepa ne sme zmanjkati. Razkošje se iz sprednjih sedežev preslika tudi na zadnja, kjer lahko potnika stegneta noge in uživata na dolgih poteh.

S klasičnim vzmetenjem (v ponudbi je tudi zračno) je tale XJ kar trd, ker navadno od velikih dolgih limuzin pričakujemo, da je vožnja skoraj brezčutna. No, tu mora biti tudi nekaj športnosti in vožnja je lep dokaz. Vsa ta gmota se res lepo pelje tako po avtocesti kot čez ovinke. Prva zahvala gre lahki karoseriji, ki je spet iz aluminija in na ta način za kakšnih 200 kilogramov lažja od primerljive jeklene. Druga pa dolgi medosni razdalji in ob zadnjem pogonu odlični vodljivosti z dovolj dobrim krmilnim mehanizmom, da voznik dobro ve, kaj se dogaja pod kolesi.

Še bolj navdušita odličen trilitrski dizelski motor in samodejni menjalnik s šestimi stopnjami. Na testu sem dosegel porabo od 7 do 9 litrov na 100 kilometrov, kar se mi zdi krasen rezultat. Trilitrski šestvaljnik ima v tem primeru konkretnih 202 kW (275 KM) ter še bolj impresivnih 600 Nm navora, zato je prožen in zelo nezahteven za uporabo. Pri konkurenci imajo že hitrejše menjalnike z več stopnjami, ampak tudi ta ni razočaral. Za zahtevnejše ima še program sport, najbolj pa morebitne novince pri jaguarjih preseneti ročica menjalnika, ki je v bistvu velik okrogel gumb, ki ob vžigu motorja prileze na plano in se ob zaključku nazaj pogrezne. Atraktivna in zelo zanimiva zadeva, ki jo poznamo že iz manjšega modela XF.

Za novi XJ se zdi, da je klasično eleganco zmešal z modernim stilom, s čimer ni prav nič narobe, morda bi bilo bolje le, da bi oblikovalci večkrat sedli za volan in videli, kako nepregleden zadek so ustvarili. Zadeva ni tako moteča med parkiranjem kot med vožnjo, čeprav je tale jag hiter in boste večkrat vi tisti, ki boste čakali, da se vam kdo umakne. Najbolj pa preseneti z majhno porabo goriva. Ne vem sicer, kdo bo toliko varčeval z avtomobilom za malenkost manj kot 110 tisoč evrov, je pa danes tudi okolje nekaj vredno. Upam le, da bodo Indijci, ki so sedaj lastniki Jaguarja, znali ceniti otoško izročilo in da bodo od tam še naprej prihajale mačke, po katerih se nam bodo cedile sline.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki jaguar XJ L 3,0D portfolio
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2993
moč v kW (KM) pri vrt./min 202 (275) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 600 pri 2000
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 5247 x 1894 x 1448
medosna razdalja v mm 3157
prtljažnik v litrih 520
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1813 (552)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 6,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,6/5,8/7,2
poraba na testu v l/100 km 8,6
cena osnovnega vozila v EUR 65.900
cena testnega vozila v EUR 106.700
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 111.300

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 7. 2018
Julij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 394
volkswagen polo 353
volkswagen golf 328
fiat 500 325
renault captur 310

Podatki veljajo za junij 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 41.677 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: uros.ufo
Obvestila
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 tedni  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 1 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 2 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 4 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 4 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 4 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 4 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 4 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 5 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 7 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 8 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 9 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 9 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 9 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 9 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 11 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 11 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 11 meseci  |