Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Merilo

BMW X5 xDrive40d

Avtor prispevka: Miha Dovč
Ker je delo avtomobilističnih novinarjev podajanje objektivnih dejstev, so subjektivni vtisi manj pomembni, ker so preference različnih voznikov, kakopak, različne. Dejstvo pa je, da so športni terenci na 'wish listi' oz. spisku želja (skoraj) vsake ženske. Zelo pri vrhu, če ne najvišje, je BMW X5.
Merilo
Foto: Anže Jereb
6. 12. 2010 ob 11:23
Komentarjev: 0
video test BMW X5 xDrive40d
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Razlogov za to je več. Če vam lahko privoščim eno subjektivno mnenje, je Bavarcem uspel en zelo lep izdelek, resda je bolj konzervativen kot če bi ga zrisal Bangle, a nič zato. Poleg tega še vedno velja prepričanje (predvsem pri nežnejšem spolu), da so večji avtomobili tudi posledično varnejši, zatorej je to idealen 'voz' za njo in majhne otroke. Nenazadnje pa - X5 je križanec klasičnega BMW-ja in še nečesa terenskega. V ženskih očeh boste takšni moški vozniki bolj odrasli od običajnih 'kurjačev gum', za kar naj bi veljala vozila s propelerjem na nosu, hkrati pa je X5 'bančna' garancija.

Vendar ta ne za dobro izvedbo del, temveč da je račun na banki vedno več kot dovolj likviden. To so ocene, sedaj pa dejstva: X5 ni in ne želi biti terenec. Z dolgo medosno razdaljo, širokimi pnevmatikami, ki morajo to vozilo varno popeljati do največje hitrosti, ki ni zanemarljiva, bolj paše na urejene ceste. Kakšen pločnik pa bo z lahkoto preplezal pred vašim priljubljenim lokalom. S skoraj petimi metri se boste morali navaditi oceniti, kako velik parkirni prostor mora biti za vseh 4857 dolžinskih milimetrov. Je pa res, da je vsak boks v parkirni hiši dovolj velik zanj.

Če X5 pri svoji zunanjosti igra na karte emocije, je notranjost sterilna kot lekarna, oblikovanje je minimalistično, veliko je ostrih robov. Verjetno je to najboljše delovno okolje, ki si ga lahko zamisli voznik, in merilo ostalim proizvajalcem. Gumbov je malo, zato ne vlada zmeda na sredinski konzoli, velika večina operacij pa je izvedljiva preko iDrivea. V njegovem drobovju in na grafikah nekaterih gumbov se vidi, s čim vse je opremljen dotični avtomobil.

Radarski tempomat, ki vozilo povsem ustavi, in ga s pritiskom na en gumb zopet spravi v gibanje, sistem, ki pošlje pulz v volanski obroč, če vozilo skrene s svojega voznega pasu brez da bi dali smerokaz, sistem top view, ki olajšuje manever parkiranja, saj z vrha kaže vozilo, samodejni vklop dolgih luči itd. - vse to in še več si lahko omislite, na žalost le proti denarnemu nadomestilu.

Če bi katerega izmed 'cukrov', ki ga delajo še dražjega, bolj mamljivega, a manj dostopnega, z lahkoto črtal s seznama, to nikakor ne bi bili sedeži. Poleg tega, da so popolnoma elektrificirani in v usnje odeti, zopet mejijo na idealne. Električna opora za noge, napihljiv ledveni del in dvakrat 'lomljivo' naslonjalo dajejo možnost, da si vsak posameznik najde idealen položaj za volanom. Da vam dolgotrajnih nastavitev ne bo treba ponavljati vsakič, ko bo kdo drug sedel za volan, služita dve pomnilniški mesti.

S presežki lahko opišemo tudi pogonski sklop. En del sestavlja osemstopenjska avtomatika, poznana že iz limuzinske in GT-petice. Tudi tu svoje delo izvrstno opravlja, prestave se menjavajo brezčutno, le igla merilnika vrtljajev in kazalček trenutne porabe dajeta vedeti, kdaj je svoje delo začela opravljati naslednja prestava. S premikom ročice v levo pa se vklopi ročni način prestavljanja. In takrat menjalnik navzdol prestavlja po svoji volji, v višje prestave pa le na voznikov ukaz s premikom ročice naprej.

Da se 2200 kilogramov težka gmota (več kot dobro) zgane z mesta, skrbi vrstni šestvaljnik z dvema turbinama. Kljub oznaki 40d, bi mogoče kdo pomislil, da ga žene 'osmak' s štirimi litri prostornine. Zmota. Agregat je v osnovi isti tistemu, ki žene model 30d. Torej: trije litri delovne prostornine, dve turbini, ena večja in ena manjša. Za vsako območje ena, v vmesnem območju pa delo opravljata obe. Skupaj znese 225 kilovatov. Toliko moči, kot je postreže agregat v 335i. 

D v oznaki modela namreč pomeni, da se agregat napaja s plinskim oljem. Še bolj kot sama moč je impresiven navor. Pri tako dobrem avtomatiku sicer ne pride toliko do izraza. Izberite si ročni način prestavljanja, pri 100 kilometrih na uro izberite osmo prestavo in pritisnite pedal za plin. Motorni vrtljali se bodo le malenkostno dvigovali v nasprotju s hitrostjo. Vse skupaj se ustavi 100 kilometrov višje kot je hitrostna omejitev pri nas. Ja, ta masa se dejansko lahko pelje precej hitro.

A vendar, si predstavljate boksarskega težkokategornika teči šprint? Teoretično je mogoče, vendar za to porabi preveč energije. X5 precej več kot navaja tovarna, v povprečju dobrih 12 litrov.

A kaj, ko je to zanemarljiv strošek v primerjavi s tem, koliko plačate zanj. Za X5 vsaj 60 tisočakov, za 40d dobrih 5 več. Za takšnega pa 95 tisočakov in pol. Cena stanovanj v metropoli se kar naenkrat ne zdi več tako visoka. In to je razlog, zakaj je X5 ženskam tako všeč. Če ga bodo enkrat imele, pomeni, da so dobro (finančno) preskrbljene. To, da se bodo varno in udobno peljale, niti ni tako pomembno.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW X5 xDrive 40d
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2993
moč v kW (KM) pri vrt./min 225 (306) pri 4400
največji navor v Nm pri vrt./min 600 pri 1500 – 2500
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4857 x 1933 x 1776
medosna razdalja v mm 2933
prtljažnik v litrih 620 – 1750
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2185 (605)
največja hitrost v km/h 236
pospešek 0-100 km/h v s 6,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,8/6,8/7,5
poraba na testu v l/100 km 12,2
cena osnovnega vozila v EUR 60.000
cena testnega vozila v EUR 65.200
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 95.507

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 3. 2019
Marec 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728010203
0405060708  domača premiera - honda CR-V hibrid
0910
11  domača premiera - mazda3
1213  domača premiera - hyundai i30 fastback N
14151617
18192021222324
25262728  domača premiera - seat tarraco
293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
Kaj bi morali storiti z vozniki po dopolnjenem 65. letu?
942uvesti obvezno vsakoletno preverjanje 941vsem odvzeti vozniški izpit 940subvencionirati samodejne menjalnike 939omogočiti vožnjo s spremljevalcem


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jusko89
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 13 urami  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 14 urami  | 
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 1 tedni  | 
Ford Nov poskus dostave paketov pred 1 tedni  | 
Volkswagen 22 milijonov e-avtomobilov v desetih ... pred 1 tedni  | 
Ford & LEGO Ford mustang iz kock pred 1 tedni  | 
Ford focus Sedeži pomagajo odpraviti boleč hrbet pred 2 tedni  | 
DS Automobiles Zasedajo vodilno mesto pred 2 tedni  | 
Peugeot Elektrifikacija in nov slogan pred 1 meseci  | 
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 1 meseci  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 4 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 4 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 4 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 4 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 5 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 5 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 5 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 5 meseci  |