Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nova definicija prostora

Škoda octavia 1.2 TSI ambition

Avtor prispevka: Anže Jereb
Octavia je model, ki je znamko Škoda leta 1996, praktično takoj po tem, ko jo je kupil Volkswagen, postavil nazaj na zemljevid. Morda še bolje rečeno, izstrelil med pomembne znamke, kakršna je dandanes. Že prva generacija je namreč ponudila veliko prostora, solidne vozne lastnosti in nekaj opreme, vse to za ugodno ceno. Se je do danes kaj spremenilo?
Nova definicija prostora
Foto: Gašper Miš
16. 5. 2013 ob 9:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

v prostornosti ji praktično ni para
notranjost je kakovostno izdelana, materiali prijetni
položaj za volanom je odličen
octavia je nadvse udoben avtomobil
sidrišča isofix so enostavno dosegljiva
1,2-litrski TSI je pohvalno varčen
razmerje med plačanim in dobljenim je zelo dobro
motor je na spodnji meji zmogljivosti pri tako velikem avtomobilu
preglednost nazaj je slaba
v takšni kombinaciji opreme in motorja avtomobil ni posebej prepričljiv
bela barva in majhna platišča skrijejo elegantne linije
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (55 glasov)
video test škoda octavia 1.2 TSI ambition
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pravzaprav le malo in zato v tem trenutku octavia ostaja najbolj težko pričakovana in zaželjena škoda. Niti prihod rapida potencialnih kupcev ni pretresel do te mere, da bi vsaj premislili o nakupu cenejše alternative. Octavia je namreč v prejšnjih generacijah dokazala, da je odličen avtomobil in to kupci pričakujete od nje tudi sedaj. In točno to boste dobili. V tej zadnji generaciji je zavita v prijetno in samozavestno podobo, ki je verjetno premamila marsikaterega kupca že na fotografijah, še preden je avtomobil sploh videl v živo. Octavia je lep avtomobil in čeprav je lep tudi rapid, je octavia bolj skladna in bolj zrela. Testna na fotografijah je sicer žalostne in dolgočasne bele barve in z majhnimi platišči, zaradi česar oblika ne pride toliko do izraza, je pa v kakšni drugi barvi avtomobil prav lep.

In velik! S 4,69 metra dolžine je še dvajset centimetrov daljši od rapida, ko boste odprli prtljažnik, se vam bo zazdelo, da pred vami zeva črna luknja. Šesto litrov je prtljažnega prostora in to je največ v segmentu, pravzaprav karavana priporočam samo zaradi bolj kvadraste oblike prtljažnega prostora, ne zaradi volumna. Se pravi, za tiste, ki vsak dan prevažate pralne stroje in bi to počeli z osebnim avtomobilom. Seveda je tudi prostora za žive potnike ogromno, ker je bila to že od nekdaj ena najpomembnejših vrlin octavie. Zadaj se glede prostora za kolena ne bodo pritoževali niti košarkarji in tudi nasploh je v primerjavi z rapidom vse skupaj na višjem nivoju. Materiali so mehkejši, v ponudbi je več opreme, vozne lastnosti so bolj suverene in požiranje neravnin uglednejše, voznik pa lahko pomika vsa stekla, ne le sprednjih dveh kot v rapidu. Vseeno pa bi pri takšni kombinaciji opreme in motorja premislil o nakupu cenejšega modela.

Octavia vas bo namreč razvajala, če se boste odločili za takšno s kopico opreme, z močnejšim motorjem in ostalim, takšna, precej osnovna, pa izgubi del svojega šarma. Ne prepriča me v tolikšni meri kot vem, da bi me lahko, in bi sam verjetno namesto nje za enako ceno izbral kar rapida in zraven dobil še kup opreme. Da se razumemo, octavia je boljši avtomobil, to je jasno, le vse njene lastnosti ne zmorejo priti do izraza, če boste vzeli skoraj osnovno za dobrih sedemnajst tisočakov. Seveda se pelje lepo, bolj prepričljivo od rapida, kot se družinska limuzina tudi mora peljati. Udobno in mehko ter z nekaj več nagibanja v zavojih, a nikakor ne toliko, da bi imeli slab občutek. Octavia bo vedno delovala prepričljivo in varno. Seveda so sedeži boljši, materiali mehkejši in je prostora več. In seveda se bolje sliši, če vozite octavio kot pa rapida. Ampak pravim, avtomobil bo bolj prepričljiv z bogatejšo opremo in močnejšim motorjem in to je tudi namen dveh tako podobnih modelov v ponudbi. Eden je za tiste, ki niste pripravljeni plačati za avtomobil veliko, in drugi zato, da se pokaže, kaj znamka zna ponuditi.

Zato tudi 1,2-litrskega motorja TSI ne bom posebej pohvalil. Presenetljivo je, da zmore povsem zadostno premikati tako velik avtomobil in obenem v povprečju porabljati manj kot sedem litrov goriva, res presenetljivo. Ko ga boste vključili, boste za trenutek pomislili, da je v nosu dizelski agregat, ker tako nenavadno zabrnijo motorji TSI. Potem se takoj umiri in je presenetljivo tih, v prostem teku celo tako, da boste morali biti pozorni, če ni slučajno ugasnil. Tudi zavrti se brez posebnih pripomb, čeprav je jasno, da je namenjen umirjeni vožnji in je povezan s šestopenjskim ročnim menjalnikom, ki skrbi, da niti na avtocesti ni glasen. Ampak bi k temu avtomobilu bolj sodil močnejši motor, ki bo bolj prepričljiv, ko boste po vrhniškem klancu peljali družino na izlet in bo avtomobil dodobra naložen. Zato zaključujem z mislijo, da je octavia krasen avtomobil, ki je prostoren, se dobro pelje in ima kakovostno ter prijetno notranjost. Le v točno tem primeru vse skupaj ni dovolj prepričljivo.

Takšnega razmerja med ceno in prostornostjo ne bo ponudil noben tekmec. Za 17.500 evrov, kolikor je stala testna octavia, boste dobili ogromno prostora, povprečno zmogljiv motor in nekaj malega opreme. S podobno ceno se lahko ponašajo tudi njeni tekmeci - golf, focus, astra in ostali - ker je octavia v njihovem segmentu, saj leži na golfovi platformi, le da je mnogo daljša. Obenem nobeden od naštetih ni tako prostorna petvratna limuzina, ponujajo pa podobne vozne lastnosti in ostale elemente. Zdaj vam je verjetno jasno, zakaj je tudi med preračunljivimi Slovenci tako priljubljena.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki škoda octavia 1.2 TSI ambition
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1197
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) od 4.400 do 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 175 od 1.400 do 4.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4659 x 1769 x 1462
medosna razdalja v mm 2667
prtljažnik v litrih 590
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1233 (550)
največja hitrost v km/h 196
pospešek 0-100 km/h v s 10,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,0/4,9/5,7
poraba na testu v l/100 km 6,9
cena osnovnega vozila v EUR 14.690
cena testnega vozila v EUR 16.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 17.685

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MDYxMDIwMTI1OTcuanBnMTM4MzY0MTU1OA==.jpg
euro pravi:
Škoda octavia je res odličen avto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(pred 6 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
Heroji furajo v pižamah
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |