Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Rdeča preproga

Volkswagen beetle cabrio 1.6 TDI 50s

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Verjetno delitev na ženske in moške avtomobile nima posebnega smisla, ampak so odstopanja včasih tako velika, da ne morem mimo tega. Seveda ni nič narobe, če v takšnem beetlu cabrio za volanom sedi moški, le večina vidi v njem voznico.
Rdeča preproga
Foto: Matej Mihinjač & Gašper Miš
24. 5. 2013 ob 10:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

legenda v novi preobleki
vzbuja čustva, kjerkoli se pojavi
odlična vetrna zaščita tudi pri večjih hitrostih
ugodna poraba goriva
odlično ojačana karoserija pomeni manj zvijanja in tresenja
veliko prostora spredaj za dva, lahko tudi za štiri
zelo hiter mehanizem za pomik strehe
dobro tesnenje, dobra zvočna izolacija
dizelski motor sicer malo porabi, bencinski bi bil v večji užitek
notranjost je preveč dolgočasna
prtljažni prostor je omejen z dostopom in volumnom
nima vazice za rože
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.4 (18 glasov)
video test volkswagen beetle cabrio 1.6 TDI 50s
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

In res z baročnimi oblinami bolj spominja na tisto, kar je za nežnejši spol ustvarila narava, kot na primer toyota GT86, za katero vsi pri Volanu menimo, da je izključno moški avtomobil. Je pa takšen beetle zelo všeč moškim, ki veliko dajo na izgled. Ali pa takšnim, ki jih pod pretvezo kupijo ženskam, da se potem lahko sami vozijo v njih.

Beetle ali, kakor mu lepo pravimo pri nas, hrošč cabrio, je najnovejši model, ki je ravno zapeljal na ceste. To je 'že' tretja generacija hrošča, v navednicah pa zato, ker smo danes navajeni, da se modeli menjajo na približno 5 do 7 let, tale pa je v 75 letih šele v svoji tretji izvedbi. Ja, očitno je res brezčasen. Prva generacija je dosegla številne rekorde, med drugim so jih proizvedli več kot 21 milijonov in je najdlje proizvajan model v zgodovini.


In kabrio? Kmalu po vojni je Wilhelm Karmann želel odprtega hrošča in mu je kar sam odrezal streho ter model predstavil Volkswagnu, ki ga je seveda z navdušenjem pričel proizvajati. Tradicijo je nadaljevala druga generacija, prav tako sedaj tretja. In ta je vse skupaj dvignila še na višji nivo, saj ima streho, ki se s pomočjo elektrike odpre v samo 9,5 sekunde. Le gumb držite, peljete pa se lahko do 50 kilometrov na uro. Zapiranje traja sekundo in pol dlje, ob odprti strehi pa lahko čez samo streho poveznete še posebno usnjeno pokrivalo, ki lepo zakrije mehanizem in zaokroži stil avtomobila. To je za kraje, kjer dež ne more presenetiti, ker takrat strehe ne morete dvigniti.


Marsikdo misli, da kabriolet pomeni prepih za volanom. Pa ni nujno. V tem primeru je z vetrno zaščito spredaj zelo prijetno tudi pri večjih hitrostih. Zadnja dva sedeža sta neuporabna, ker ju zaščita zakrije. Celo na avtocesti vas veter ne bo pretirano motil, prej hrup tovornjakov. In sama streha je bila, vsaj zdaj, ko je bil avtomobil še čisto nov, odlična. Lepo duši hrup in odlično tesni. V avtopralnici ni notri pritekla niti kapljica vode, kar je res dober dokaz o kvaliteti. Upam, da bo tudi po nekaj letih tako.

Še najmanj duška so si oblikovalci dali v notranjosti, ki je preveč sterilna. Niti vazice za rože nima več! In če ne izberete kakšne zanimive barvne kombinacije in ne gledate velikega merilnika za hitrost, je praktično enaka kot v golfu. Kar je lahko tudi dobro, ker sta tako ergonomija kot položaj za volanom seveda odlična, ampak vseeno manjka še nekaj več. Je pa zato izredno lepa okrasna plastika, ki izgleda kot fino lakiran klavir, čeprav se na njej takoj pozna vsak prstni odtis ali prah. Zelo domiselni so še trakovi na notranji strani vrat, tako da lahko notri spravite poljubno veliko plastenko pijače. In v kabrioletu jo boste vedno želeli s seboj! Prostora je dejansko dovolj za štiri, tako da v njem zlahka vidim štiri kolegice, ki se peljejo na kavo, za dopust bo pa premajhen, ker je prtljažnik zelo omejen s prostorom, saj se vanj zlaga še streha. Sicer se tudi ob zloženi strehi nič ne zmanjša, ampak toliko prostora že ena ženska takoj napolni. Se pa k sreči zloži zadnja klop, če bi pozimi želeli peljati kakšne smuči. Ali palice za golf.
 

Vedno pravimo, da dizelski motorji ne pristojijo kabrioletom. Da ropotajo in smrdijo, so razlogi.

Vedno pravimo, da dizelski motorji ne pristojijo kabrioletom. Da ropotajo in smrdijo, so razlogi. Tudi kombinacija 1,6-litrskega TDIja z beetlom me ne prepriča v nasprotno, čeprav sploh ni slaba izbira. Majhna delovna prostornina ne pomeni, da je šibek, nasprotno, prav lepo se premika in z vbrizgavanjem goriva preko skupnega voda ni več tako glasen kot nekoč. Seveda pa tudi porabi malo, na testu okoli 6 litrov na 100 kilometrov. Ko ga priganjate ali vozite recimo v klanec navzgor, se zasnova motorja bistveno bolj sliši, in če vas to moti, raje izberite kakšnega od odličnih Volkswagnovih turbobencinskih motorjev. Recimo 1,4 TSI, ki stane približno enako in je precej bolj zmogljiv. Ampak po veliko ležerno prevoženih kilometrih boste znali ceniti tudi tega, ker je beetle v prvi vrsti namenjen počasni vožnji, kar potrjuje tudi le 5-stopenjski ročni menjalnik z razmeroma dolgimi prestavnimi razmerji.

Kako dobro so Nemci naredili tega hrošča, se vidi na slabših podlagah, ko se kabrioleti stresajo kot kakšen puding. Tudi ta se, ampak ni zelo moteče. To pa zato, ker so uporabili kar za 114 kilogramov ojačitev na karoseriji, kar pomeni, da je sam avto precej težji, ampak še vedno prijeten za vožnjo, ker je lepo vodljiv in sploh ne deluje težko, tako da bo tudi ženskam všeč. Pravijo, da je bistven užitek v vožnji. Pri takšnem kabrioletu to ne pomeni vrtoglavo drvenje po prazni cesti, ampak bolj poziranje v urbanih središčih. Da se z njim v stilu pripeljete do rdeče preproge. In hrošč vam bo v vsakem primeru všeč. Tudi če se ne vidite v njem kot voznik, bo v vas vzbudil čustva. Če ne drugega, se ga boste hoteli dotakniti. In za 22 tisoč evrov, kolikor stane osnovni, ali 28, kolikor bi vas stal takšen, si težko zamislim boljši avtomobil.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen beetle cabrio 1.6 TDI 50s
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1568
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) pri 4.400
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 2.000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4277 x 1808 x 1437
medosna razdalja v mm 2540
prtljažnik v litrih 224
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1466 (384)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 10,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,2/4,1/4,5
poraba na testu v l/100 km 6,2
cena osnovnega vozila v EUR 25.076
cena testnega vozila v EUR 27.117
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 30.510

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |