Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hulk

Škoda fabia RS

Avtor prispevka: Anže Jereb
Fabia RS je najbolj športna in najmočnejša fabia doslej in se spogleduje s tekmeci kot so polo GTI, clio RS, mini cooper, citroën DS3 in ostali,
Hulk
Foto: Anže Jereb
1. 12. 2010 ob 11:00
Komentarjev: 0
video test škoda fabia RS
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ob besedi fabia najbrž večina med vami najprej pomisli na majhen, a precej prostoren avtomobil, z umirjenim karakterjem, čigar naloga je pravzaprav prevažati potnike od točke A do točke B. Ne posebej hitro in niti ne v posebej elegantnem slogu, vseeno pa svoje osnovno poslanstvo opravlja odlično. Ob dodani oznaki RS zmore fabia potnike še vedno prevažati od točke A do točke B, a s to razliko, da je lahko pri tem opravilu zelo hitra. Vsaj toliko, da bodo potniki na cilju izstopili povsem bledi, če bo le voznik izkoriščal vseh 180 'konjev'.

Fabia RS je namreč najbolj športna in najmočnejša fabia doslej in se spogleduje s tekmeci kot so polo GTI, clio RS, mini cooper, citroën DS3 in ostali. Kljub športnim karakteristikam pa ni izgubila ostalih vrlin in ostaja uporabniku eden najbolj prijaznih malih športnikov. To pomeni, da je notranjost glede na mere precej prostorna, ena od vrlin fabie ostaja visok strop, zaradi katerega je dovolj prostora tudi za tiste, ki na glavi nosite klobuke. A ravno ta visok strop (kljub črni barvi) zmanjšuje občutek sedenja v relativno športnem avtu. No, prostora je dovolj, tudi prtljažnik je po prostornini med večjimi v tem razredu.

A če govorimo o najmočnejši fabii, potem je že čas, da povemo kaj več o športnih karakteristikah. Že navzven jo boste prepoznali po večjih platiščih, pri testnem avtomobilu pa še po opazni zeleni barvi in črni strehi, ki avtomobil optično zniža. V uredništvu nismo prepričani, da je ta kombinacija najbolj posrečena, je pa vsekakor opazna. Da ne gre za povsem nedolžno fabio, pokažejo še pragovi in spojler na zadku ter dvojna izpušna cev. Notranjost ostaja precej umirjena, razen sedežev, ki ponujajo nekaj več bočnega oprijema, a še zdaleč niso športno agresivni, in kakšnega napisa RS posebnih razlik ni. Notranjost pač ostaja germansko urejena in zadržana.

Podvozje je seveda prilagojeno zahtevnejšim uporabnikom, ki bodo to fabio večkrat zapeljali hitreje. Blaženje je bolj trdo in zato nagibanja manj, vseeno pa ostaja fabia kot rečeno med bolj umirjenimi malimi športniki in se po voznih lastnostih nikakor ne more kosati z izjemno športnim cliom RS. Z njo boste brez težav shajali vsak dan, jo posodili dekletu za v mesto, bo pa zmogla zadovoljiti tudi zahtevnejše potrebe. Ne pa zelo zahtevnih. Pri priganjanju nas je najprej zmotilo to, da sistem proti zdrsu gnanih koles slednji ves čas zavira, saj se zaradi precejšnjega navora hitro zavrtita v prazno. Tudi krmilni mehanizem bi bil lahko težji, tako bi postregel z več informacijami.

132 kilovatov moči pridela le 1,4-litrski bencinski motor, a mu pri tem pomagata kompresor in turbinski polnilnik. Prvi pri nižjih vrtljajih in drugi pri višjih. Rezultat je zelo zvezno pospeševanje, pohvalimo lahko tudi zelo lepo razporejeno krivuljo navora, ki je na voljo že pri vsega 2000 vrtljajih. Fabia zato lepo pospešuje in ni agresivna, pa tudi glasna ne preveč pri priganjanju. Je pa po naši zakonodaji le za dva kilovata premočna in posledično 'pade' v najvišji premijski razred.

V testni fabii je nalogo prestavljanja prevzel sedemstopenjski samodejni menjalnik DSG. Ta je sicer odličen, kot so ti menjalniki odlični vedno, smo pa mnenja, da potrebe po sedmih prestavah niti ni. Seveda je povprečna poraba goriva zaradi sedmih stopenj še nekoliko manjša, a v praksi včasih traja predolgo, da menjalnik izbere dovolj nizko prestavo. Naravnan je namreč tako, da hitro prestavi v najvišjo prestavo in potem vseeno potrebuje nekaj več časa, da denimo iz sedme prestavi nazaj v tretjo, ko močno pohodimo stopalko za plin. Voznik ima sicer na voljo še športni način prestavljanja, s čimer se omenjenemu problemu izogne, lahko pa tudi sam prestavi nižje s pomočjo obvolanskih ročic (ali prestavne ročice). So pa 'ušesca' premajhna, da bi jih vsak voznik lahko brez premikanja celotne dlani tudi uporabil.

Ob koncu testa se je povprečna poraba zaključila pri 8,5 litra, kar je dober rezultat. Seveda pa boste za takšno fabio najprej morali odšteti slabih dvajset tisoč evrov.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki Škoda fabia RS
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1390
moč v kW (KM) pri vrt./min 132 (180) pri 6200
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 2000-4500
menjalnik samodejni, sedemstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4029 x 1886 x 1492
medosna razdalja v mm 2464
prtljažnik v litrih 315
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1318 (475)
največja hitrost v km/h 224
pospešek 0-100 km/h v s 7,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,7/5,2/6,4
poraba na testu v l/100 km 8,5
cena osnovnega vozila v EUR 8.999
cena testnega vozila v EUR 18.599
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.819

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 2. 2019
Februar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314  domača premiera - toyota RAV4
15  domača premiera - BMW xDrive
domača premiera - mercedes-benz B
1617
18  domača premiera - fiat 500X
192021222324
25262728010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: petravic
Obvestila
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 1 tedni  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 3 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 3 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 3 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 4 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 4 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 5 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 5 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 5 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 6 meseci  |