Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hulk

Škoda fabia RS

Avtor prispevka: Anže Jereb
Fabia RS je najbolj športna in najmočnejša fabia doslej in se spogleduje s tekmeci kot so polo GTI, clio RS, mini cooper, citroën DS3 in ostali,
Hulk
Foto: Anže Jereb
1. 12. 2010 ob 11:35
Komentarjev: 0
video test škoda fabia RS
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ob besedi fabia najbrž večina med vami najprej pomisli na majhen, a precej prostoren avtomobil, z umirjenim karakterjem, čigar naloga je pravzaprav prevažati potnike od točke A do točke B. Ne posebej hitro in niti ne v posebej elegantnem slogu, vseeno pa svoje osnovno poslanstvo opravlja odlično. Ob dodani oznaki RS zmore fabia potnike še vedno prevažati od točke A do točke B, a s to razliko, da je lahko pri tem opravilu zelo hitra. Vsaj toliko, da bodo potniki na cilju izstopili povsem bledi, če bo le voznik izkoriščal vseh 180 'konjev'.

Fabia RS je namreč najbolj športna in najmočnejša fabia doslej in se spogleduje s tekmeci kot so polo GTI, clio RS, mini cooper, citroën DS3 in ostali. Kljub športnim karakteristikam pa ni izgubila ostalih vrlin in ostaja uporabniku eden najbolj prijaznih malih športnikov. To pomeni, da je notranjost glede na mere precej prostorna, ena od vrlin fabie ostaja visok strop, zaradi katerega je dovolj prostora tudi za tiste, ki na glavi nosite klobuke. A ravno ta visok strop (kljub črni barvi) zmanjšuje občutek sedenja v relativno športnem avtu. No, prostora je dovolj, tudi prtljažnik je po prostornini med večjimi v tem razredu.

A če govorimo o najmočnejši fabii, potem je že čas, da povemo kaj več o športnih karakteristikah. Že navzven jo boste prepoznali po večjih platiščih, pri testnem avtomobilu pa še po opazni zeleni barvi in črni strehi, ki avtomobil optično zniža. V uredništvu nismo prepričani, da je ta kombinacija najbolj posrečena, je pa vsekakor opazna. Da ne gre za povsem nedolžno fabio, pokažejo še pragovi in spojler na zadku ter dvojna izpušna cev. Notranjost ostaja precej umirjena, razen sedežev, ki ponujajo nekaj več bočnega oprijema, a še zdaleč niso športno agresivni, in kakšnega napisa RS posebnih razlik ni. Notranjost pač ostaja germansko urejena in zadržana.

Podvozje je seveda prilagojeno zahtevnejšim uporabnikom, ki bodo to fabio večkrat zapeljali hitreje. Blaženje je bolj trdo in zato nagibanja manj, vseeno pa ostaja fabia kot rečeno med bolj umirjenimi malimi športniki in se po voznih lastnostih nikakor ne more kosati z izjemno športnim cliom RS. Z njo boste brez težav shajali vsak dan, jo posodili dekletu za v mesto, bo pa zmogla zadovoljiti tudi zahtevnejše potrebe. Ne pa zelo zahtevnih. Pri priganjanju nas je najprej zmotilo to, da sistem proti zdrsu gnanih koles slednji ves čas zavira, saj se zaradi precejšnjega navora hitro zavrtita v prazno. Tudi krmilni mehanizem bi bil lahko težji, tako bi postregel z več informacijami.

132 kilovatov moči pridela le 1,4-litrski bencinski motor, a mu pri tem pomagata kompresor in turbinski polnilnik. Prvi pri nižjih vrtljajih in drugi pri višjih. Rezultat je zelo zvezno pospeševanje, pohvalimo lahko tudi zelo lepo razporejeno krivuljo navora, ki je na voljo že pri vsega 2000 vrtljajih. Fabia zato lepo pospešuje in ni agresivna, pa tudi glasna ne preveč pri priganjanju. Je pa po naši zakonodaji le za dva kilovata premočna in posledično 'pade' v najvišji premijski razred.

V testni fabii je nalogo prestavljanja prevzel sedemstopenjski samodejni menjalnik DSG. Ta je sicer odličen, kot so ti menjalniki odlični vedno, smo pa mnenja, da potrebe po sedmih prestavah niti ni. Seveda je povprečna poraba goriva zaradi sedmih stopenj še nekoliko manjša, a v praksi včasih traja predolgo, da menjalnik izbere dovolj nizko prestavo. Naravnan je namreč tako, da hitro prestavi v najvišjo prestavo in potem vseeno potrebuje nekaj več časa, da denimo iz sedme prestavi nazaj v tretjo, ko močno pohodimo stopalko za plin. Voznik ima sicer na voljo še športni način prestavljanja, s čimer se omenjenemu problemu izogne, lahko pa tudi sam prestavi nižje s pomočjo obvolanskih ročic (ali prestavne ročice). So pa 'ušesca' premajhna, da bi jih vsak voznik lahko brez premikanja celotne dlani tudi uporabil.

Ob koncu testa se je povprečna poraba zaključila pri 8,5 litra, kar je dober rezultat. Seveda pa boste za takšno fabio najprej morali odšteti slabih dvajset tisoč evrov.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki Škoda fabia RS
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1390
moč v kW (KM) pri vrt./min 132 (180) pri 6200
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 2000-4500
menjalnik samodejni, sedemstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4029 x 1886 x 1492
medosna razdalja v mm 2464
prtljažnik v litrih 315
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1318 (475)
največja hitrost v km/h 224
pospešek 0-100 km/h v s 7,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,7/5,2/6,4
poraba na testu v l/100 km 8,5
cena osnovnega vozila v EUR 8.999
cena testnega vozila v EUR 18.599
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.819

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 11. 2017
November 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
0607  domača premiera - tiguan allspace
08  domača premiera - hyundai KONA
09  domača premiera - fiat 500L
101112
131415  domača premiera - BMW X3 in 6 gran turismo
16  domača premiera - volvo XC40
171819
2021  mednarodna premiera - mitsubishi eclipse cross
2223242526
27282930  mednarodna premiera - ford transit custom
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 387
renault clio 358
škoda octavia 201
renault megane 173
renault captur 165

Podatki veljajo za oktober 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 60.561 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na zimo?
855toplo se oblečem 854samo pnevmatike zamenjam 853za pregled si vzamem 3 ure 852nikoli ga ne pripravim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Carloss
Obvestila
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 tedni  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 1 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 3 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 4 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 5 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 5 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 5 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 5 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 5 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 6 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 7 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 8 meseci  |