Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Žival za prave voznike

Nissan 370Z 40th anniversary edition

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Po srečanju z njim ostane v mislih le en stavek. »Hudobija prvega razreda!« Pa niti ne zato, ker je njegov izgled že skoraj prepotenten, pač pa zato, ker je 370Z hudičevo dober avtomobil, s hudičevo dobrimi zmogljivostmi.
Žival za prave voznike
Foto: Anže Jereb
23. 11. 2010 ob 19:26
Komentarjev: 0
video test nissan 370Z 40th anniversary edition
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Čistokrvna športnost se iz Z-ja kaže že navzven. Zajeten motorni pokrov, ki ga krasijo GT-R-ova maska, v zadnji del potisnjena nizka potniška celica ter nesramno široka pleča preko ogromnih prednjih in zadnjih koles zgovorno nakazujejo Z-jeve atribute. Ti pa temeljijo na odličnih izkušnjah in perfekcionizmu Nissanovih inženirjev iz športnega oddelka. Zato se vse začne že pri sami konstrukciji. Idealna je razporeditev teže s 53 odstotki na prednji in 47 odstotki mase na zadnji osi.

Zraven spada še čvrsta karoserija z dodatnimi prečnimi ojačitvami preko prednje in zadnje preme. Prostorsko geometrizirana večvodilna vpetja koles iz lahke aluminijeve legure skrbijo za boljšo odzivnost in najsuverenejšo možno trakcijo. Veliki, dirkaški zavorni diski na vseh štirih kolesih pa neutrudno za vrtoglave pojemke. Zato si gre zlahka razložiti, zakaj se pod blatniki skrivajo tako velike gume. In če je takšen Z napravljen za počastitev 40. obletnice obstoja tega imena, potem ga bo moč prepoznati tudi po črni barvi laka, temno sivih platiščih ter izstopajočih rdečih zavornih čeljustih.

Za tako vročo zadevo, kot je 370Z, je pravšnja motorizacija napomembnejši del posla. Zato 370 v Z-jevem imenu pomeni 3,7 litra gibne prostornine bencinskega šestvaljnika, ki premore 241 kilovatov moči (328 KM) pri 7000 vrtljajih v minuti ter 363 Nm navora pri 5200 vrtljajih na minuto. Čeprav se te zmogljivosti ne zdijo na prvi pogled nič pretresljivo posebnega, se v praksi zadeva izkaže popolnoma drugače. Zvezen, močan in v območju nad 5000 vrtljaji pri polno pohojenem plinu v prvih petih prestavah skoraj brutalen vlek nakazuje prvinskost dirkaškega karakterja Z-ja.

K celotni stvari nekaj doprinese sedemstopenjski samodejni menjalnik, ki se odlično vede pri agresivni vožnji, zameriti mu gre le preveliko porabo časa za prestavljanje. Temu se da sicer malenkostno ogniti z izbiro ročnega prestavljanja, ampak zadeva ima še dovolj prostora in bi se jo dalo še izpiliti. Sicer pa takšen režim deluje ob običajni vožnji povsem solidno. In zadeva je lahko še toliko bolj zanimiva zato, ker ta pogonski sklop izpolnjuje norme Euro V, v praksi pa se izkaže glede na ponujene zmogljivosti pravzaprav za dokaj varčnega.

Kaj pa vodljivost in lega na cesti? Avtomobil je tu v vrhunski formi in dobesedno blesti med sebi enakimi. Natančen in neposreden volan, zopet dirkaška kinematika podvozja ter dirkaško suvereno podvozje, togost karoserije in sedenje v odličnih školjkastih, za povrh pa še ergonomskih sedežih, ponujajo fenomenalne vozne občutke. Sicer pa sta tu dve možnosti. Z ESP ali brez. Nobena od njiju ni slaba, a zadnja je mnogo boljša. Brutalnejša odzivnost, drsenje preko ovinkov, odlična nadzor in smerna stabilnost so vzroki, da ste s tem avtomobilom vselej zares preklemansko hitri. Ne, nissan 370Z ni avtomobil za nastopače, to je 'žival' za prave voznike.

Kaj pa tisti del 'za vsakdanjo rabo'? Tudi tu bo z nissanom 370Z šlo. Avtomobil je dobro opremljen, paket 40-th anniversary prinaša kar nekaj stvari, ki so bolj stvar prestiža v takšne sorte avtomobilu. Rdeče usnje v kombinaciji z alkantaro, na primer. Kokpit nissana 370Z je imeniten. Sicer tipično japonski, ampak temeljito in do potankosti odlično izdelan, vključno z uporabljenimi materiali. Usnje, črno blago in rdeči šivi. Ergonomija je kljub krepko nizkim sediščem zares vrhunska, prostornosti za oba potnika dovolj.

Na tipkanje po gumbih potovalnega računalnika se hitro navadite, tako kot na nerodno vstopanje in izstopanje zaradi nizkega sedenja. Da slabe preglednosti vključno nazaj s pogrešanimi parkirnimi senzorji ne omenim. In precej hrupa iz načrtno proti šumom neizoliranega zadka bo prej v veselje kot v nadlego. Tudi trdo podvozje s poskakovanjem ne bo problem, dokler bodo vozišča vsaj za silo urejena. Prtljaga? Dva predala za sedežema sta uporabna, prtljažnik pa tudi ni tako skromen, kot bi sprva pričakovali.

Pravzaprav je edina stvar, ki bi jo temu nissanu očital, slednja: avtomobil nima tipke za vklop zapore ceste. Kajti nissana 370Z se ne more voziti normalno. Je preveč dober.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki nissan 370Z 40th anniversary edition
vrsta motorja bencinski, šestvaljni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 3696
moč v kW (KM) pri vrt./min 241 (328) pri 7000
največji navor v Nm pri vrt./min 363 pri 5200
menjalnik samodejni, sedemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4250 x 1845 x 1315
medosna razdalja v mm 2550
prtljažnik v litrih 235
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1537
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 5,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 15,3/7,8/10,5
poraba na testu v l/100 km 13,7
cena osnovnega vozila v EUR 42.990
cena testnega vozila v EUR 42.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 47.580

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 5. 2018
Maj 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - audi A7
10  mednarodna premiera - volkswagen touareg
11  domača premiera - hyundai i30 N
1213
14151617  domača premiera - mercedes benz A
181920
2122  domača premiera - BMW M5 in i8 roadster
2324252627
282930  domača premiera - 4 milijoni vozil v Revozu
31  domača premiera - nissan leaf
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 401
volkswagen polo 309
volkswagen golf 248
škoda octavia 221
renault captur 201

Podatki veljajo za april 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 26.998 novih avtov!

Anketa
Kdaj se boš prijavil na Rdeči volan?
913Sem najboljši, se ne rabim. 912V Krškem sem že dosegel najboljši čas. 911Ne bom se, ker me je strah. 910Kaj je Rdeči volan?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: monik
Obvestila
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 dnevi  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 2 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 2 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 2 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 2 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 2 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 6 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 7 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 7 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 9 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 9 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 9 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 10 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 10 meseci  |