Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vmesna stopnja

Seat ibiza ST 1.4 16V style

Avtor prispevka: Miha Dovč
Včasih je nakup karavana pomenil povečanje družine in vsi so to kaj hitro spoznali, ko se je na dvorišče pripeljal nov avto, ki ima več prostora za otroški voziček. Kaj si bodo mislili sedaj, ko ste si kupili ibizo ST?
Vmesna stopnja
Foto: Anže Jereb
29. 11. 2010 ob 19:34
Komentarjev: 0
video test seat ibiza ST 1.4 16V style
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ibiza ST je duhovna naslednica cordobe vario, sedaj, ko dotičnega modela ni več v prodajnem asortimanu te španske znamke, pa je štafeto prevzela ibiza. In ker ibiza ni družinski avtomobil, tudi ST ne more biti. Danes nov družinski član namreč ni več pogoj, da si omislimo tovrstno vozilo, temveč navada oziroma bolje rečeno razvada, da s seboj vozimo cel kup prtljage. Bodisi so to glasbeni inštrumenti ali športni rekviziti. In na slednje cilja to vozilo. Le kateri mladostnik ne ve, da je Ibiza poleti najbolj žurersko mesto v Evropi. In ker imamo mladi radi športne avtomobile, vendar denarja za tovrsten avtomobil nimamo ali ga nočemo dati, je včasih treba znati sklepati kompromise.

Športnost ima pri tej znamki veliko težo, zato so se tudi tokrat pri Seatu bolj kot prostornosti podredili obliki. Posledično ima ta ibiza manj prostora od sestrične fabie combi, vendar je za marsikoga veliko lepša. Recimo, da je to prva stopnička v svet karavanskih vozil, saj jo do resnega karavana loči še neravno dno v prtljažniku. Še kdo pa bo dodal, da je ta ibiza le vmesna stopnja med karavanom in kombilimuzino, ker je v prtljažniku polica namesto prtljažnega roloja. Prtljažnik je z dodatnimi 138 litri bolj radodaren kot golfov, s podrtimi sedeži pa volumen naraste na dobrih 1100 litrov. V minus mu štejemo le prag, ki nastane pri podiranju sedežev. Za zasilno ležišče je še dovolj udobno, za kaj več pač ne...

Ker je tudi tej 'karavanski' različici osnova kombilimuzinska, 'STjki' to štejemo samo v plus. Kljub dodatnim 17,5 centimetrom je ohranila privlačno obliko, ki jo nosi ibiza. Če se ozremo po ostalih modelih te znamke, še najbolj spominja na alteo XL. Z opremo style, ki je na sredini ponudbe, pridejo kromirane letvice na strehi in odbijači, odeti v barvo karoserije. Za lahka platišča je treba doplačati 355 EUR.

Nobenih presenečenj ni v voznikovem delovnem okolju. Gumbov je malo, zato na armaturki vlada red. Če ni kičasto, še ne pomeni, da je dolgočasno. Ker ibiza ST (še) ne želi biti družinski avtomobil, niti ni pomembno, kako je na sedežih zadaj. A vendar: za dva osnovnošolca dovolj, za kaj več bo potrebno pogledati drugam. In ker njeno poslanstvo očitno ni biti družinski avtomobil, zamižimo na eno oko in spregledamo odsotnost stabilizacijskega programa, ki serijsko ni na voljo niti v najbogatejšem paketu opreme. Doplačilo vas bo ne glede na izvedenko tako stalo 413 EUR, kar vsekakor priporočamo. A kljub odsotnosti elektronike za nadzor vozila se ibiza povsem solidno znajde tudi na skrajnih mejah fizike.

Da se 1200 kilogramov premika, skrbi znani 1,4-litrski štirivaljnik, tokrat brez 'ventilatorja'. Kljub 16-ventilski tehniki in veselju do vrtenja ga pri šestih tisočakih ustavi elektronika, največjo moč pa doseže že pri tisoč vrtljajih nižje. Če vas z zmogljivostmi ne bo navdušil, vas bo skoraj gotovo s svojo varčnostjo V povprečju kuri šest litrov in pol, z 'družinsko' nogo pa tudi manj kot šest. S stabilizacijskim nadzorom, isto opremo in konjenico bi vas stal drobiž več kot 13 tisočakov oziroma 682 EUR več kot kombilimuzina. Ni veliko za koktejl španskega oblikovanja in nemške tehnologije. Kljub temu da ima vse svojo ceno, bodo zbegani in vprašujoči pogledi tistih, ki so vam blizu, tako ali drugače, neprecenljivi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki seat ibiza ST 1.4 16V style
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1390
moč v kW (KM) pri vrt./min 63 (86) pri 5000
največji navor v Nm pri vrt./min 132 pri 3800
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4227 x 1693 x 1445
medosna razdalja v mm 2470
prtljažnik v litrih 430 - 1164
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1175 (570)
največja hitrost v km/h 177
pospešek 0-100 km/h v s 12,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,0/4,7/5,9
poraba na testu v l/100 km 6,4
cena osnovnega vozila v EUR 10.090
cena testnega vozila v EUR 12.356
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 12.711

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |