Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hibrid še vedno ni športen

Lexus GS 450h F-sport premium

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Hibride imam rad iz čisto enostavnega razloga. Lepo tiho se pripelješ v naravo in ne motiš ptičkov in rožic. Ali sosedov, ko se ponoči pripelješ domov. Če je na nosu Toyotin znak, to pomeni že leta izkušenj na tem področju. Če je tam znak Lexus, pa še vse kaj drugega.
Hibrid še vedno ni športen
Foto: Matej Mihinjač & Miha Kokalj
7. 6. 2013 ob 21:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

odlična alternativa 'sveti' nemški trojici
prestiž in nasploh nepoznavanje znamke Lexus
oblika je dobra zmes elegance in dinamike
v kabini je veliko prostora, sedeži so odlični
hibridni sklop deluje uglajeno in brezhibno
šestvaljni bencinski motor ima prijeten zvok
vodljivost je glede na mere zelo dobra
v koloni se lahko premika samo na elektriko
poraba goriva je dejansko lahko zelo majhna
ogromni zaslon postreže s kar nekaj informacijami
zelo udobno vzmetenje
ponuja premalo občutkov za voznika, volan je 'premehek'
doseg samo na elektriko je premajhen
prtljažni prostor je zelo okrnjen, ker je odstopil prostor baterijam
naslonjala zadnje sedežne klopi se ne da zložiti
velika masa avtomobila se pozna pri dinamiki
športni programi so odveč, ker se elektronika preveč vmešava
konkurenca ima bistveno boljše multimedijske vmesnike
cena je visoka, ampak v primerjavi s konkurenco upravičeno
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (25 glasov)
video test lexus GS450h F-sport premium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Na primer izkušnje, nadgrajene s prestižem in posebnostjo. Ja, Lexus je Toyotina prestižna znamka, model GS pa velikostno konkurenca audijem A6, mercedesom E in BMWjem 5. Tudi cenovno zdrži primerjavo, saj testni na posnetkih stane 85.100 evrov. Ni malo, ampak hitro postane jasno, zakaj. F-sport premium je namreč najbogatejši paket opreme. Kot kakšen S-line pri Audiju, da takšen lexus izgleda bolj našpičeno, čeprav ni pri tem avtu nič športnega. Je hiter in močan, seveda, ampak ni športen, temveč izredno udoben.

Vožnja v tem avtomobilu je namreč tako mehka in prijetna, da boste hitro pozabili, kako obupno slabe ceste imamo v Sloveniji. Za moj okus daje kar preveč ameriški občutek, vse je veliko, ne počutiš se tako zlit z avtomobilom kot recimo pri BMWjevi petki. Ampak tudi tale GS ima pogon na zadnji kolesi in na kakšni spolzki podlagi mu hitro odnese rit. Kar je lahko tudi zabavno, ker je navora že pri nizkih vrtljajih ogromno. To pa je seveda zasluga elektrike, ki pomaga premikati avtomobil. Malo me zato moti, da je volanski mehanizem tako mehek, saj je neverjetno neposreden. Samo dotakneš se ga pa se kolesi spredaj že obrneta. Sicer je vodljivost dobra glede na velikost avtomobila, ampak je občutek še vedno malo preveč odtujen. Z vidika ležerne vožnje, kakršna bolj sede hibridom, je pa itak vseeno.

Hibridi imajo seveda dobre in slabe lastnosti. Če odmislim ceno, ki je morda največja hiba, pa to, da se baterije hitreje iztrošijo kot sam avtomobil, me zelo moti še manjši prtljažnik, ki se ga zaradi baterij, nameščenih za zadnjo klopjo, ne da povečati. Sicer je zelo širok, ampak precej kratek, tako da je uporabnost tega nasploh precej prostornega in z bogato odmerjenimi sedeži opremljenega lexusa kar okrnjena. Zaradi hibridnega pogona je sam avtomobil tudi težji, prazen tehta malo manj kot 2 toni, kar se pozna na cesti. Verjetno se tudi ponavljam kot stara plošča, ampak vsaj nekih 20 kilometrov mora takšen avtomobil prevoziti na elektriko, da bo res dosegel svoj namen.

Potem pa so tu še tiste stvari, ki me vedno navdušijo in tukaj se pozna, da ima mama Toyota že dolgoletne izkušnje. Vožnja na elektriko je krasna zadeva, ko rabite avtomobil samo premikati po dvorišču, ko se počasi pomikate naprej v koloni, ali ko se počasi peljete po mestni vpadnici v center. Tudi glavni pogonski agregat se skoraj brez tresljajev in v trenutku vklopi in požene tega lexusa do kar 250 kilometrov na uro. Pospešek do 100 pa znaša le 5,9 sekunde! Super cifre, ampak najbolj vas bo gotovo presenetila tale, še mene je: po več dneh raznolike vožnje s tem lexusom sem imel povprečno porabo le 7,5 litra bencina na 100 kilometrov. Za avtomobil s 345 'konji' je to precej dober rezultat, čeprav tovarna obljublja 5,9 in ne vem, kdo bi to verjel. Skratka, res je, da sem se vozil varčno, ampak vseeno sem pričakoval večjo porabo. Več, ko se vozite po mestu, večja bo seveda razlika v primerjavi z ostalimi klasično gnanimi in malo bolj prestižnimi limuzinami. In kljub temu da je menjalnik brezstopenjski, tukaj ni tako nadležno glasen kot v kakšnem priusu, kar je spet pohvalno. Gumb za neke športne programe in podobno je pa pri takšnem avtomobilu brez veze. Tudi če ga ne bi bilo; med sport in sport+ sploh ni bilo nobene opazne razlike, ESP pa se itak nazaj vklopi, ko greste prehitro in gre GS počez. 'Športnost' torej odmislite. Bencinski šestvaljni motor ima tudi prijeten, dokaj zamolkel zvok, večino voznikov pa bo najbolj navdušila lahkotnost hitrega premikanja naravnost, ko bodo to želeli, saj je odziv na stopalko za plin trenuten in pospeševanje zelo odločno, krasno se obnese na vožnji po avtocesti.

Navdušenci nad sodobnimi tehnologijami pa boste ostali odprtih ust ob osrednjem zaslonu. Gre namreč za najširšega med vsemi, ki so trenutno na trgu v serijskih avtomobilih. Kar 30 centimetrov meri v širino. Očitno niso več daleč časi, ko bodo v naših avtih le še projektorji in bodo vse skupaj prikazovali kar na sprednji šipi. Globoko je postavljen v armaturko, da ga ne moti sonce in da pogleda ni potrebno preveč umikati s ceste, je pa meni rahlo neroden sistem s kvazi miško, čeprav deluje hitro, na miški pa lepo čutite premike med ikonami, ker vedno rahlo zavibrira. Za razvajence je na krovu še odličen prostorski zvok znamke Mark Levinson in krasno oblazinjenje, pri čemer so sedeži ogrevani in prezračevani za tiste z dobrimi ledvicami.

Oprema je s tem popolna, prav nobenih dodatkov ne potrebuje. Kakšen je v primerjavi z nemškimi konkurenti? Hja, težko na hitro oceniti. Ne nudi tako dobrega občutka med vožnjo, zato pa po drugi strani ponuja res veliko udobja in nekaj posebnosti, ker marsikdo še vedno ne ve, kaj je to za ena znamka. In to je dobro. Ker lexus ni kar ena znamka. Sploh pa je takšen hibridni GS res dodelan in zelo fin avtomobil. Cena je pač logična posledica, tudi drugje boste enako plačali.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki lexus GS450h F-sport premium
vrsta motorja bencinski in električni, 6-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 3456
moč v kW (KM) pri vrt./min 254 (345) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 352 pri 4.500
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4850 x 1840 x 1455
medosna razdalja v mm 2850
prtljažnik v litrih 482
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1910 (415)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 5,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,5/5,4/5,9
poraba na testu v l/100 km 7,9
cena osnovnega vozila v EUR 64.900
cena testnega vozila v EUR 79.800
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 81.000

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 4. 2018
April 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
020304  domača premiera - ford transit custom in tourneo custom
05  domača premiera - BMW X2
060708
09  domača premiera - citroën C4 cactus
10111213  domača premiera - porsche driving experience
1415
161718  domača premiera - ford ecosport
19202122
232425  domača premiera - ford trucks
26272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 334
volkswagen polo 319
volkswagen golf 316
škoda octavia 264
renault megane 234

Podatki veljajo za marec 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 20.359 novih avtov!

Anketa
Ste zadovoljni z razpletom velikega primerjalnega testa PRIMA?
905polo je najboljši! 904spet kuhinja 903zakaj ni zmagal moj 902noben si ne zasluži zmage


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rkuplenk
Obvestila
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 1 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 1 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 1 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 1 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 1 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 5 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 6 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 7 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 7 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 8 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 8 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 8 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 9 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 9 meseci  |