Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Osvojil bo varčne

Peugeot 301 1.6 VTi allure

Avtor prispevka: Anže Jereb
Prav zanimivo je opazovati, s kako različnimi pogledi ljudje ocenjujejo avtomobile. Doma imam soseda, ki me za vsak avtomobil vedno znova vpraša, koliko stane. Za začetek ga ne zanima nič drugega, samo cena, in potem praktično vedno zmajuje z glavo, ker se mu zdijo zneski vedno znova previsoki.
Osvojil bo varčne
Foto: Miha Kokalj
31. 5. 2013 ob 9:15
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

cena je med nižjimi v segmentu
v vožnji je 301 udoben
prostora za potnike in prtljago je veliko
motor je zanimiv in razmeroma varčen
strošek vzdrževanja je majhen
notranjost je cenena
menjalnik in krmilni mehanizem sta podpovprečno dobra
varnost potnikov je pogojna
vodila prtljažnika se grdo zajedajo v prostor
zunanjost je neatraktivna
odprtina prtljažnika je majhna, vrata lahko udarijo v glavo
motor je na avtocesti glasen
2,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.5 (30 glasov)
video test peugeot 301 1.6 VTi allure
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ob testnem peugeotu 301 sem pričakoval podoben odziv, kaj hočem, izkušnje so me na to pripravile, ampak sem se zmotil in je bila njegova reakcija drugačna. Ko sem mu povedal, da točno takšen stane manj kot trinajst tisočakov, lahko pa celo pod deset, je v smislu odobravanja samo pokimal. 301 je namreč eden tistih avtomobilov, ki za manj denarja ponujajo veliko prostora, glede na dokaj zajetne zunanje mere pa mu marsikdo pripiše višjo ceno. Ampak, da smo si na jasnem: varčevanje se pozna in zato enica na koncu imena ponudi manj od osmice v številko manjšem peugeotu 208, na platformi katerega 301 stoji. Pričakujte manj opreme in manj kakovostne materiale in naj vas televizijski oglas, v katerem govorijo, da so s tem avtomobilom prevozili na desetine milijonov testnih kilometrov, ne premami takoj. So jih, ampak jih z vsakim.

Če še pred leti limuzine tega segmenta niso bile posebej priljubljene, sedaj postajajo. Predvsem zaradi dejstva, da običajno ne gre za povsem enake avtomobile kombilimuzinskim modelom in z le drugačno karoserijsko obliko, temveč za cenejše alternative. In krizi na voljo ima 301 precej tekmecev, ki se vsi po vrsti trudijo za čim manj denarja ponuditi čim več. V lastni hiši mu v zelje skače C-elysee, potem je tukaj še naveza rapid/toledo pa novi logan, elantra in v določeni meri tudi dražja astra ter focus, pri katerih pa varčevanje ni tako očitno.

Torej, kje so varčevali, da je cena lahko tako majhna? Znotraj je plastika trda, da ne bi izgledala ceneno, pa so dodali klavirski lak, ki je tudi na prevelikem volanskem obroču. Voznikov senčnik ne ponuja ogledalca, predal pred sovoznikom ni osvetljen, varnostna pasova nista nastavljiva po višini, stikala za odpiranje stekel so ob prestavni ročici, ker je to ceneje, volan pa gre samo gor in dol. Ampak dobrega položaja vseeno ni posebej težko najti, ker je sedež izdatno nastavljiv, tudi po višini. Tisti varčevalni del, ki me moti, je zadaj. Najprej sta to dva vzglavnika, samo dva sta in že to je nadvse nenavadno, saj je vozilo homologirano za prevoz petih oseb pa ne bi smelo biti, ker mora imeti po zakonu vsak potnik svoj vzglavnik, obenem pa sploh nista nastavljiva po višini, zato bosta pri višjih potnikih prišla prenizko in varnost ne bo dobra. Pri prtljažniku pa moti, da zadaj ni gumba za odpiranje (a je vsaj na ključu) in da se vodila zajedajo naravnost vanj, kar je značilno za vse cenejše limuzine.

Med vožnjo sem ugotovil, da je podvozje sila mehko, kar bo večini najbrž všeč, ker si ne predstavljam, da bi kdo takšen avtomobil kupil zaradi želje po hitrem ovinkarjenju. Za družino bo super, ker je res udoben in deluje dovolj zanesljivo, čeprav krmilni mehanizem ni kirurško natančen in nos kar hitro zdrsne iz zavoja ob pretiravanju. Ampak ima 301 vse nujne varnostne pripomočke, ki kakšno napakico hitro odpravijo. In tudi bencinski motor mi je bil všeč, zlasti, ker je zelo prožen in uporaben pri majhnih vrtljajih. Po mestu gre že pri 50 km/h z lahkoto v peti, na podeželju je prav tako prijeten, le na avtocesti se pri 130 km/h vrti že s 3.600 vrtljaji in je glasen. Tam mu šesta prestava manjka. Pa še porabi ne posebej veliko, na testu sedem litrov in pol, kar je povsem v redu, še bolj pa boste zadovoljni s stroškom vzdrževanja. Za 120.000 prevoženih kilometrov ne boste zapravili niti 700 evrov. Če res ne nameravate biti ves čas na cesti, dizelskega agregata sploh ne priporočam, ker je ta mnogo bolj umirjen in prijeten. Ne glede na izbiro motorja pa ne bodite prezahtevni z menjalnikom. Ni najbolj natančen, kar je tako ali tako hiba znamke.

Potem pridemo do opreme. Najbogatejši paket allure pomeni povezavo bluetooth in klimatsko napravo, zato ga v bistvu tudi priporočam, to dvoje je dandanes že potrebno imeti pa še povečuje varnost in udobje. Morda ne potrebujete parkirnih senzorjev zadaj, čeprav niso dragi, res pa ne potrebujete 16-palčnih platišč, ker so že 15-palčna aluminijasta. Pa bo avtomobil še kakšen evro cenejši in to je tudi njegovo bistvo, kajne?

Na koncu se mi ob takšnih 'poceni' avtomobilih vedno poraja vprašanje, če je takšen nakup sploh smiseln. V primeru, da za avtomobil nimate oziroma nočete dati veliko denarja, obstajajo alternative v obliki rabljenih. Ne starih in utrujenih, kakšno leto star peugeot 308 stane podobno, je še vedno v garanciji in z njim ne sme biti narobe prav nič. Je lepši, udobnejši in opremsko bogatejši. Ni pa nov! In če mora biti nov, potem vseeno preglejte vse tekmece segmenta, v katerega ste se zapičili. V primerjavi s 301 je denimo rapid precej boljši avtomobil, ki stane sicer okoli dva tisočaka več, a boste nanju hitro pozabili, ko se boste bolj kakovostno vozili naokoli.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 301 1.6 VTi allure
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1587
moč v kW (KM) pri vrt./min 85 (115) pri 6.050
največji navor v Nm pri vrt./min 150 pri 4.000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4442 x 1748 x 1466
medosna razdalja v mm 2652
prtljažnik v litrih 506
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1090 (434)
največja hitrost v km/h 188
pospešek 0-100 km/h v s 9,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,8/5,3/6,5
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 9.500
cena testnega vozila v EUR 12.400
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 12.900

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 7. 2018
Julij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 394
volkswagen polo 353
volkswagen golf 328
fiat 500 325
renault captur 310

Podatki veljajo za junij 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 41.677 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: uros.ufo
Obvestila
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 1 dnevi  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 1 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 1 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 2 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 4 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 4 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 4 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 4 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 4 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 6 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 7 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 8 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 9 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 9 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 9 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 9 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 11 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 11 meseci  |