Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Za dobrim konjem se dviguje prah

Dacia duster 1.5 dCi 4x4 laureate

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Dobre novice. Tole je avtomobil, ki je letos na naši spletni strani prejel največ zadetkov in bi spodnjo cenovno mejo končno naj postavil na nek nivo, ko si lahko tudi tisti z bolj plitvimi žepi privoščijo SUV-vozilo.
Za dobrim konjem se dviguje prah
Foto: Anže Jereb
14. 11. 2010 ob 19:42
Komentarjev: 0
video test dacia duster 1,5 dCi 4x4 laureate
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Najprej izgled. Avtomobil kljub svojemu poreklu izgleda čisto spodobno. Zasluge gredo napihnjenim blatnikom in zajetni topi in široki maski, pri tej najbogatejši opremi pa so nekateri dodatki še sijoče kromirani, da vse skupaj izpade celo malo prestižno. Upam, da se Romuni ne bodo trudili preveč ugajati razvajenim kupcem in bodo avtomobili v njihovi ponudbi ostali na tem cenovnem nivoju. Zadek je manj bahaški in težje skriva svoje poreklo, enako bi lahko rekel za bok, pri katerem pa je že na prvi pogled jasno, da se duster lahko zapelje tudi čez višje ovire, saj oddaljenost od tal meri najmanj 21 centimetrov. Celo več kot marsikatero terensko vozilo. In če upoštevate, da medosna razdalja z 2671 milimetri ni ravno med večjimi, hitro postane jasno, da mu je dostopen marsikateri kotiček v Sloveniji.

Potem je tu notranjost. Spet, materiali so ceneni, plastika je trda, osvetlitev le tam, kjer je nujno, ampak vse skupaj je kvalitetno in robustno sestavljeno, zaradi česar imate takoj občutek, da bo trajalo. Prostora je veliko pa tudi namestitev za volanom je spodobna, čeprav si boste na dolgih vožnjah zaželeli še bolj udobne sedeže. Zaradi štirikolesnega pogona je v prtljažniku nekaj manj prostora in dno je visoko, še vedno pa mislim, da bo zadovoljil večino potreb.

Verjetno pa je od vsega najpomembnejše vse, kar se skriva pod pločevino. Lahko vam zaupam, da je večina tehnologije za prenos moči japonske, kar boste poznavalci takoj spoznali po gumbu za preklop med različnimi prenosi navora h kolesom, ki je isti kot pri nissanih. Z njim lahko vozite le s pogonom na sprednji kolesi, prepustite elektroniki, da se odloča namesto vas, ali pa zaklenete štirikolesnega. Jasno, na večino slabih cest se boste lahko podali le s sprednjim pogonom, le v redkih primerih pa boste morali vklopiti še 'zaklenjen' štirikolesni pogon, ki pa tudi ni vsemogočen. Z razmerjem 50:50 namreč zelo pomaga pri speljevanju in počasni vožnji po slabem terenu, ko se boste enkrat vkopali, pa bi potrebovali vsaj še kakšno zaporo diferenciala, da bi vas potegnil ven. Duster pač ni terensko vozilo, česar pa tudi ne pričakujemo glede na sam ustroj.

Renault je priskrbel dizelski 1,5-litrski agregat, ki je zelo prožen in povsem dovolj močan, za vsakodnevno uporabo vas bo morda motil le menjalnik. Sicer ima šest stopenj, vendar so prve štiri tako kratke, da se vam bo zdelo, da stalno samo prestavljate. S tem so seveda poskrbeli, da se duster, tudi če nima reduktorja, odlično spopade s terenom. S prvo prestavo lahko leze v še tako strm klanec in se počasi spušča. Do tukaj odlično, saj je že samo zaradi tega na terenu bolje zmogljiv kot večina bistveno dražjih tekmecev. Manj pa navduši med vsakodnevno uporabo tiste, ki se vozijo le po običajnih cestah, sploh po mestih. Veliko bo dela s prestavno ročico in ko bi sicer pri večini avtomobilov vozili v tretji, boste tu že razmišljali o menjavi četrte v peto prestavo. To pa je kompromis, ki je vreden razmisleka in obveznega testa pred nakupom tega avtomobila. Sam sem se s tem takoj sprijaznil zaradi vseh ostalih lastnosti, ki jih duster nudi, če se nikoli ne mislite peljati po terenu, pa razmislite še o čem drugem.

In za konec stvar, ki vas najbolj zanima. Cena. No, takšen stane malenkost čez 19 tisoč evrov in ima praktično vse, kar je možno. Tudi ESP. Na testu je porabil 7,5 litra na 100 kilometrov, kar je tudi sprejemljiva vrednost. Mene je prepričal in glede na omejene količine očitno še marsikoga.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia duster 1,5 dCi 4x4 laureate
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.461
moč v kW (KM) pri vrt./min 80 (109) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 1750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4316 x 1822 x 1630
medosna razdalja v mm 2671
prtljažnik v litrih 408 - 1570
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1294 (550)
največja hitrost v km/h 168
pospešek 0-100 km/h v s 12,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,5/5,3/5,6
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 9.990
cena testnega vozila v EUR 17.290
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.040

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 4. 2018
April 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
020304  domača premiera - ford transit custom in tourneo custom
05  domača premiera - BMW X2
060708
09  domača premiera - citroën C4 cactus
10111213  domača premiera - porsche driving experience
1415
161718  domača premiera - ford ecosport
19202122
232425  domača premiera - ford trucks
26272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 334
volkswagen polo 319
volkswagen golf 316
škoda octavia 264
renault megane 234

Podatki veljajo za marec 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 20.359 novih avtov!

Anketa
Ste zadovoljni z razpletom velikega primerjalnega testa PRIMA?
905polo je najboljši! 904spet kuhinja 903zakaj ni zmagal moj 902noben si ne zasluži zmage


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: soling
Obvestila
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 1 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 1 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 1 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 1 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 1 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 5 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 6 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 7 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 7 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 8 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 8 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 8 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 9 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 9 meseci  |