Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Za dobrim konjem se dviguje prah

Dacia duster 1.5 dCi 4x4 laureate

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Dobre novice. Tole je avtomobil, ki je letos na naši spletni strani prejel največ zadetkov in bi spodnjo cenovno mejo končno naj postavil na nek nivo, ko si lahko tudi tisti z bolj plitvimi žepi privoščijo SUV-vozilo.
Za dobrim konjem se dviguje prah
Foto: Anže Jereb
14. 11. 2010 ob 19:42
Komentarjev: 1
video test dacia duster 1,5 dCi 4x4 laureate
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Najprej izgled. Avtomobil kljub svojemu poreklu izgleda čisto spodobno. Zasluge gredo napihnjenim blatnikom in zajetni topi in široki maski, pri tej najbogatejši opremi pa so nekateri dodatki še sijoče kromirani, da vse skupaj izpade celo malo prestižno. Upam, da se Romuni ne bodo trudili preveč ugajati razvajenim kupcem in bodo avtomobili v njihovi ponudbi ostali na tem cenovnem nivoju. Zadek je manj bahaški in težje skriva svoje poreklo, enako bi lahko rekel za bok, pri katerem pa je že na prvi pogled jasno, da se duster lahko zapelje tudi čez višje ovire, saj oddaljenost od tal meri najmanj 21 centimetrov. Celo več kot marsikatero terensko vozilo. In če upoštevate, da medosna razdalja z 2671 milimetri ni ravno med večjimi, hitro postane jasno, da mu je dostopen marsikateri kotiček v Sloveniji.

Potem je tu notranjost. Spet, materiali so ceneni, plastika je trda, osvetlitev le tam, kjer je nujno, ampak vse skupaj je kvalitetno in robustno sestavljeno, zaradi česar imate takoj občutek, da bo trajalo. Prostora je veliko pa tudi namestitev za volanom je spodobna, čeprav si boste na dolgih vožnjah zaželeli še bolj udobne sedeže. Zaradi štirikolesnega pogona je v prtljažniku nekaj manj prostora in dno je visoko, še vedno pa mislim, da bo zadovoljil večino potreb.

Verjetno pa je od vsega najpomembnejše vse, kar se skriva pod pločevino. Lahko vam zaupam, da je večina tehnologije za prenos moči japonske, kar boste poznavalci takoj spoznali po gumbu za preklop med različnimi prenosi navora h kolesom, ki je isti kot pri nissanih. Z njim lahko vozite le s pogonom na sprednji kolesi, prepustite elektroniki, da se odloča namesto vas, ali pa zaklenete štirikolesnega. Jasno, na večino slabih cest se boste lahko podali le s sprednjim pogonom, le v redkih primerih pa boste morali vklopiti še 'zaklenjen' štirikolesni pogon, ki pa tudi ni vsemogočen. Z razmerjem 50:50 namreč zelo pomaga pri speljevanju in počasni vožnji po slabem terenu, ko se boste enkrat vkopali, pa bi potrebovali vsaj še kakšno zaporo diferenciala, da bi vas potegnil ven. Duster pač ni terensko vozilo, česar pa tudi ne pričakujemo glede na sam ustroj.

Renault je priskrbel dizelski 1,5-litrski agregat, ki je zelo prožen in povsem dovolj močan, za vsakodnevno uporabo vas bo morda motil le menjalnik. Sicer ima šest stopenj, vendar so prve štiri tako kratke, da se vam bo zdelo, da stalno samo prestavljate. S tem so seveda poskrbeli, da se duster, tudi če nima reduktorja, odlično spopade s terenom. S prvo prestavo lahko leze v še tako strm klanec in se počasi spušča. Do tukaj odlično, saj je že samo zaradi tega na terenu bolje zmogljiv kot večina bistveno dražjih tekmecev. Manj pa navduši med vsakodnevno uporabo tiste, ki se vozijo le po običajnih cestah, sploh po mestih. Veliko bo dela s prestavno ročico in ko bi sicer pri večini avtomobilov vozili v tretji, boste tu že razmišljali o menjavi četrte v peto prestavo. To pa je kompromis, ki je vreden razmisleka in obveznega testa pred nakupom tega avtomobila. Sam sem se s tem takoj sprijaznil zaradi vseh ostalih lastnosti, ki jih duster nudi, če se nikoli ne mislite peljati po terenu, pa razmislite še o čem drugem.

In za konec stvar, ki vas najbolj zanima. Cena. No, takšen stane malenkost čez 19 tisoč evrov in ima praktično vse, kar je možno. Tudi ESP. Na testu je porabil 7,5 litra na 100 kilometrov, kar je tudi sprejemljiva vrednost. Mene je prepričal in glede na omejene količine očitno še marsikoga.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia duster 1,5 dCi 4x4 laureate
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.461
moč v kW (KM) pri vrt./min 80 (109) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 1750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4316 x 1822 x 1630
medosna razdalja v mm 2671
prtljažnik v litrih 408 - 1570
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1294 (550)
največja hitrost v km/h 168
pospešek 0-100 km/h v s 12,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,5/5,3/5,6
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 9.990
cena testnega vozila v EUR 17.290
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.040

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
ODAR pravi:
praktično vozilo še lepši je nov model
(pred 2 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 4 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |