Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Z roko v roki

BMW 320d efficient dynamics

Avtor prispevka: Anže Jereb
Efficient dynamics pomeni, da je ta BMW še bolj ekološko osveščen od ostalih, zato pa ima tudi nekaj manj moči. Slednjo so zmanjšali na 120 kilovatov, zato je avtomobil manj živahen, a moči je še vedno dovolj.
Z roko v roki
Foto: Anže Jereb
8. 11. 2010 ob 19:53
Komentarjev: 0
video test BMW 320d efficient dynamics
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Dandanes je stvarem zelo moderno natikati oznake, s katerimi želimo ponazoriti, da so bolj čiste, bolj varčne, skratka bolj ekološke. Zadnjič sem si tako kupil eko marelice, kar pomeni, da poznamo eko hrano, pa eko hiše, eko oblačila in tudi eko avtomobile. Zlasti o slednjih v zadnjih letih močno poslušamo, proizvajalci pa bolj ekološkim vozilom natikajo različne oznake. V primeru BMW-ja za prepoznavo skrbi oznaka efficient dynamics, s katero je opremljen tokratni 320d.

Efficient dynamics pomeni, da je ta BMW še bolj ekološko osveščen od ostalih, zato pa ima tudi nekaj manj moči. Slednjo so zmanjšali na 120 kilovatov, zato je avtomobil za odtenek manj živahen, a brez skrbi, moči je še vedno dovolj. Do sto kilometrov na uro pospeši v zglednih osmih sekundah, kar pomeni, da nikakor ne boste med počasnejšimi na cesti.

Efficient dynamics je pravzaprav oznaka za kopico prijemov, ki so jih morali inženirji postoriti, da so porabo zmanjšali na zavidljivo nizko raven. Najprej so se lotili zunanjosti in avtomobil pritisnili bližje tlom. Posledično se med vožnjo pod njim zrak manj vrtinči, zato je količnik zračnega upora manjši. Dodatno spuščanje bi brez sprememb na vzmetenju pomenilo bolj trdo in manj udobno vožnjo, zato so tudi tukaj naredili nekaj popravkov. Avtomobil je tako dovolj udoben, ampak se vam bo med zavoji vseeno hitro prikradel nasmešek na usta, saj je tudi 320d efficient dynamics vozno pravi BMW.

Nanj so nataknili še drugačne pnevmatike z manjšim kotalnim uporom in drugačna platišča, med vožnjo pa se vsa zavorna energija regenerira. Nekaj malega pripomoreta k majhni porabi še električni servo mehanizem in indikator prestav, več pa sistem start&stop, zaradi katerega se avtomobil na semaforjih ugaša.

Praktično vsi proizvajalci pri svojih ekoloških izvedenkah naredijo še nekaj popravkov pri menjalnikih. A večina poskrbi le za daljšo zadnjo oziroma zadnje tri prestave, zaradi česar pa med njimi nastanejo prevelike razlike. In včasih je zadnja prestava tako dolga, da se raje vozimo v eni nižje in pri uporabnih vrtljajih, a posledično izničimo celoten namen daljših menjalnikov.

Zato so tukaj daljše vse prestave, dodatna gred v motorju pa izniči tresljaje, ki bi pri najnižjih vrtljajih prehajali v potniško kabino. V praksi je tako motor povsem zadovoljen in miren med vožnjo že pri vsega 1000 vrtljajih. In se v šesti prestavi pri 130 km/h vrti z vsega 1900 vrtljaji v minuti. Pohvalno.

Pa skupek sprememb deluje? Seveda in to odlično. Deklarirane porabe 4,1 litra nam sicer ni uspelo doseči, smo se pa povprečno vozili s petimi litri, kar je vrhunski rezultat.

Ta avtomobil je lep dokaz, da gresta lahko tudi ekologija in dinamičen karakter z roko v roki. Tak 320d efficient dynamics namreč porabi malo goriva, a je vseeno pravi BMW. Z odlično vozno dinamiko in odličnim delovnim okoljem.

Pohvalno pri vsem skupaj je še dejstvo, da izvedenka efficient dynamics stane celo sto evrov manj od običajne. Če se lahko zadovoljite s petnajst kilovati manj moči v primerjavi s slednjo, se boste tudi vozili nekoliko ceneje. A le v primeru, da vas ne bo od nakupa odvrnila cena, za 320d efficient dynamics boste morali odšteti vsaj 33.500 evrov, v primeru testnega z nekaj dodatki pa še osem tisočakov več.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW 320d efficient dynamics
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1995
moč v kW (KM) pri vrt./min 120 (163) pri 3250-4200
največji navor v Nm pri vrt./min 380 pri 1900-2750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4531 x 1817 x 1421
medosna razdalja v mm 2760
prtljažnik v litrih 460
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1495 (445)
največja hitrost v km/h 228
pospešek 0-100 km/h v s 8
poraba (po normah EU) v l/100 km 5/3,6/4,1
poraba na testu v l/100 km 5,3
cena osnovnega vozila v EUR 27.700
cena testnega vozila v EUR
33.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 41.170

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 2. 2019
Februar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314  domača premiera - toyota RAV4
15  domača premiera - BMW xDrive
domača premiera - mercedes-benz B
1617
18  domača premiera - fiat 500X
192021222324
25262728010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: petravic
Obvestila
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 1 tedni  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 3 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 3 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 3 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 4 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 4 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 4 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 5 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 5 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 5 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 6 meseci  |