Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ekološki šprinter

Honda CR-Z 1.5i GT plus

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ob tem avtomobilu se spomnim na leta, ko sem z rumeno rutico hodil v prve razrede osnovne šole in ko so se po cestah vozile honde crx. Saj veste, tisti mali dvosedi klinastih oblik in z zelo močnimi motorji, celo za današnje standarde. Najmočnejše različice so namreč ponujale kar 150 konjev. In to več kot dvajset let nazaj.
Ekološki šprinter
Foto: Anže Jereb
5. 11. 2010 ob 19:56
Komentarjev: 0
video test honda CRZ 1.5i GT plus
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tole je CRZ, nekakšen naslednik honde CRX, s podobnimi športnimi linijami in nizko silhueto, odlično lego na cesti, a s precej šibkejšim motorjem. CRZ je namreč hibrid, a pri Hondi pravijo, da gre za prvega športnega hibrida na svetu. Za avtomobil, ki združuje športno preteklost in sodobno ekologijo. Oksimoron?

Pod pokrovom te male honde se vrti 1,5-litrski bencinski motor s 84 kilovati, pomaga pa mu še elektromotor. A le z desetimi kilovati, kar skupno pomeni 94 kilovatov moči. Torej prav veliko elektro konjev ni na voljo, pravzaprav v praksi zadeva izgleda tako, da elektromotor le pomaga z navorom pri najnižjih vrtljajih. In ta pomoč je opazna, saj ima avtomobil najvišji navor že pri vsega 1500 vrtljajih, to pa je tudi precej občutiti.

Na cesti to pomeni, da CRZ ni posebej hiter. Do stotice pospeši v desetih sekundah, kar ni prav športen dosežek, po drugi strani pa tudi prav hibridno ekološki ni. Testna poraba je s 6,5 litra sicer pohvalno nizka, a vseeno nekako ne na nivoju pravih hibridov. CRZ je lahko presenetljivo varčen, a ne kupite ga zaradi tega, ker je hibrid, kupite ga zaradi tega, kar pravijo naslednje vrstice …

Kljub nekaterim kritikam ideja o športnem hibridu sploh ni napačna, ta avtomobil je namreč sila zabaven. Voznik lahko izbira med tremi režimi motornega delovanja. Med ekon, normal in sport načinom. Najbolj zanimiv je način sport, kjer stopalka za plin postane bolj občutljiva, volan občutno bolj neposreden, elektromotor pa pomaga pri vsakem pospeševanju. Od športne honde bi pričakovali, da se motor zavrti preko 8000 vrtljajev, a se ne bo. Omejevalnik prekine zabavo že pri 6500 vrtljajih, je pa zvok vseeno prijeten. Malce celo spomni na tistega iz CRX-a. To je tudi prvi hibrid z ročnim menjalnikom in, ker je ta Hondin, je seveda odličen. Natančen in s kratkimi hodi ter lahkoten.

In na zaviti cesti, kjer moč motorja še zdaleč ni vse … Tam se izkaže odlično podvozje in čvrsto vzmetenje. Tam ta avto zablesti in ponudi ogromno vozniških užitkov. Pri Hondi so ob predstavitvi dejali, da ponuja toliko udobja kot scirocco, toliko karakterja kot mini in takšne vozne lastnosti kot lotus. Čeprav navedeno ne drži povsem, je skupek presenetljivo dober.

Sedi se nizko, s položnim vetrobranom nad glavo. Če menite, da je delovno okolje v civicu futuristično, potem poglejte tega. Lučk in različnih osvetlitev je tukaj toliko, da jih okoli božiča lahko uporabite za okraševanje smrekice, a vse skupaj deluje sila urejeno in prijetno. Sprednja sedeža sta zelo dobra in lepo objameta hrbet, nasploh si pohvalo zasluži tudi kakovost izdelave. Morda ni ravno na nivoju scirocca, je pa v primerjavi s tisto dolgočasno notranjostjo nedvomno v prednosti. Prav vsak se bo v tem avtomobilu počutil mladostno.

Če iščete praktičnost, potem poglejte drugam. Ta avtomobil je ne pozna, je le dvosed z majhnim prtljažnikom, ki ponuja vsega skupaj le malce več kot 230 litrov prostornine, oziroma okoli štiristo litrov, če podrete zadnja dva sedeža. Ja, za prednjima sicer sta še dva sedeža, a sta tako majhna, da tja lahko postavite le kakšno manjšo vrečko. Da bi tja tlačili potnika, pa raje ne.

Tudi dolgčas vam v CRZ-ju ne bo. Manj se boste trudili v načinu sport, kjer se merilniki obarvajo rdeče, zato pa toliko bolj v zelenem načinu ekon. Takrat klimatska naprava dela z omejeno močjo, ob mirni vožnji pa vam med merilniki raste listje na drevesih. Bolj kot ste »eko«, več je listja.

Torej, je to res športni hibrid. Pravzaprav je, pa čeprav le kot nekakšen kompromis obojega. Za pravega hibrida je premalo eko, za pravega športnika pa premalo hiter. Močnejši motor mu ne bi škodil, saj bi podvozje in karoserija dodatno moč brez težav prenesla. Največja ovira, ki nam preprečuje, da bi ga še malce bolj pohvalili, je njegova cena. Takšen, z opremo GT in nekaj dodatki, namreč stane preko 31.000 evrov, kar je preveč.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki honda CRZ 1,5i GT plus
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj, elektromotor
prostornina v ccm 1497
moč v kW (KM) pri vrt./min 84 (114) pri 6300
največji navor v Nm pri vrt./min 223 pri 4800
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4080 x 1740 x 1395
medosna razdalja v mm 2425
prtljažnik v litrih 233/401
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1174
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,1/4,4/5
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 23.990
cena testnega vozila v EUR 30.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 31.540

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
2324252627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault megane 240
volkswagen golf 209
škoda octavia 172
renault captur 143
renault clio 142

Podatki veljajo za avgust 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 48.834 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: clark
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 4 dnevi  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 4 tedni  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 4 tedni  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  |