Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ambicija po popolnosti

Audi A3 2.0 TDI ambition

Avtor prispevka: Anže Jereb
Audi A3 je od nekdaj veljal za precej zadržanega predstavnika premijskega segmenta, ki pa je vedno znova navdušil s kakovostjo izdelave in tehnologijo. To še velja?
Ambicija po popolnosti
Foto: Jani Ugrin
30. 7. 2013 ob 9:10
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

kakovost izdelave je na najvišjem nivoju
ergonomija bi lahko služila v poduk ostalim
udobje na sprednjih dveh sedežih
A3 se pelje lahkotno in vodljivo
navigacijski sistem deluje odlično
motor je prožen in varčen
dostop do druge sedežne vrste je dokaj enostaven
zadržana in monotona oblika
ni brezstopenjsko odpirajočih vrat
prtljažni prostor je povprečno velik
cena še vedno ne upraviči vrednosti
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (15 glasov)
video test audi A3 2.0 TDI ambition
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

So znamke, pri katerih bi lahko na dolgo in široko razpredali o obliki in skritih linijah, in je Audi. Oblikovno precej zadržana, lahko rečem tudi precej monotona znamka, ki skoraj nikoli ne navdušuje z obliko. Ne trdim, da so njihovi avtomobili oblikovno neokusni, daleč od tega, a z nekaj svetlimi izjemami vsi po vrsti izgledajo enako. Le poskusite ugotoviti, kako veliko številko nosi audi, ki se pelje kakšnih petdeset metrov za vami. Skoraj nemogoče je, če ravno ne poznate ukrivljenosti led diod v sprednjih žarometih vseh modelov, po tem jih namreč najlažje ločite. Marsikdo v primeru novega A3 niti ne bo opazil, da je to povsem zadnja in najnovejša generacija. In marsikomu takšna oblikovna diskretnost ustreza, ker ne želi izstopati in ga navdušijo drugi elementi. Tudi nas so.

Za uporabnika povsem nepomembna lastnost je razmik med notranjo oblogo vrat in pločevino, vsaj danes, ko so vsi proizvajalci že izjemno natančni. A vam razmik omenjam zato, da boste lažje ugotovili, kako obsedeni so z najmanjšimi podrobnostmi pri Audiju (verjetno tudi še kje drugje, da ne bo pripomb), in zakaj je cena takšna, kot je. Omenjeni razmik je manjši od milimetra in pri Audiju zagotavljajo, da bo takšen ostal tudi po dvajsetih letih. Samo meritev tesnenja vrat pri enem Audijevem modelu stane toliko kot enodružinska hiša.

Kakorkoli že, predstavniki premijskega segmenta so pogosto obsedeni z malenkostmi in takšnih je od lani precej na novo, saj so na ceste zapeljali še volvo V40, BMW serije 1 in mercedes-benz A, torej sami neposredni tekmeci audiju A3, kar pomeni, da ga čaka dokaj težko življenje. Bi lahko dodal še, da ga težko življenje čaka še zaradi golfa, ki stoji na enaki osnovi in je vrhunsko izdelan ter odličen, a golfa ljudje, ki kupujejo audije, niti 'povohajo' ne, zato je popolnoma vseeno, če pri Volkswagnu za manj denarja lahko dobite podoben izdelek.

Podoben, a ne enak, to je potrebno razumeti. A3 namreč ponuja stopničko boljše doživetje, saj je prav vse še za odtenek boljše. Začne se z notranjostjo, ki ji glede kakovosti ne morem zameriti prav ničesar, le redko kje je namreč notranjost tako kakovostna kot v audijih. Ergonomija si zasluži petico, stikal je izjemno malo in zato vse skupaj deluje lepo urejeno, kljub bogati opremi testnega avtomobila. Za dvig velikega zaslona skrbi eno stikalo, za nastavitve podvozja drugo, vrtljivi gumb z nekaj stikali pa služi za upravljanje radia, navigacije in vseh ostalih nastavitev. Minimalistično in uporabno.

Spredaj boste sedeli zelo dobro, ker sta sedeža vrhunska, zadaj pa malce manj, ker vam bo pri kolenih prostora hitro zmanjkalo. Prostornost pač ni ena od prioritet, za kaj takšnega kupite golfa, če se boste v avtomobilu pogosto vozili štirje. Ali pa štirivratnega A3 sportback. Bi rekel, da je ta avtomobil namenjen le dvema, a kaj, ko bolj priročno postavljenih sidrišč isofix ne boste našli nikjer. Ena stvar pa je vseeno, ki jo pogrešam in jo golf ponuja. Brezstopenjsko odpiranje vrat, ki ostanejo na mestu, ne glede na to, v katerem položaju jih pustite, kar je na parkiriščih nadvse priročno.

Nova generacija A3 je tudi občutno lažja od prejšnje, kar se pozna pri vodljivosti. In tudi pri udobju, saj je lažji avtomobil lahko udobnejši pa bo enako dobro sledil voznikovim volanskim ukazom. Tudi ko podvozje ni v načinu dynamic, se A3 pelje izjemno lahkotno. Ne želim pretiravati, ampak se res pelje neverjetno lahkotno, kot bi bili zliti z njim in dejansko del avtomobila. Da bi nos za vsako figo v zavoju rinil naravnost, kot je bilo ob hitrejši vožnji to v navadi pri audijih, ni ne duha ne sluha. In čeprav nastavljivih vzmetenj ne maram kaj dosti, ker v športnejših programih ne ponudijo boljšega občutka, ampak običajno le odlično usklajeno delovanje spremenijo v trdo poskakovanje, dejansko tukaj zadeva ni slaba. Občutek na volanu je še vedno sicer malce električno umeten, a zelo dober, v načinu dynamic pa je servo mehanizem kar pretežak. Vzemite avtomobil brez tega in boste vseeno zadovoljni, vam zagotavljam. Le pred sosedi se ne boste mogli toliko hvaliti, če vam je to pomembno.

Potem pridemo do motorja, tokrat dvolitrskega dizelskega TDI. O njem smo pisali že toliko, da le težko dodam še kaj novega. Je dober in glede na to, da je shujševalna kura avtomobilu odpeljala nekaj kilogramov, lažje diha tudi agregat. Na testu je porabil le okoli 5,5 litra, je lepo prožen in navzven malce robat, znotraj pa se ga praktično ne sliši. A glede na to, da Audi ponuja še odlične bencinske agregate TFSI, sam dizelskega motorja ne bi izbral in bi najbrž posegel po 1,4 TFSI z izklapljanjem valjev, saj A3 ni namenjen dolgim potem, kjer bi nekoliko manjša poraba goriva prišla v poštev. Predvsem pa že znamka ni namenjena varčevanju. Zato nad ceno nekaj stotakov manj od 35.000 evrov ne smemo vihati nosu, kljub temu da je za skoraj sedem tisočakov pri tej številki poskrbela dodatna oprema. Je drago, nesramno drago, a tehnološki in kakovostni vrhunci pač ne morejo biti poceni. In za postavljenje pred ostalimi avtomobil pač mora biti drag, ni tako?

Kljub superlativom v zgornjih stavkih zame avtomobil ni popoln. Resda tehnoloških napak praktično nima, a mi tako kot ultramoderna vila, ki odlično izgleda, a je bivalno sterilna, vse dokler je ne napolnimo z običajno kramo, tudi A3 deluje preveč sterilno. In tukaj mi je kateri od tekmecev bolj všeč. Spet drugim pa takšen A3 ravno zaradi nevpadljive sterilnosti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki audi A3 2,0 TDI ambition
vrsta motorja turbodizelski, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 3.500-4.000 
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1.750 
menjalnik ročni, 6-stopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4237 x 1777 x 1421
medosna razdalja v mm 2601
prtljažnik v litrih 365
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1355 (450)
največja hitrost v km/h 216
pospešek 0-100 km/h v s 8,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,9/3,6/4,1
poraba na testu v l/100 km 5,5
cena osnovnega vozila v EUR 22.170
cena testnega vozila v EUR 27.820
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 34.442

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: markopeč
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 dnevi  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 2 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 4 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 4 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |