{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ambicija po popolnosti

Audi A3 2.0 TDI ambition

Avtor prispevka: Anže Jereb
Audi A3 je od nekdaj veljal za precej zadržanega predstavnika premijskega segmenta, ki pa je vedno znova navdušil s kakovostjo izdelave in tehnologijo. To še velja?
Ambicija po popolnosti
Foto: Jani Ugrin
30. 7. 2013 ob 9:10
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

kakovost izdelave je na najvišjem nivoju
ergonomija bi lahko služila v poduk ostalim
udobje na sprednjih dveh sedežih
A3 se pelje lahkotno in vodljivo
navigacijski sistem deluje odlično
motor je prožen in varčen
dostop do druge sedežne vrste je dokaj enostaven
zadržana in monotona oblika
ni brezstopenjsko odpirajočih vrat
prtljažni prostor je povprečno velik
cena še vedno ne upraviči vrednosti
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (16 glasov)
video test audi A3 2.0 TDI ambition
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

So znamke, pri katerih bi lahko na dolgo in široko razpredali o obliki in skritih linijah, in je Audi. Oblikovno precej zadržana, lahko rečem tudi precej monotona znamka, ki skoraj nikoli ne navdušuje z obliko. Ne trdim, da so njihovi avtomobili oblikovno neokusni, daleč od tega, a z nekaj svetlimi izjemami vsi po vrsti izgledajo enako. Le poskusite ugotoviti, kako veliko številko nosi audi, ki se pelje kakšnih petdeset metrov za vami. Skoraj nemogoče je, če ravno ne poznate ukrivljenosti led diod v sprednjih žarometih vseh modelov, po tem jih namreč najlažje ločite. Marsikdo v primeru novega A3 niti ne bo opazil, da je to povsem zadnja in najnovejša generacija. In marsikomu takšna oblikovna diskretnost ustreza, ker ne želi izstopati in ga navdušijo drugi elementi. Tudi nas so.

Za uporabnika povsem nepomembna lastnost je razmik med notranjo oblogo vrat in pločevino, vsaj danes, ko so vsi proizvajalci že izjemno natančni. A vam razmik omenjam zato, da boste lažje ugotovili, kako obsedeni so z najmanjšimi podrobnostmi pri Audiju (verjetno tudi še kje drugje, da ne bo pripomb), in zakaj je cena takšna, kot je. Omenjeni razmik je manjši od milimetra in pri Audiju zagotavljajo, da bo takšen ostal tudi po dvajsetih letih. Samo meritev tesnenja vrat pri enem Audijevem modelu stane toliko kot enodružinska hiša.

Kakorkoli že, predstavniki premijskega segmenta so pogosto obsedeni z malenkostmi in takšnih je od lani precej na novo, saj so na ceste zapeljali še volvo V40, BMW serije 1 in mercedes-benz A, torej sami neposredni tekmeci audiju A3, kar pomeni, da ga čaka dokaj težko življenje. Bi lahko dodal še, da ga težko življenje čaka še zaradi golfa, ki stoji na enaki osnovi in je vrhunsko izdelan ter odličen, a golfa ljudje, ki kupujejo audije, niti 'povohajo' ne, zato je popolnoma vseeno, če pri Volkswagnu za manj denarja lahko dobite podoben izdelek.

Podoben, a ne enak, to je potrebno razumeti. A3 namreč ponuja stopničko boljše doživetje, saj je prav vse še za odtenek boljše. Začne se z notranjostjo, ki ji glede kakovosti ne morem zameriti prav ničesar, le redko kje je namreč notranjost tako kakovostna kot v audijih. Ergonomija si zasluži petico, stikal je izjemno malo in zato vse skupaj deluje lepo urejeno, kljub bogati opremi testnega avtomobila. Za dvig velikega zaslona skrbi eno stikalo, za nastavitve podvozja drugo, vrtljivi gumb z nekaj stikali pa služi za upravljanje radia, navigacije in vseh ostalih nastavitev. Minimalistično in uporabno.

Spredaj boste sedeli zelo dobro, ker sta sedeža vrhunska, zadaj pa malce manj, ker vam bo pri kolenih prostora hitro zmanjkalo. Prostornost pač ni ena od prioritet, za kaj takšnega kupite golfa, če se boste v avtomobilu pogosto vozili štirje. Ali pa štirivratnega A3 sportback. Bi rekel, da je ta avtomobil namenjen le dvema, a kaj, ko bolj priročno postavljenih sidrišč isofix ne boste našli nikjer. Ena stvar pa je vseeno, ki jo pogrešam in jo golf ponuja. Brezstopenjsko odpiranje vrat, ki ostanejo na mestu, ne glede na to, v katerem položaju jih pustite, kar je na parkiriščih nadvse priročno.

Nova generacija A3 je tudi občutno lažja od prejšnje, kar se pozna pri vodljivosti. In tudi pri udobju, saj je lažji avtomobil lahko udobnejši pa bo enako dobro sledil voznikovim volanskim ukazom. Tudi ko podvozje ni v načinu dynamic, se A3 pelje izjemno lahkotno. Ne želim pretiravati, ampak se res pelje neverjetno lahkotno, kot bi bili zliti z njim in dejansko del avtomobila. Da bi nos za vsako figo v zavoju rinil naravnost, kot je bilo ob hitrejši vožnji to v navadi pri audijih, ni ne duha ne sluha. In čeprav nastavljivih vzmetenj ne maram kaj dosti, ker v športnejših programih ne ponudijo boljšega občutka, ampak običajno le odlično usklajeno delovanje spremenijo v trdo poskakovanje, dejansko tukaj zadeva ni slaba. Občutek na volanu je še vedno sicer malce električno umeten, a zelo dober, v načinu dynamic pa je servo mehanizem kar pretežak. Vzemite avtomobil brez tega in boste vseeno zadovoljni, vam zagotavljam. Le pred sosedi se ne boste mogli toliko hvaliti, če vam je to pomembno.

Potem pridemo do motorja, tokrat dvolitrskega dizelskega TDI. O njem smo pisali že toliko, da le težko dodam še kaj novega. Je dober in glede na to, da je shujševalna kura avtomobilu odpeljala nekaj kilogramov, lažje diha tudi agregat. Na testu je porabil le okoli 5,5 litra, je lepo prožen in navzven malce robat, znotraj pa se ga praktično ne sliši. A glede na to, da Audi ponuja še odlične bencinske agregate TFSI, sam dizelskega motorja ne bi izbral in bi najbrž posegel po 1,4 TFSI z izklapljanjem valjev, saj A3 ni namenjen dolgim potem, kjer bi nekoliko manjša poraba goriva prišla v poštev. Predvsem pa že znamka ni namenjena varčevanju. Zato nad ceno nekaj stotakov manj od 35.000 evrov ne smemo vihati nosu, kljub temu da je za skoraj sedem tisočakov pri tej številki poskrbela dodatna oprema. Je drago, nesramno drago, a tehnološki in kakovostni vrhunci pač ne morejo biti poceni. In za postavljenje pred ostalimi avtomobil pač mora biti drag, ni tako?

Kljub superlativom v zgornjih stavkih zame avtomobil ni popoln. Resda tehnoloških napak praktično nima, a mi tako kot ultramoderna vila, ki odlično izgleda, a je bivalno sterilna, vse dokler je ne napolnimo z običajno kramo, tudi A3 deluje preveč sterilno. In tukaj mi je kateri od tekmecev bolj všeč. Spet drugim pa takšen A3 ravno zaradi nevpadljive sterilnosti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki audi A3 2,0 TDI ambition
vrsta motorja turbodizelski, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 3.500-4.000 
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1.750 
menjalnik ročni, 6-stopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4237 x 1777 x 1421
medosna razdalja v mm 2601
prtljažnik v litrih 365
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1355 (450)
največja hitrost v km/h 216
pospešek 0-100 km/h v s 8,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,9/3,6/4,1
poraba na testu v l/100 km 5,5
cena osnovnega vozila v EUR 22.170
cena testnega vozila v EUR 27.820
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 34.442

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 urami  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 2 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 7 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 7 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 8 meseci  | 
Ford Povezovanje ugotovitev pri zdravljenju ... pred 10 meseci  |