Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Karavanska STrela

Ford focus ST karavan ST-2

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Novi focus ST kljub zmanjšanju prostornine motorja še vedno ponuja precej športno vozniško izkušnjo v zelo uporabnem paketu velikosti karoserije in ugodne cene. Zato sem s toliko večjim zanimanjem sedel za volan karavana.
Karavanska STrela
Foto: Anže Jereb
14. 8. 2013 ob 18:00
Komentarjev: 2

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

izredno dinamična oblika karavana
odlične zmogljivosti dvolitrskega motorja
zelo ugodna cena ob današnjih popustih
eden redkih tako športnih karavanov sploh
odlični sedeži spredaj
uporabnost prtljažnika ostaja
velika nosilnost kljub športnim voznim lastnostim
neučinkoviti sistemi za prenos moči na podlago
volan še vedno trga iz rok
zvok motorja ni več tako dramatičen kot nekoč
poraba goriva je hitro velika
kompromis se pozna pri malekost slabši vodljivosti kot pri krajšem ST
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (27 glasov)
video test ford focus ST karavan ST2
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Karavani oziroma kombijevske izvedenke se v večini vozijo slabše kot krajše in lažje kombilimuzine, kar je logično. Veliki previsi niso nikoli pomagali pri doseganju večjih hitrosti v ovinkih, slabša raporeditev teže zaradi dodatne mase na zadku pa sploh ne. In navadno morajo takšne karoserijske različice voziti nekaj več tovora, kar pomeni, da mora biti temu prilagojeno tudi zadnje vzmetenje, ki posledično slabše golta ovinke. Tudi pri tem modelu je žal tako. V primerjavi s krajšim focusom ST, katerega test si lahko ogledate na tej povezavi, ima karavan zadaj enake blažilnike kot ostali šibkejši bratje, da je lahko enako prostoren in uporaben. S tem je izgubil nekaj občutka pri hitri menjavi smeri, zdi se tudi, da želi zadek malenkost hitreje prehiteti nos, čeprav je živahen že pri krajšem ST. Vseeno se super drži ceste, čeprav je imel testni zaradi mrzlega vremena še zimske pnevmatike.

Ko najdete suho cesto, je hitro jasno, da grabi kot orel s svojimi kremplji. Če bi imel še pravo mehansko zaporo diferenciala, bi bilo skoraj idealno! Volan je namreč tako neposreden kot pri ferrariju italia, čeprav občutek na njem še zdaleč ni tako informativen. Je pa dovolj dober, da ga je veselje zapoditi v ovinek. ST po zmogljivostih ne spada v sam vrh ponudbe zabavnih vozil 'hot-hatch', kot sta na primer opel astra OPC ali renault megane RS, temveč želi ugajati kupcem prav vsak dan. S porabo goriva, predvsem pa s ceno ob nakupu. Takšnega dobite v času ekstremnih popustov že za slabih 26 tisoč evrov, kar je nadvse ugodno.

Motor ima zdaj samo 2 litra delovne prostornine in veliko turbino, da nadiha toliko moči - kar 184 kilovatov, to je 250 'konjev'. Turbo pomeni, da se veliko navora sprosti naenkrat, zato pri ostrem zavijanju in pospeševanju volan močno trga iz rok, ker ima focus le sprednji pogon. Kljub domislicam kot sta vektoriranje navora in posebej preračunan sistem za preprečevanje vrtenja koles v prazno, ki naj bi pomagal volan manj vleči v svojo smer, focus ST tukaj ne more delati čudežev, zato bodo pnevmatike veselo cvilile, nos pa silil naravnost. Na kakšni dirkalni pisti bi se to poznalo pri sekundah na krog, tukaj se malo pozna pri užitku. V splošnem pa sem kar navdušen, ker gre lepo in hitro, meja zdrsa pa je postavljena precej visoko.


Tudi če je zadaj malo večji previs in avto kot celota težji, se pelje zelo dinamično in si težko predstavljam tole za družinsko uporabo, ker bodo vsi sopotniki potrebovali vrečke za bruhanje, če se boste tako vozili. Zato se vedno malo vprašam o smislu takšnega avtomobila, ampak gotovo obstaja nekaj kupcev, ki so si ga zelo želeli. Za vikend z družino na izlet lepo počasi, ko fotr ostane sam, pa na polno! Za takšne stvari si težko predstavljam boljši avto.

Focus ST karavan ima namreč velik in uporaben prtljažnik, prostorno kabino za celo družino, če se lepo vozite, tudi razmeroma varčen motor, ki porabi pod 9 litrov, najlepše pa je, da sploh ni drag. Zvok motorja ni tako dramatičen kot pri starem petvaljniku, vendar je vseeno dovolj glasen, sploh izpuh zadaj izgleda odlično, tako kot v bistvu celoten avto. Ampak bi se s takšnim focusom itak vedno sam vozil, kdo pa bi hotel tako trpeti, zato imam raje kombilimuzino. Ali pa RS-a, če bo kdaj prišel!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford focus ST karavan ST2
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1999
moč v kW (KM) pri vrt./min 184 (250) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 360 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4556 x 1823 x 1505
medosna razdalja v mm 2648
prtljažnik v litrih 476
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1386 (664)
največja hitrost v km/h 248
pospešek 0-100 km/h v s 6,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,9/5,6/7,2
poraba na testu v l/100 km 10,9
cena osnovnega vozila v EUR 17.300
cena testnega vozila v EUR 28.730
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 31.325

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
bW9uemEuanBnMTM4MTY5MTU5Nw==.jpg
sebasti pravi:
Meni ni lep
(pred 4 leti )
VEVTVC1CTVdkLTA1X2IuanBlZzEzMTU2NTk1NTk=.jpg
specto pravi:
Subliminalno sporocilo v enem frejmu na videu @ 2:22 hhhhh:)
(pred 4 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: clark
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 tedni  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  |