{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ekopolis

Ford mondeo 1.8 TDCi econetic

Avtor prispevka: Anže Jereb
Teta zima letos res ni skoparila z belo odejo. Ko smo že mislili, da je bilo kidanja vrh glave dovolj in da je reka bele brozge na cestiščih samo še lanski sneg, nam je kot iz sita natrosila še zadnjo pošiljko belih kristalčkov.
Ekopolis
Foto: Matej Mihinjač
20. 6. 2010 ob 12:25
Komentarjev: 0
video test ford mondeo 1,8 TDCi econetic
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Že res, da sem laik na tem področju, kljub vsemu pa se mi zdi, da podnebna kriza še zdaleč ni tako pereča, kot se jo prikazuje. Za vsak slučaj je tudi Ford, tako kot konkurenca, na tržišče poslali svoj zeleni mondeo. Čeprav gre za ti. zeleni avtomobil, od daleč, razen po oznaki na zadku, nihče na prvi pogled ne loči med navadnim in tem, okolju prijaznim, mondeom. Linije so pri obeh elegantno speljane po celotni površini vozila, vendar kinetični dizajn tukaj ne pride toliko do izraza, kot pri njegovih manjših sestrah. Konec koncev v svojem bistvu tudi ni namenjen poznim pubertetnikom, prej tistim z zgodnjimi znaki krize srednjih let. Sicer se mondeo econetic od običajnega loči po dodelanem sprednjem odbijaču, ki je za manjši upor na nefunkcionalnih mestih zaprt, spojlerju na zadku vozila, ki usmerja zrak tako, da kar najlažje 'teče', in pnevmatikah z manjšim kotalnim uporom. Za boljšo vodljivost in večjo stabilnost so inženirji econeticu namenili še znižano športno podvozje.

Že površen pregled notranjosti pokaže, da gre za vrh Fordove ponudbe. Mogoče se bo komu zdela plastika na sredinski konzoli 'čričkasta', sploh, če ima izkušnje z ostalo Fordovo paleto. Povem lahko, da je, vsaj v testnem vozilu, to zgolj stvar vida in ne tudi občutka. Na otip mehka plastika, moderen dizajn in skoraj nič pokanja materiala so lastnosti, ki tokrat prepričajo. Sedeži so udobni in lepo nastavljivi, za volanom se sedi visoko, voznikov pa je celo elektronsko nastavljiv po višini. Od Forda smo že vajeni velikih volanov in pri testnem ni nič drugače. Sicer še kar lepo sede v roke, večkrat pa bi si želel nekaj manj 'glomaznega' krmiljenja.

Komentar na motor, ali še bolje, na njegovo izbiro, bi bil pred leti verjetno začinjen z nekaj pikrimi na račun dizelske tehnologije v varčnem avtomobilu. A se je od časov, ko je bila ta tehnologija 'umazana' in nedorasla bencinski, veliko spremenilo. Dobili smo prvega črnskega predsednika ZDA, dizel pa je v več pogledih prehitel bencin. V econeticu je svoje delovno mesto našel 1,8-litrski dizelski agregat, ki je zmožen ponuditi do 92 kW. Njegovo delovanje je še kar uglajeno in racionalno. Sicer ob težji nogi poraba naraste blizu 7 litrov, deklarirana pa je tudi dosegljiva. Ob mondeovih merah se moč agregata ne zdi ravno velika, kljub temu slednji nikoli ne pusti na cedilu, tudi pri avtocestnih prehitevanjih ne. Pravzaprav ni moč opaziti, da bi bil agregat podhranjen. Edino v mestu se izkaže slabost menjalnika s predolgimi prestavnimi razmerji, ki so neprijazna do pogostih speljevanj, saj avtomobil rad ugasne, če ne dodate več plina. Prav tako v drugi in tretji prestavi vozite pri hitrostih, ki so pri večini avtomobilov rezervirane za tretjo in četrto. Po mojem mnenju bi bil boljša izbira 6-stopenjski menjalnik. Zanimivo je tudi to, da pri avtocestni omejitvi v določenih primerih takšen ford manj porabi v četrti kot peti prestavi, šele pri večjih hitrostih pa se poraba obrne v prid pete stopnje, s čimer je precej očitno namenjen nemškemu trgu.

Krmiljenje in podvozje, ki je kot že rečeno znižano športno, sta povsem na nivoju slovesa Forda. Voznik lahko z econeticom vozi počasi in varčno, če se mu zahoče, pa ga lahko ravno tako z lahkoto preganja po ovinkih. Za to so mu posredovane vse potrebne informacije, dobro pa tudi ve, da bo podvozje popustilo pozneje kot on. Tudi zavore se ne ustrašijo kratkega sprinta v neznano, menjalnik pa seveda ni za športno vožnjo. Ford je s svojo varčno limuzino precej pozno vstopil na trg zelenih vozil. Pred njim so to storili praktično že vsi večji igralci na trgu. Z osnovno ceno sicer spada med cenejše opcije, v primerjavi z ostalimi pa ne nudi toliko tehnologije, da bi ga lahko kar na lepe oči okarakterizirali kot najbolj logično izbiro. Ponudi enake kvalitete kot svoji bratje, ob tem pa porabi malo manj goriva in izpusti manj strupenih plinov v ozračje. Pri takšnih avtomobilih bodo imele glavno vlogo dajatve.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford mondeo 1,8 TDCi econetic
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1753
moč v kW (KM) pri vrt./min 92 (125) pri 3700
največji navor v Nm pri vrt./min 320-340 pri 1800
menjalnik petstopenjski, ročni
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4778 x 1886 x 1500
medosna razdalja v mm 2727
prtljažnik v litrih 540
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1519 (636)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 10,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,8/4,4/5,3
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 20.130
cena testnega vozila v EUR 24.110
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 27.020

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 8. 2018
Avgust 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 323
volkswagen polo 273
renault clio 209
renault captur 189
nissan qashqai 188

Podatki veljajo za julij 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 47.923 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Rockerka
Obvestila
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 tedni  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 tedni  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 1 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 2 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 2 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 4 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 5 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 5 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 5 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 5 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 6 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 8 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 9 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 10 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 10 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 10 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 10 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 11 meseci  |