Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mit postane resničnost

Škoda yeti 2.0 TDI 4x4 experience

Avtor prispevka: Anže Jereb
Morda poznate reklamo, v kateri pravijo, da se nekaterih stvari preprosto ne da kupiti. In če štiriperesno deteljico na sosedovem vrtu odkrije vsak sposoben kratkohlačnik, mitska bitja, kot je Jeti, že težje srečamo v vaškem gozdičku. Nekaterih stvari verjetno ne boste nikoli videli, zato pa lahko za čisto spodoben denar kupite yetija pri vsakem Škodinem prodajalcu.
Mit postane resničnost
Foto: Matej Mihinjač
3. 6. 2010 ob 12:48
Komentarjev: 0
video test škoda yeti 2,0 TDI 4x4 experience
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Na prvi pogled je jasno, da yeti ni tudi Jeti. Že res, da sta tako izdelek češke Škode kot fantazijsko bitje (najverjetneje rojeno v pijanih glavah lokalnih lovcev s preveč bujno domišljijo) doma na brezpotjih. Ampak yeti, če ne drugega, nima dlake, kot njegov 'živi kolega', poleg tega ima pogon speljan na vse štiri 'tace', pri življenju pa ga ohranjajo fosilna goriva in ne izvirska voda. Češki yeti se ne bo potegoval za nobeno lepotno lento, to je jasno. Sicer ne gre za grd izdelek iz dežele, kjer poleg lepih deklet, hokeja in knedlíkyjev častijo predvsem pivo in klobase. Robovi se ostro zaključujejo, linije niso tako lepo tekoče kot pri večji sestri octaviji ali stricu superbu.

Nasprotno je notranjost yetija lepo urejena po zadnjih smernicah koncerna VW in predvsem delovno usmerjena. Vse funkcije so na dosegu roke, z njimi se z lahkoto upravlja. Voznik pravzaprav težko najde kakšno hibo; volan in menjalnik odlično sedeta v roke, sedeži nudijo dovolj bočne opore in so lahko nastavljivi, pregled nad vozilom je, zahvaljujoč velikim steklenim površinam, odličen. Nekaj več kritik se sliši iz druge vrste, kjer se potniki, vsaj tisti starejši, pa tudi odraščujoča mladina, drenjajo. Manjka nekaj prostora za noge, tudi sedalna površina je nekam kratka. Podobno lahko rečem za prtljažnik, ki, tako kot zadnja klop, ni pretirano velik, je pa izjemno prilagodljiv in vsak sedež je možno posebej odstraniti iz druge vrste, kar pomeni uporabnost na ravni kombija.

Niso vsi yetiji gnani na vsa štiri kolesa. Testno vozilo, kot že zapisano, je bilo in moram reči, da ga je pravi užitek preganjati po blatnem poligonu. Škoda le, da je bil obut v sicer zmogljive pnevmatike, ki pa svoje delo opravljajo perfektno samo na utrjenih asfaltiranih površinah in ne tudi čez drn in strn. Kljub temu mi je uspelo dodobra preizkusiti vse njegove brezpotne ter druge sposobnosti in v vseh primerih so se slednje izkazale za zavidanja vredne. V nosu je pri testnem vozilu tiktakal novi dvolitrski dizelski agregat s skupnim vodom, ki razvije 103 kW moči. Ne gre za najmočnejšo izvedbo tega motorja, kljub vsemu pa povsem zadovolji voznika, lačnega adrenalina. Vleče lepo, zvezno, brez kakršnihkoli zamikov. Pod 1750 vrtljaji v minuti, kjer doseže največji navor 320 Nm, je dokaj neodziven, potem teh težav ne kaže več. Porabe 6,1 litra nafte po stotih kilometrih najverjetneje nihče med nami ne bo dosegal, kakšen liter večja pa je z lahkoto dosegljiva.

Sicer je njegovo pravo mesto bolj na makadamskih kolovozih in gozdnih potkah, kljub pogonu na vsa štiri kolesa in terenskemu odmiku od tal pa je z lahkoto vodljiv tudi po mestu. Krmiljenje je lepo neposredno in daje veliko povratnih informacij, podvozje prenese še tako hudo zlorabljanje, na cesti ali izven nje. Pograjam lahko edino zavore, ki so na trenutke bile (pre)šibke, po drugi strani pa je menjavanje prestav bilo gladko kot dojenčkova koža, čeprav bi bila lahko sama ročica bolj čvrsto pritrjena za boljši občutek.

Škodin yeti ni pravi jeti. Če bi bil, potem ga ne bi srečevali v mestu, ampak dobro skritega nekje globoko v gozdu. Ne gre mu oporekati njegovih zavidanja vrednih brezpotnih sposobnosti. Tudi asfaltirana cesta mu ne pride do živega; zahvaljujoč dobri obutvi in štirikolesnemu pogonu se tudi tam znajde odlično. Kaj mu gre pravzaprav sploh lahko zamerim? Poleg morda slabe ponudbe prostora na zadnji klopi, mu tudi cene, ki je za testno vozilo znašala mastnih 27 tisočakov in nekaj drobiža, ne morem šteti v prid, čeprav dobite zelo veliko. Verjetno bo ravno zato za tradicionalne Škodine kupce yeti še nekaj časa ostal mit, ne pa prodajni hit.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki škoda yeti 2,0 TDI 4x4 experience
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 4200
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1750 do 2500
menjalnik 6-stopenjski, ročni
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4223 x 1793 x 1691
medosna razdalja v mm 2578
prtljažnik v litrih 405
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1545 (545)
največja hitrost v km/h 190
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,6/5,2/6,1
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR 16.990
cena testnega vozila v EUR 26.423
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 27.712

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 2 dnevi  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 1 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 4 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 4 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |