{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vredna greha

Alfa romeo 159 sportwagon 1750 TBi distinctive II

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Proti tej rdeči krasotici še Demi Moore ne bi imela možnosti. Je prefinjena, je spogledljiva, je čudovita. Zapeljivka, vredna greha. Ja, to je alfa 159 sportwagon. Takšno eleganco linij, zlito z agresivno impozantnostjo oblike ter brezčasnostjo detajlov, zmore napraviti le italijanska ročna umetnost.
Vredna greha
Foto: Matej Mihinjač
27. 5. 2010 ob 13:59
Komentarjev: 1
video test alfa romeo 159 sportwagon 1750 TBi distinctive II
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pet let ji nič ne de. Še vedno je sveža. Po prenovi, ki se je je komajda dotaknila, je zaradi novih barvnih odtenkov, ki jih ponuja, še mamljivejša. Samo poglejte to kombinacijo na stodevetinpetdesetici; hišna, pastelno rdeča barva karoserije, in grafitno siva osemnajstpalčna platišča tipa 8C, pod katerimi se šopirijo še ognjenordeče zavorne čeljusti. Za povrh pa še z opremo distinctive in izbranim paketom 2 dobljeno za dober centimeter in pol nižje nastavljeno podvozje. Zadetek, ki bi mu v loterijskem žargonu rekli 'sedmica'.

Podoben zadetek je notranjost. Preverjen elegantno športni kokpit, podrejen izključno voznikovim ambicijam, prija znova in znova. Aluminij sredinske konzole poudarja dinamičnost, dirkaške stopalke iz tega lahkega materiala jo še nadgrajujejo. Popolnost kupejevske utesnjenosti pa dodaja še črno obarvana tapiserija strešne obloge in vseh stebričkov. Kakovost izdelave je dobra, ni pa vzorna. Biser v tej alfi je zagotovo volan. Prav takšen je kot v tistih, ki se ponašajo z opremo TI, le rdeč šiv mu manjka. Debel in grobo profiliran odlično sede v roko, s svojo neposrednostjo, odlično odzivnostjo, konkretno trdoto pri sukanju ter suverenim povratnim podajanjem informacij z vozišča še oplemeniti karakternost avtomobila. Tako kot ročica menjalnika s svojim natančnim in vrhunskim občutkom pri prestavljanju.

Tako dobro ni bilo v alfi že dolgo. Druga zgodba so sedeži. Na žalost tudi v najnižjem položaju za sedenje previsoki, za korekten bočni oprijem pa preplitki. In zadnja klop je zares samo klop. Ni pa to edina alfina muha. Glede na to, da gre pri tej kombijevski različici za vsaj 'malo' družinski avtomobil, bi pričakovali v njem več kot le dva, pa še ta bolj 'mini' predala za odlaganje. No, avtomobilu, ki je namenjen predvsem uživanju v vožnji, gre zlahka oprostiti to, da je dostop do prtljažnega prostora precej neroden zaradi visokega nakladalnega roba, večje trpljenje pa bodo ob slabem vremenu in umazaniji na cestah vedno popackani prsti zaradi pritiskov na gumb ob odpiranju prtljažnika. Ter še huje; vedno umazana kolena, ki bodo fino obrisala odbijač ob seganju vanj. Po drugi strani pa razveseli lastnika predal v odprtini namesto rezervnega kolesa ter štiri mreže, ki znajo biti ob prevozu manjših stvari še kako uporabne.

Uživanje v vožnji. To je tisto, za kar zna ta alfa najbolje poskrbeti. 1750 TBi, oziroma 'turbo benzina', prinaša tej 159-ici nov, preko variabilnega turbopuhala, prisilno polnjen 1,75-litrski bencinski motor, ki hkrati izpodriva predhodni 2,2-litrski JTS. Razlog za 1750 pa tiči v preteklosti. Dobrih 40 let nazaj je Alfa Romeo predstavil model 1750 berlina, ki je bil opremljen z motorjem te iste kubature z zmogljivostjo kar 112 konjskih moči. Prav ta motor so kasneje v osemdesetih v 75-ici nadgradili še s turbino in vmesnim hladilnikom zraka ter iz njega iztisnili celih 155 'konjev'. Tako pri 1750 berlina kot pri 75-ici so bile zmogljivosti avtomobilov vrhunske, odlična lega na cesti pa je znova in znova zaznamovala športnost karakterja teh vozil. Tokrat je 1750 najmočnejši, saj premore 147 kW (200 KM) moči. Bolj pa blesti zaradi 320 Nm navora, ki ga doseže že pri 1400 vrt./min, kar pomeni pri vožnji odlično odzivnost že pri najnižjih vrtljajih.

Njegovo delovanje je zelo kultivirano, nikoli robustno. Kljub odličnim zmogljivostim agregata ter zelo dobro preračunanemu šeststopenjskemu menjalniku pa ob priganjanju motor ne oživi ravno tako, kot bi pričakovali. Četudi pri vedno zveznem in konkretno suverenem vleku tja do rdečega polja. Veliko razočaranje pa se skriva v porabi avtomobila. Normalna vožnja z njim terja okoli 12 litrov bencina, odločnejša pa tudi 16. In to res ni malo. Sicer so pa vozne lastnosti na račun odlično izdelane kinematike podvozja, zmogljivosti, spredaj in zadaj prisiljeno hlajenih kolutnih zavor, navkljub prednjemu pogonu, vzorne. Mirnost in uglajenost sta zaveznici udobja, obvladljivost in neposrednost sta zaveznici temperamenta.

Alfa 159 sportwagon ugaja ravno tam, kjer je potrebno. V prikupnosti. In v tistem, kar zmore in česar ne more ponuditi. Prav zato je tako zelo posebna in ravno zato je mnogim tudi všeč. Res je, vredna je greha.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki alfa romeo 159 sportwagon 1750 TBi distinctive II
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1742
moč v kW (KM) pri vrt./min 147 (200) pri 5000
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1400
menjalnik 6-stopenjski, ročni
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4661 x 1830 x 1452
medosna razdalja v mm 2703
prtljažnik v litrih 445/1235
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1555
največja hitrost v km/h 233
pospešek 0-100 km/h v s 7,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 12,0/6,2/8,3
poraba na testu v l/100 km 12,1
cena osnovnega vozila v EUR 29.440
cena testnega vozila v EUR 32.640
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 35.841

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MTk5MDg3XzM0NzYwOTYzMTk5MzE1M18yNjI1OTY1MTBfbi5qcGcxMzQ4OTM4MTQ3.jpg
sk3lt4h pravi:
Petarda
(pred 6 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nalim
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 tedni  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |