Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vsak dan je lahko praznik

Renault megane R.S 2.0T 250

Avtor prispevka: Miha Dovč
Moški imamo radi adrenalin. Nekateri si za svoje užitke in lastno veselje kupujejo motorje, drugi pa si zaradi varnosti in ob debelejši denarnici raje privoščijo športnega dvoseda iz Italije, Nemčije ali Anglije.
Vsak dan je lahko praznik
Foto: Matej Mihinjač
25. 5. 2010 ob 14:00
Komentarjev: 0
video test renault mégane renault sport 2,0T 250
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Kje je Francija? Galski petelini ne slovijo ravno kot masovni izdelovalci športnih vozil, ampak je Renault tukaj svetla izjema. Najsvetlejša je megane RS. To kar je pri Mercedes-Benzu AMG in pri BMWju oddelek M, je pri Renaultu RS – Renault Sport. Ekipa zanesenjakov, ki obstaja že od 70 let prejšnjega stoletja, skrbi, da imajo tudi udobja vajeni kupci francoskih vozil lahko nasmeh na ustnicah. In v teh časih je največ nasmehov ravno zaradi omenjenega megana.

Osnova temu klenemu športniku izhaja iz običajnega kupeja. V osnovi že tako privlačen avtomobil po dodelavi mojstrov iz tovarne v Diepeu izgleda še bolje. Če so se ob njegovem predhodniku kresila mnenja, ali je to najlepši ali najgrši 'hot hatch', so tu mnenja bolj složna. Že tako atraktivna oblika je zaradi 'nabuhlih' blatnikov, odbijačev in podaljškov pragov še bolj atraktivna. V sprednjem odbijaču se skrivajo tudi dnevne luči, ki svetijo v led tehnologiji. S svojo pojavo izgleda kot pobesneli buldog, ki široko zavzame svoj položaj. Za črnimi lahkimi platišči se bohotijo živordeče zavorne čeljusti znamke Brembo, ki skrbijo za varno ustavljanje. Širok zadek pa krasita še strešni spojler in ogromen kromiran zaključek izpušne cevi, ki bi v hladnih dneh skoraj lahko ponudil zatočišče kakšnemu potepuškemu mačku.

Športna 'arhitektura' je prenesena tudi v notranjost. Oči voznika in sopotnika se najprej ustavijo na Recarovih 'školjkah', ki sta veliko bolj udobni kot izgledata, potem je tu še aluminij pod nogami voznika, športen volan z rumenimi šivi, istobarvni merilnik vrtljajev, za privabljanje pogledov voznika, in ročna zavora stare šole. Megane RS je v osnovi še vedno megane, vendar z vsemi podrobnostmi, ki pritičejo vozilu njegovega kova. Da je RS povsem drug svet kot običajni megani, vam bo jasno že po nekaj prevoženih metrih. Vzmetenje je trdo nastavljeno, zvok iz izpuha pa nizek bariton. Ko povsem desni pedal potisnete v njeno skrajno lego, pa ugotovite, zakaj se vsem vozilom v razredu 'vročeritkarjev' tresejo hlače.

Dvolitrski bencinski agregat, spojen s turbopuhalom, pridela 184 kilovatov oziroma 250 'iskrih'. Sekundo ali dve pozneje voznik dobi signal, ki opozori, kdaj je skrajni čas (ne pa najprimernejši) za menjavo prestave. V tretji prestavi ali prej kot v osmih sekundah dosežemo slovensko avtocestno omejitev. Z uporabo še drugih treh prestav se mégane potegne do 245 kilometrov na uro, do prve stotice v šestih sekundah.

Dobesedno potegne, saj je megane RS kljub svoji moči le prednje gnan avtomobil. Za optimalno izrabo moči, ki je na voljo, pomaga samozaporni diferencial, ki je del paketa cup. Le-ta skrbi, da se neobremenjeno kolo (predvsem v ovinku) ne vrti prehitro. S čvrstim podvozjem se RS izvrstno pelje čez ovinke. Za bolj pogumne pa je na voljo ESP, ki gre z enim pritiskom v športnejši program (sistem dopušča nekaj zdrsa), z daljšim pritiskom pa se ga da popolnoma izklopiti. Takrat pa ste prepuščeni le sami sebi in svojemu znanju sukanju volana. Kljub športnemu pedigreju je takšen megane lahko povsem civilen in vsakdanje uporaben avtomobil. Ker je 80 odstotkov motornega navora na voljo že pri manj kot 2000 vrtljajih v minuti, se da z njim povsem umirjeno voziti, čvrsti, a dobro obloženi sedeži bodo izvrsten sopotnik tudi na daljših poteh, poraba pa bo ob umirjeni desni nogi z lahkoto ostala pod desetimi litri.

Najboljše za konec: vseh 250 'konjičev' vam je na voljo za nekaj drobiža več kot 100 EUR 'po glavi'. Kdo je rekel, da je jahanje drag šport? Če želite zraven še paket cup s zamozapornim diferencialom, tršim vzmetenjem, zavorami brembo ter drugimi igračkami, pa vas bo stal natanko 30 tisočakov. Lahko prenehate sanjariti o nakupu motornega kolesa in o športnih dvosedih. Užitke, ki jih nudita ti dve igrači, lahko delite z vsakdanje uporabnim avtomobilom, ki mu ne manjka oči, dirkaških komponent in testosterona.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault mégane RS
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 184 (250) pri 5500
največji navor v Nm pri vrt./min 340 pri 3000
menjalnik 6-stopenjski, ročni
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4299 x 1848 x 1435
medosna razdalja v mm 2640
prtljažnik v litrih 377/1024
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1387 (405)
največja hitrost v km/h 245
pospešek 0-100 km/h v s 6,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 11,5/6,7/8,4
poraba na testu v l/100 km 11,7
cena osnovnega vozila v EUR 16.010
cena testnega vozila v EUR 25.510
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.610

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 21 urami  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 1 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 3 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 3 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |