{* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Razumevanje

Fiat qubo 1.3 multijet 16V emotion

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Fiatov poskus napraviti mali enoprostorček iz najmanjšega hišnega dostavnika je lepo uspel. Qubo je res majhen, a je na osnovi odlično izrabljenega prostora in kompaktnosti, ki ga ponuja njegov brat dvojček fiorino, dovolj velik, da se zlahka vanj pospravi manjša družinica. S prtljago seveda.
Razumevanje
Foto: Matej Mihinjač
23. 5. 2010 ob 14:06
Komentarjev: 0
video test fiat qubo 1,3 multijet 16V emotion
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

No pa še eno lastnost ima; ta družinica ga bo hotela imeti še bolj zaradi njegovega, lahko bi rekli 'šminkerskega' izgleda, tako zelo igriv in privlačen je. Tako kot 'obleka naredi človeka', je tudi qubova forma izpopolnjena z mičnimi detajli in obliko. Nikakor ne gre spregledati tega v oči bodečega 'kobilično' zelenega laka, pa mafijsko zatemnjenih v poltrapez ošiljenih stranskih vrst stekel, velikih šestnajstpalčnih koles in seveda futurističnih sankastih strešnih lokov. A ker je lepota balzam le za oči, je za uporabo seveda tu tudi praktičnost. Qubo je zasnovan tako, da je skozi velika zadnja vrata z lahkoto priti do prtljažnega prostora in vanj nakladati prav tako velike stvari. Lahko dostopnost k zadnji klopi pa omogočata z bokov na obeh straneh drsni vrati. No, obregniti pa se velja le v malce višje postavljen prag vrat, ki bo starejšim ter tistim najmanjšim povzročil nekaj nerganja ob prestopanju le-tega. Sicer pa kljub majhnosti qubo s prostorom prav nič ne skopari. Čeprav je kabina zasnovana povsem enako kot v fiorinu, je zaradi visoke strešne linije občutek v avtomobilu zračen in prijeten, zaradi višje nasajenih sedežev pa se zdi sedenje v njem lagodno in neutesnjeno.

No, ko gre za ergonomijo, bo voznik negodoval nad izdatnim iskanjem prave pozicije sedenja, sopotnik pa se bo sam pri sebi trmasto ukvarjal z mislijo zakaj je njegov sedež zgolj 'polsedež', in zakaj sploh ni nastavljiv, razen ko se ga zloži v priročno mizico. Čeprav je slednji del dodatne opreme in je v osnovi čisto običajno nastavljiv, se zdi, da v takšnega družinsko usmerjenega ne paše preveč. Opremljenost avtomobila je dobra. V opremi emotion najdete klimatsko napravo, radijski sprejemnik s sistemom blue&me in športni usnjen volan, za dodatek proti doplačilu pa tudi zelo uporabne parkirne senzorje. Na žalost pa je 'industrijska' notranjost v quba prinesla tudi slabosti, ki jih tu ne gre spregledati. Če oblika le-te s kombiniranjem lakirane pločevine in plastičnih oblog ter različnih barvnih odtenkov tkanin odlično sovpada s karakterjem avtomobila, pa bo zmrdovanje nad trdoto in hladnostjo materialov izzvalo nelagodje. A na to se gre hitro privaditi.

Težje pa se bo privaditi na uglašenost podvozja tegale avtomobilčka. Inženirji se niso mogli bolj posvetiti udobju med vožnjo, zato je qubo ostal skoraj enako in seveda tako krepko pretrdo vzmeten kot dostavni fiorino. Poskakovanje je stalno in moteče, zato ne bo nikakor in nikomur všeč. Razen ko bo avtomobil primerno obtežen. Sicer je prtljažni prostor quba s 329 litri v osnovi dovolj velik, a je kot tak precej plitek. Se ga pa da v primeru podiranja zadnje vrste sedežev ali bolje, odstranitvi le-te iz kabine, obilno povečati na 2,5 kubična metra, vanj moč postaviti predmete do 2,5 metra dolžine ter obremeniti s 600 kilogrami mase. Po drugi strani je zaradi kratke medosne razdalje qubo zelo okreten avtomobilček, lahko vodljiv in predvidljiv. Tudi vsled njegove dobre preglednosti.

K temu svoje doprinese mnogokrat preizkušeni turbodizelski agregat iz družine multijet. 1,3 litra gibne prostornine in šestnajstventilska tehnika s 55 kilovati moči ter 190 Nm navora pri 1750 vrt./min sta dovolj, da je vožnja s tako motoriziranim qubom pri manjših hitrostih živahna. In varčna, saj se njegova poraba pri normalni vožnji vrti okrog 5,5 litra na 100 prevoženih kilometrov. Izzivov pri večjih hitrostih pa ne gre iskati, saj avtomobil odvrača od priganjanja in lovljenja skrajnih zmogljivosti. Zato bo nakup quba opravljen s točno določenim namenom. Prepričljivih stvari je dovolj, da boste z njim lahko zadovoljni. Le razumeti ga je potrebno in sprejeti takšnega, kot je.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat qubo 1,3 multijet 16V emotion
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 190 pri 1750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3970 x 1716 x 1810
medosna razdalja v mm 2513
prtljažnik v litrih 329
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1275 (610)
največja hitrost v km/h 155
pospešek 0-100 km/h v s 16,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,9/3,9/4,6
poraba na testu v l/100 km 5,6
cena osnovnega vozila v EUR 12.500
cena testnega vozila v EUR 15.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 17.241

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 11. 2018
November 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
05060708091011  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
121314  domača premiera - hyundai santa fe
15  domača premiera - BMW X5
16  domača premiera - mitsubishi outlander PHEV
1718  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1920  domača premiera - kia ceed SW
2122  domača premiera - ford courier
23  domača premiera - mercedes-benz GLE
2425  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
2627  domača premiera - Heroji furajo v pižamah
2829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 301
renault clio 291
fiat 500 248
volkswagen polo 244
volkswagen golf 180

Podatki veljajo za oktober 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 64.000 novih avtov!

Anketa
Kdaj boste zamenjali letne pnevmatike z zimskimi?
925Nikoli, imam celoletne. 924Ne še, je še pretoplo. 923Sem že naročen, ne maram gneče. 922Gume je treba zamenjat?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Simon Zavrl
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 dnevi  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 tedni  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 tedni  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 tedni  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 tedni  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 4 tedni  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 4 tedni  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 1 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |