Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Najboljše iz dveh svetov

Seat leon 1,8 TSI style

Avtor prispevka: Miha Dovč
Španci so temperamenten narod. Vzkipljivi, sploh če jih kdo zmoti med siesto. Svojih emocij nikoli ne skrivajo, všeč jim je vse, kar je lepo. Nemci so njihovo nasprotje; pridni, marljivi in potrpežljivi. Njihov dan se zaključi ob desetih zvečer, ko ugasnejo luči, in začne ob petih zjutraj, ko se na zahodu Evrope odpravljajo spat. In dva tako različna svetova se združujeta v znamki Seat.
Najboljše iz dveh svetov
Foto: Matej Mihinjač
20. 5. 2010 ob 14:09
Komentarjev: 0
video test seat leon 1,8 TSI style
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Aktualni leon je star že pol desetletja. Vendar ker Španci znajo kovati železo dokler je vroče, še ne govorijo glasno o nasledniku. Niti ni potrebe po tem, ker je leon kljub svojim letom še vedno svež in atraktiven. Pred kratkim je bil deležen rahlih kozmetičnih popravkov, ki jih ne boste opazili, če jih ne boste iskali. Klinasta oblika ter nizka in dolga karoserija nakazujeta na to, da bi leon lahko bil športen avtomobil. A kljub temu je lahko povsem običajen družinski avtomobil s petimi vrati (ja, kljuke zadnjih bočnih vrat so povsem pri skrajnem delu vrat – pri C-stebričku). Ker je vse pri leonu podrejeno lepoti, o veliko prostora ne moremo govoriti. Prtljažnik je s 340 litri sicer zadovoljivo velik, vendar ga do še večje uporabnosti omejuje visok nakladalni rob. Tudi na zadnjih sedežih je dovolj prostora le za dva odrasla ali tri otroke. Sedeža spredaj sta izdatno nastavljiva, športno utesnjena, prostora zmanjka le v predalu pred sovoznikom, ki pogoltne le zvezek velikosti A5. Ker je to edini zaprti predal spredaj, bodo vse vaše imetje, ki ga boste pustili v avtomobilu, videli mimoidoči. Odlagalnih površin za nevpadljive predmete je pa več kot dovolj. Pohvalimo tudi gumijasto oblogo, ki ščiti mobilnik ali kakšen drug vreden predmet pred poškodbo.

Če smo leonu, ki je na svet prišel v letu 2005, očitali pomanjkanje domišljije pri oblikovanju notranjosti, so to pri osveženem modelu uspeli popraviti. Čeprav je na sredinski konzoli še vedno veliko praznega in neizkoriščenega prostora, le-ta ne deluje pusto, temveč daje občutek, da so se tu oblikovalci bolj posvetili uporabnosti. In res. Vsa stikala so velika in pregledna, torej zlahka rokujemo z njimi tudi med vožnjo.

Bistvo tega leona je bencinski štirivaljnik, podprt s turbino. Po potentnosti se uvršča za cupro in FR in je najmočnejši 'civilni' leon. 118 kilovatov, ki jih 1,8-litrski agregat pridela s pomočjo turbine, na papirju ne izgleda veliko. 213 kilometrov na uro in 8 sekund od mirovanja do prve stotice zmore že marsikateri njegov rival. A bolj kot moč ta agregat navdušuje s prožnostjo in veseljem do vrtenja. Ker je največji navor na voljo kmalu od prostega teka dalje, je vožnja z omejitvijo v naseljih možna z vsako izmed šestih prestav za vožnjo naprej. S prvima dvema prestavama avtomobil že doseže trimestno hitrost v kilometrih na uro, naslednje štiri pa se bolj prekrivajo in je tako vsa moč zlahka izkoriščena. Agregat navdušuje tudi z mirnim tekom, v višjih vrtljajih pa zarenči kot se za njegovo ime spodobi. Ker za sto prevoženih kilometrov potrebuje le od 7 do 12, v povprečju pa 9 litrov, je konkreten tekmec bolj robatim in tudi dražjim dizelskim bratom.

V kombinaciji s športnim podvozjem je dobra alternativa kupcem, ki so pogledovali proti FRju ali cupri, vendar je od slednjih vsaj za sedem tisočakov ugodnejša. Zaradi veliko moči na sprednjih kolesih velikokrat posreduje protizdrsna elektronika, vendar je zaradi čvrstega vzmetenja leon zelo lepo vodljiv, zaradi 17-palčnih platišč pa ne pretirano trd. Dober volanski obroč izvrstno sede v roke, sedeža pa lepo objameta voznika in sopotnika. Sploh pa s ceno 23 tisočakov ni pretirano drag. Tudi če vzamemo v zakup količino dodatne opreme, ki jo skriva v sebi: prilagodljiva ksenonska žarometa, športno podvozje, prostoročno povezavo, USB-vtičnico za radio, tempomat, parkirna pomagala, potovalni računalnik, ESP, 6 zračnih vreč, deljeno samodejno klimatsko napravo in še kaj.

Po petih letih obstoja je aktualni leon še vedno dober nakup. Z atraktivnim izgledom in izvrstno tehniko pa bo ugajal tudi zahtevnejšim kupcem. Hladna Nemčija z roko v roki z vročo Španijo - emocije proti razumu. Koktejl je pripravljen. Na zdravje!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki seat leon 1,8 TSI style
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 118 (160) pri 5000
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 1500-4200
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4325 x 1770 x 1460
medosna razdalja v mm 2580
prtljažnik v litrih 340 – 1165
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1320 (570)
največja hitrost v km/h 213
pospešek 0-100 km/h v s 8,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,1/5,9/7,4
poraba na testu v l/100 km 9,0
cena osnovnega vozila v EUR 15.960
cena testnega vozila v EUR 21.006
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 23.276

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sovinc
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 tedni  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 8 meseci  |