Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Bistvo

Honda insight 1,3 elegance

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Honda insight ni prvi Hondin hibrid na naših tleh; v modelu civic IMA nam je bila podobna ekološka tehnologija ponujena že nekaj let prej. Prve generacije insighta, ki je bila prisotna na svetovnem trgu kar 10 let (od leta 1999), pri nas ni bilo moč kupiti, zato pa je insight prvič zapeljal na naše ceste lani v jeseni, po predstavitvi druge generacije.
Bistvo
Foto: Matej Mihinjač
19. 5. 2010 ob 14:12
Komentarjev: 0
video test honda insight 1,3 elegance
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

No, marsikdo bi zaradi insightove zasnove dejal, da je ta avtomobil nekakšna kupejevska izpeljanka civica. Pa ni tako. Osnovna platforma s podvozjem, seveda s konkretno predelavo za prilagoditev hibridni tehnologiji, je vzeta iz modela jazz, motorizacija je zasnovana na novo, čeprav uporablja precej identičnih komponent iz civica hybrid, oblika pa je osnovana za čim lažje rezanje in prodiranje skozi zrak. Zato je na dolgo napet in nizek strešni lok, ravne in le rahlo upognjene površine ter difuzorsko navzgor zavihan spodnji rob zadka tu le z enim namenom - ugajati aerodinamiki. In čeprav je vse podrejeno fiziki, so oblikovalci uspeli razpoznavne hišne detajle odlično vkomponirati v celoto.

Ima pa takšna oblika še eno prednost. V notranjosti skriva precej prostora. Tako v kabini, kot v prtljažniku. Ja, v notranjosti je prav vsaka stvar načrtovana optimalno, oziroma vsak centimeter izkoriščen do potankosti. Če je zajetna 'vesoljska' armaturna plošča, vključno z volanskim obročem, oblikovana po zgledu civicov, je pridobivanje prostornosti za potnike iztisnjeno iz konkretnega tanjšanja tapiserij vrat ter ožanja sredinske konzole. Sicer pa se v insightu prav zaradi vseh teh stvari odlično počuti in odlično sedi. Res je, da je sedenje precej nizko in kot takšno ne bo všeč prav vsakemu, po drugi strani pa je strop precej blizu glavam in bodo zato višjerasli nad tem imeli pripombe. Tudi na zadnji klopi je prostor odmerjen konkretno in s prevozom dodatnih treh potnikov tu ne bo težav. Pogled naprej je soliden, nazaj pa zaradi prečnega roba prtljažnega prostora krepko omejen.

Negotov občutek, pa še to le za kratek čas, bo pustila izbira umetnih materialov, iz katerih je notranjost sestavljena. Podatek, da je možno reciklirati kar 99 odstotkov vseh sestavnih delov avtomobila, pove, da gre pričakovati trdo in bobnečo in zapovrh še neestetsko plastiko in tkanine. Tako tudi je, z izjemo oblazinjenja, saj je to na otip prav prijetno. Bo pa umazano siva barva tapiserij in spodnjega dela armaturke v kombinaciji z modro barvo njenega gornjega dela pustila le povprečen vtis. Prijetno presenečenje je po drugi strani lepo obdelan kar 408-litrski prtljažni prostor. Pena namesto rezervnega kolesa ter napredek pri razvoju dimenzijsko kompaktnih akumulatorskih celic precej pripomoreta k uporabnosti (sploh v družinske namene) tegale avtomobila. Podobno velja za ostalo opremljenost, ki se skriva v najvišjem nivoju 'elegance'. Serijski so k običajni opremi ksenonski žarometi, šestnajstpalčna platišča, tipalo za dež, parkirni senzorji, tempomat in avdionaprava s povezavo bluetooth.

Hibridni pogon sestavlja kombinacija dveh pogonskih sklopov - 1,3-litrskega bencinskega agregata i-VTEC ter elektromotorja, ki pomaga ob konkretnejših voznikovih zahtevah. Skupaj premoreta 72 kilovatov moči (98 KM) ter 167 Nm navora pri le 1000 vrtljajih. Stvar je skupaj logično povezana na CVT-menjalnik z neskončnim številom prestavnih razmerij. In ker je celotna pogonska zadeva uglašena povsem ekološko, so zmogljivosti temu primerne. Pohvaliti velja uglajeno delovanje sklopa, ko vozite z vklopljenim režimom 'eco mode'; motor se vrti na vrtljajih optimalnega navora, elektromotor z dodajanjem moči ali zaviranjem (polnjenjem akumulatorskih celic) uravnava skupno delovanje glede na potrebe. 'Eco mode' je možno tudi izključiti in takrat se pogon obnaša povsem konvencionalno; kot v ostalih avtomobilih s samodejnim menjalnikom. Na žalost pa insight nima možnosti izbire vožnje le na električni pogon. Edina stvar, ki jo premore, je sistem 'start-stop', pa še ta deluje le v primeru, ko so akumulatorske celice napolnjene, ko ni prižgana klimatska naprava in ko zrak ni usmerjen v sprednjo šipo.

Seveda pa Honda ne bi bila Honda, če v paketu opreme 'elegance' ne bi ponudila tudi nadgradnje menjalnika s programom sport. V tem primeru izbirate med sedmimi fiksnimi prestavnimi razmerji, med njimi pa pretikate s pomočjo obvolanskih krilc v stilu F1. No, stvar deluje, ampak na precej omejen, predvsem pa ne na dinamičen način. Kompletno spremljanje dogajanja delovanja pogonskega sklopa je moč spremljati na več načinov preko osrednjega prikazovalnika na armaturni plošči, ki sproti prikazuje aktualne podatke o porabi, o usmerjanju moči ter o voznikovi prijaznosti do okolice. Prav slednje je najbolj zanimivo, saj glede na način vožnje preko simbolov rasti oziroma odmiranja rožic sporoča vozniku, kako je priden. Sicer pa voznika na način vožnje dodatno opominja barvna osvetlitev prikazovalnika hitrosti, ta se namreč preliva iz zelene – okoljsko prijazne vožnje – v modro – neprijazno. Zato pa je vožnja z insightom kot takšna zelo dobra. Vodljivost je odlična, na nivoju športnejših hišnih različic, uglajenost solidna, blaženje razmeroma trdo, nagibanje skoraj nezaznavno, občutljivost na bočni veter pa precejšnja.

Četudi je insight trenutno najcenejši in najosnovnejši avtomobil z hibridnim pogonom, ki ga je moč kupiti na našem trgu, pa velja pred vsemi pohvaliti njegovo učinkovitost v smislu ekologije. Da izpusti v ozračje le 105 gramov ogljikovega dioksida (ob porabi 4,6 litra) na prevoženi kilometer, obljublja tovarna. Da porabi zgolj 6,3 litra goriva na 100 prevoženih testnih kilometrov, smo se prepričali sami. In v slednjem je bistvo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki honda insight 1,3 elegance
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1339
moč v kW (KM) pri vrt./min 72 (98) pri 6200
največji navor v Nm pri vrt./min 167 pri 1000
menjalnik
brezstopenjski - CVT
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4395 x 1695 x 1425
medosna razdalja v mm
2545
prtljažnik v litrih 408
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1217
največja hitrost v km/h 182
pospešek 0-100 km/h v s 12,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,7/4,5/4,6
poraba na testu v l/100 km 6,3
cena osnovnega vozila v EUR 17.990
cena testnega vozila v EUR 20.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 21.297

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 4. 2017
April 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
0304  domača premiera - volkswagen crafter
050607  domača premiera - mercedes-benz E kupe in karavan
0809  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
10  domača premiera - škoda kodiaq
1112  mednarodna premiera - škoda octavia RS in scout
13  domača premiera - mercedes-benz GLA
14  domača premiera - mitsubishi space star
1516  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
1718  domača premiera - fiat 124 spider
1920  domača premiera - suzuki ignis
212223  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 232
renault clio 226
škoda octavia 207
renault megane 207
volkswagen golf 200

Podatki veljajo za marec 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 18.690 novih avtov!

Anketa
Si se že prijavil na tekmovanje Zeleni volan?
811seveda, da vam pokažem 810ne, ne znam voziti varčno 809bom jutri 808jasno, pridem na vse lokacije!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: roky22
Obvestila
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 14 urami  | 
Špan Novi kolesarski center pred 3 tedni  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 1 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 2 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 2 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 2 meseci  | 
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 2 meseci  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 3 meseci  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 4 meseci  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 6 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 6 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 7 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Opel 50-letnica centra Rodgau-Dudenhofen pred 8 meseci  | 
Akrapovič Redki izpuhi iz omejene serije pred 8 meseci  | 
Renault sport Boštjan Kline je ambasador hitrosti pred 8 meseci  | 
AVD Oldtimer Grand Prix Opel se je bo udeležil s calibro V6 pred 8 meseci  | 
BASF Z materiali do večjega udobja pred 9 meseci  |