Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hibridni časi

Toyota auris 1.8 VVT-i hybrid sol

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Prihaja čas hibridov. To lahko zdaj že z gotovostjo trdimo. Skoraj vsaka znamka ima že kakšnega asa v svojem rokavu, Toyota pa že tri! In zadnji je najboljši.
Hibridni časi
Foto: Anže Jereb
10. 10. 2013 ob 7:03
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

edini hibrid v svojem razredu
izpusti so pri hibridih bistveno bolj sprejemljivi za okolje
sodoben izgled
kombinacija motorja in menjalnika ni več tako nadležna zaradi hrupa
voznik ima boljši občutek med vožnjo
poraba goriva je odlična v mestih
notranjost se zdi kvalitetno izdelana
sprejemljiva osnovna cena
samo cena še vedno ne upraviči nakupa, ker je dizel cenejši
poraba je na avtocesti večja od primerljivega dizla
zadek bi bil lahko bolj domiselno oblikovan
pri odpiranju prtljažnih vrat si vedno umažete prste
zastarela ura na armaturni plošči je neugledna
nadležno piskanje med vzvratno vožnjo moti zbranost
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (24 glasov)
video test toyota auris 1.8 VVT-i hybrid sol
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če me prius plus, ki ima praktično enako tehnologijo kot novi auris hibrid, niti malo ni navdušil, me je slednji precej. Težko je reči, zakaj točno, ampak že po nekaj dneh je bilo jasno, da so občutki med vožnjo bistveno boljši, motor je dejansko malo tišji, okolje je zelo prijetno in nenazadnje tudi prav dobro izgleda. Dokler si ga ne ogledate zadaj. Čisto vsi pri Volanu smo se strinjali, da spredaj in s strani izgleda super, od zadaj pa pač ne. Res bi lahko bolj domiselno oblikovali še zadek in kljuko oziroma gumb za odpiranje vrat skrili na lepše mesto. Tako ali tako boste imeli vedno umazane prste, ko boste odpirali vrata.

Nekaj zmede je tudi v kabini, ampak je splošni vtis dober. Zastarela 'ura iz pralnega praška' mi še posebej ni všeč, zato pa modra osvetlitev pri aurisu čisto lepo izpade in daje nekaj tistega futurističnega občutka. Merilnika vrtljajev ni, ker bi bilo itak brez veze, da bi ga sploh imel, namesto njega je prikazovalnik uporabe moči, da lahko spremljate, kdaj izkoriščate vse, kdaj vozite varčno in kdaj polnite baterijo. Še bolj mi je všeč kazalnik v njem, ker je obarvan zeleno, če močneje pritiskate na pedal za plin, elektrone pa rdeče, kar pomeni, da vožnja ni varčna.

In še ena res velika sprememba v primerjavi s predhodnim aurisom. Sredinska konzola se ne zajeda več v kabino, ampak je čisto ravna. Mogoče komu ne bo všeč, meni pa je predvsem fino, da je zdaj zaradi tega več prostora za drobnarije med sedežema, tudi če se je za kakšen gumb potrebno malo bolj stegniti. In ja, pravo ročno zavoro ima, tega sem res vesel, ker ima zdaj že veliko konkurentov elektronsko, ki je ne maram. Še ena zanimivost: če imate novejši pametni telefon, boste lahko preko sistema touch brali prejeta sporočila in nanje celo odgovarjali preko tipkovnice na zaslonu. Ampak ne med vožnjo! Ni varno, čeprav se da, razen če poleg vas sedi tajnica.

Tako kot sem se jezil pri priusu, sem se tudi pri aurisu vsakič znova, ko sem vozil vzvratno. Piskanje je namreč tako nadležno, da bo prvo vprašanje pri serviserju, če se ga da izklopiti. Sploh, ker so zraven še senzorji in kamera, da vidite nazaj. In auris zna tudi sam parkirati. Verjetno bo nekoč znal tudi sam voziti, moram pa reči, da je to za voznika verjetno najbolj prijeten Toyotin hibrid doslej. Celo tisti, ki radi vozimo in smo doslej vihali nosove nad odtujenostjo priusa, se v takšnem aurisu kar dobro počutimo, čeprav še vedno ne gre za dinamičen avtomobil. V velik plus mu štejem tudi to, da je dejansko edini model med vso konkurenco, ki ponuja hibridni sklop v povsem običajni karoseriji, tako da je izbira za tiste, ki morate imeti hibrida, jasna.

Zato sledi večna dilema: hibrid ali ne. Ja, če živite v mestu in opravljate veliko kratkih voženj. In ste navdušeni nad modernimi tehnologijami. Sicer pa je brez veze. Če so vaše poti daljše, vzemite dizla, ki je 2 tisoč evrov cenejši, če niti to ne, pa bencinsko različico, ki je 4.300 evrov cenejša s to bogato opremo. Ampak recimo, da ste se zapičili v hibrida, v bistvu je auris poceni, saj testni stane z bogato opremo, posebno biserno barvo in panoramsko streho 24.600 evrov, osnovni hibrid pa zdaj s popustom 18.300 evrov. To se mi ne zdi veliko, sploh, ker je praktično edini takšen avtomobil na trgu. In kot takšen zelo dober.

Poraba je v praksi dobrih 6 litrov, če se veliko vozite po avtocesti, okoli 7. Enako kot pri priusu. Tudi tukaj ima bencinski motor 1,8 litra in dobrih 73 kilovatov, kar je okroglih 100 'konjev', skupaj z električnim pa 100 kilovatov, to je 136 'konjev'. In na elektriko tudi auris prevozi zgolj kakšen počasen kilometer, dva. Je pa znotraj sedaj manj hrupa med priganjanjem, ker so inženirji na novo nastavili vse skupaj, in tudi ta menjalnik ima funkcijo brake, da bolj polnite baterijo, ko vozite dol ali recimo pred križiščem, ko se ustavljate. Občutek na volanu je dober in tudi nasploh je počutje v kabini boljše zaradi veliko bolj prijetnih materialov kot pri priusu, kjer vse skupaj deluje precej ceneno in plastično, čeprav je plastika reciklirana in želi biti totalno eko.

Ravno to je pri aurisu tako fino. Čeprav je 'eko', je prijeten in če ne potrebujete toliko prostora kot ga ima prius +, vzemite tega. O navadnem priusu sploh ne razmišljajte, dokler ne bo vsaj 20 kilometrov prevozil samo na elektriko in bo stal enako kot takšen auris.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota auris 1.8 VVT-i hybrid sol
vrsta motorja bencinski in električni, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 100 (136) pri 5.200
največji navor v Nm pri vrt./min 207 od 0 do 1.000
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4275 x 1760 x 1460
medosna razdalja v mm 2600
prtljažnik v litrih 360
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1430 (410)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 10,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 3,7/3,7/3,8
poraba na testu v l/100 km 5,6
cena osnovnega vozila v EUR 13.990
cena testnega vozila v EUR 21.300
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.600

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
igor pravi:
kakšen klump!!!
(pred 4 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 11. 2017
November 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
0607  domača premiera - tiguan allspace
08  domača premiera - hyundai KONA
09  domača premiera - fiat 500L
101112
131415  domača premiera - BMW X3 in 6 gran turismo
16  domača premiera - volvo XC40
171819
2021  mednarodna premiera - mitsubishi eclipse cross
2223242526
27282930  mednarodna premiera - ford transit custom
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 387
renault clio 358
škoda octavia 201
renault megane 173
renault captur 165

Podatki veljajo za oktober 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 60.561 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na zimo?
855toplo se oblečem 854samo pnevmatike zamenjam 853za pregled si vzamem 3 ure 852nikoli ga ne pripravim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Carloss
Obvestila
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 tedni  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 1 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 3 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 4 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 5 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 5 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 5 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 5 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 5 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 6 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 7 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 8 meseci  |