{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hibridni časi

Toyota auris 1.8 VVT-i hybrid sol

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Prihaja čas hibridov. To lahko zdaj že z gotovostjo trdimo. Skoraj vsaka znamka ima že kakšnega asa v svojem rokavu, Toyota pa že tri! In zadnji je najboljši.
Hibridni časi
Foto: Anže Jereb
10. 10. 2013 ob 7:03
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

edini hibrid v svojem razredu
izpusti so pri hibridih bistveno bolj sprejemljivi za okolje
sodoben izgled
kombinacija motorja in menjalnika ni več tako nadležna zaradi hrupa
voznik ima boljši občutek med vožnjo
poraba goriva je odlična v mestih
notranjost se zdi kvalitetno izdelana
sprejemljiva osnovna cena
samo cena še vedno ne upraviči nakupa, ker je dizel cenejši
poraba je na avtocesti večja od primerljivega dizla
zadek bi bil lahko bolj domiselno oblikovan
pri odpiranju prtljažnih vrat si vedno umažete prste
zastarela ura na armaturni plošči je neugledna
nadležno piskanje med vzvratno vožnjo moti zbranost
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (25 glasov)
video test toyota auris 1.8 VVT-i hybrid sol
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če me prius plus, ki ima praktično enako tehnologijo kot novi auris hibrid, niti malo ni navdušil, me je slednji precej. Težko je reči, zakaj točno, ampak že po nekaj dneh je bilo jasno, da so občutki med vožnjo bistveno boljši, motor je dejansko malo tišji, okolje je zelo prijetno in nenazadnje tudi prav dobro izgleda. Dokler si ga ne ogledate zadaj. Čisto vsi pri Volanu smo se strinjali, da spredaj in s strani izgleda super, od zadaj pa pač ne. Res bi lahko bolj domiselno oblikovali še zadek in kljuko oziroma gumb za odpiranje vrat skrili na lepše mesto. Tako ali tako boste imeli vedno umazane prste, ko boste odpirali vrata.

Nekaj zmede je tudi v kabini, ampak je splošni vtis dober. Zastarela 'ura iz pralnega praška' mi še posebej ni všeč, zato pa modra osvetlitev pri aurisu čisto lepo izpade in daje nekaj tistega futurističnega občutka. Merilnika vrtljajev ni, ker bi bilo itak brez veze, da bi ga sploh imel, namesto njega je prikazovalnik uporabe moči, da lahko spremljate, kdaj izkoriščate vse, kdaj vozite varčno in kdaj polnite baterijo. Še bolj mi je všeč kazalnik v njem, ker je obarvan zeleno, če močneje pritiskate na pedal za plin, elektrone pa rdeče, kar pomeni, da vožnja ni varčna.

In še ena res velika sprememba v primerjavi s predhodnim aurisom. Sredinska konzola se ne zajeda več v kabino, ampak je čisto ravna. Mogoče komu ne bo všeč, meni pa je predvsem fino, da je zdaj zaradi tega več prostora za drobnarije med sedežema, tudi če se je za kakšen gumb potrebno malo bolj stegniti. In ja, pravo ročno zavoro ima, tega sem res vesel, ker ima zdaj že veliko konkurentov elektronsko, ki je ne maram. Še ena zanimivost: če imate novejši pametni telefon, boste lahko preko sistema touch brali prejeta sporočila in nanje celo odgovarjali preko tipkovnice na zaslonu. Ampak ne med vožnjo! Ni varno, čeprav se da, razen če poleg vas sedi tajnica.

Tako kot sem se jezil pri priusu, sem se tudi pri aurisu vsakič znova, ko sem vozil vzvratno. Piskanje je namreč tako nadležno, da bo prvo vprašanje pri serviserju, če se ga da izklopiti. Sploh, ker so zraven še senzorji in kamera, da vidite nazaj. In auris zna tudi sam parkirati. Verjetno bo nekoč znal tudi sam voziti, moram pa reči, da je to za voznika verjetno najbolj prijeten Toyotin hibrid doslej. Celo tisti, ki radi vozimo in smo doslej vihali nosove nad odtujenostjo priusa, se v takšnem aurisu kar dobro počutimo, čeprav še vedno ne gre za dinamičen avtomobil. V velik plus mu štejem tudi to, da je dejansko edini model med vso konkurenco, ki ponuja hibridni sklop v povsem običajni karoseriji, tako da je izbira za tiste, ki morate imeti hibrida, jasna.

Zato sledi večna dilema: hibrid ali ne. Ja, če živite v mestu in opravljate veliko kratkih voženj. In ste navdušeni nad modernimi tehnologijami. Sicer pa je brez veze. Če so vaše poti daljše, vzemite dizla, ki je 2 tisoč evrov cenejši, če niti to ne, pa bencinsko različico, ki je 4.300 evrov cenejša s to bogato opremo. Ampak recimo, da ste se zapičili v hibrida, v bistvu je auris poceni, saj testni stane z bogato opremo, posebno biserno barvo in panoramsko streho 24.600 evrov, osnovni hibrid pa zdaj s popustom 18.300 evrov. To se mi ne zdi veliko, sploh, ker je praktično edini takšen avtomobil na trgu. In kot takšen zelo dober.

Poraba je v praksi dobrih 6 litrov, če se veliko vozite po avtocesti, okoli 7. Enako kot pri priusu. Tudi tukaj ima bencinski motor 1,8 litra in dobrih 73 kilovatov, kar je okroglih 100 'konjev', skupaj z električnim pa 100 kilovatov, to je 136 'konjev'. In na elektriko tudi auris prevozi zgolj kakšen počasen kilometer, dva. Je pa znotraj sedaj manj hrupa med priganjanjem, ker so inženirji na novo nastavili vse skupaj, in tudi ta menjalnik ima funkcijo brake, da bolj polnite baterijo, ko vozite dol ali recimo pred križiščem, ko se ustavljate. Občutek na volanu je dober in tudi nasploh je počutje v kabini boljše zaradi veliko bolj prijetnih materialov kot pri priusu, kjer vse skupaj deluje precej ceneno in plastično, čeprav je plastika reciklirana in želi biti totalno eko.

Ravno to je pri aurisu tako fino. Čeprav je 'eko', je prijeten in če ne potrebujete toliko prostora kot ga ima prius +, vzemite tega. O navadnem priusu sploh ne razmišljajte, dokler ne bo vsaj 20 kilometrov prevozil samo na elektriko in bo stal enako kot takšen auris.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota auris 1.8 VVT-i hybrid sol
vrsta motorja bencinski in električni, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 100 (136) pri 5.200
največji navor v Nm pri vrt./min 207 od 0 do 1.000
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4275 x 1760 x 1460
medosna razdalja v mm 2600
prtljažnik v litrih 360
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1430 (410)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 10,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 3,7/3,7/3,8
poraba na testu v l/100 km 5,6
cena osnovnega vozila v EUR 13.990
cena testnega vozila v EUR 21.300
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.600

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
igor pravi:
kakšen klump!!!
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: marinka
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 1 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 5 meseci  |