Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Lepota in dobrota

Volkswagen polo 1.6 TDI highline

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Očitno je, da so Volkswagnova srečna števila lihe sorte, ko gre za izdaje novih generacij polov. Prva je bila absolutno uspešna, tretja tudi in sedaj ponovno še peta. Pa čeprav je na trgu prisotna le par mesecev, je na naših cestah novega pola mogoče srečati že zelo pogosto. Razlog? Dober pa tudi lep avtomobil!
Lepota in dobrota
Foto: Matej Mihinjač
24. 4. 2010 ob 14:53
Komentarjev: 0
video test volkswagen polo 1,6 TDI highline
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ja, brez zadržkov velja reči, da so v tem primeru Volkswagnovi oblikovalci opravili svoje delo tako zelo dobro, da so ob končnem rezultatu celo sami sebi zavidali, ker so ga zadeli tako v nulo. Poglejte samo zunanjost testnega pola; ostre poteze, ravno prav odmerjene površine, čisti zaključki, v spojlerje zavihani pragovi in odbijači, agresiven pogled ter začinjenost s krom dodatki, ki pripadajo opremi highline, vabijo poglede nanj, ker izgleda tako šik. Za povrh pa so tu še nižje in trše podvozje s sedemnajstpalčnimi platišči in krepko širokimi ter nizkimi pnevmatikami dimenzij 215/40 R17, ki jih prinaša športni paket opreme boavista, vključno z zatemnjenima zadnjima dvema vrstama stranskih stekel. Pika na i je še 'sladka' oziroma 'candy' bela barva karoserije, kot jo imenujejo pri VW-ju, ki naredi pola navzven kot definitivno najboljšo izbiro med možnimi. No, edina optično hecna stvar so v tem primeru zavore na avtomobilu, spredaj majhni 'kolutki', zadaj celo še manjši 'bobenčki', ki se dobesedno izgubijo v velikih premerih svetlečih platišč.

Pikra pripomba gre le sedalnim delom sicer odličnih školjkastih prednjih sedežev. Ti so precej ozki in vsi tisti, ki niso povsem suhi, predvsem pa moški, bodo na ta račun ob daljših vožnjah še kako dobro vedeli, kaj imajo med nogami.

Notranjost, ki na žalost ni nadaljevanje zunanjega stila, je vredna polove pojave. Ta je zasnovana sicer povsem klasično, v skladu s Volkswagnovo filozofijo; torej precej zadržano, vendar prijazno, ergonomsko in uporabno. Njena največja odlika je vsekakor kvaliteta izdelave ter materiali, iz katerih je napravljena. Čeprav gre tudi tu najti nekaj manjših anomalij glede celotnega koncepta kot so tapiserije na vratih s trdo in na otip neprijazno plastiko, predrobno in prenizko postavljeno prestavno ročico in nečitljivostjo bledo modrih zaslonov ter žgoče rdečih gumbov na sredinski konzoli. Oprema highline prinaša v pola kar nekaj dobrot, ki jih gre poleg uporabnosti in udobja zaznati najbolj v lepo izdelanih detajlih. Ko debatiramo o prostornosti testnega pola, ne moremo govoriti o presežnikih, lahko pa potrdimo, da je v njem prostora dovolj, da se v njem lagodno počutimo. Pikra pripomba gre le sedalnim delom sicer odličnih školjkastih prednjih sedežev. Ti so precej ozki in vsi tisti, ki niso povsem suhi, predvsem pa moški, bodo na ta račun ob daljših vožnjah še kako dobro vedeli, kaj imajo med nogami. Prtljažni prostor z 280 litri ni največje sorte, je pa zgledno obdelan in z dvojnim dnom praktičen za uporabo.

O vožnji kot užitku gre pri polu govoriti, ko teče beseda o odlični zvočni izolaciji potniške kabine, o odlični legi na cesti, o vodljivosti avtomobila ter porabi pri ležerni vožnji z njim. Slaba stran teh užitkov pa se pokaže, ko želimo takšnega, kot je testni, spustiti v dir. Trdo podvozje je nelagodno s togim odskakovanjem po grbinah, bočni veter uprizarja koncert na karoseriji, prav tako ni prijazno glasno vibriranje volana v prečni smeri ob hitro zarezanih ovinkih. Največji razlog za godrnjanje pa je v tem, da je testni polo opremljen z najšibkejšim 1,6-litrskim TDI-motorjem iz možne ponudbe, ki premore le 55 kilovatov moči ter 195 Nm navora v območju od 1500 do 2500 vrt./min. In ta vsekakor ne sovpada s tistim, kar ponuja vse tisto, kar zunaj vidimo in občutimo. Res je, da bodo ekologi nad njim zaradi obljubljene majhne porabe ter upoštevanjem norm Euro5 navdušeni, v realnem življenju pa se bodo z njim zadovoljile le stare mame. Če se zdi vožnja do hitrosti 80 km/h s pospeški, prestavljanji in zaviranji živahna, je pospeševanje tja do 100 km/h že manjša muka; tovarniško obljubljenih je namreč 14 sekund za to početje. Ponujena končna hitrost 170 km/h pa je v realnosti 'misija nemogoče'. Pri normalni vožnji velja omeniti tudi porabo, ker ta ni tako majhna, kot bi pričakovali, saj se vedno giblje nad šestimi oziroma bližje sedmim litrom plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov. In enako nezmogljive s svojo, že v začetku omenjeno majhnostjo, so tudi zavore, ki parirajo temu motorju. Z gumijastim občutkom na pedalu se ob večkratnih zaviranjih še kako prehitro utrudijo.

No, čeprav je testna kombinacija nenavadna, jo lahko upravičimo s tem, da zanjo obstajajo tudi takšni kupci, ki so do zmogljivosti avtomobila popolnoma nezahtevni, zelo občutljivi pa so pri njegovem izgledu. In tem bo testni polo ustregel v polni meri. Za ostale pa je motorna izbira dovolj velika, da bodo vsi potešeni. Z lepoto in dobroto.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen polo 1,6 TDI highline
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 195 pri 1500 – 2500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3970 x 1682 x 1485
medosna razdalja v mm 2470
prtljažnik v litrih 280/952
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1157 (568)
največja hitrost v km/h 170
pospešek 0-100 km/h v s 13,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,1/3,6/4,2
poraba na testu v l/100 km 6,9
cena osnovnega vozila v EUR 10.362
cena testnega vozila v EUR 14.169
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.130

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
2122  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 5 meseci  |