{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Lepota in dobrota

Volkswagen polo 1.6 TDI highline

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Očitno je, da so Volkswagnova srečna števila lihe sorte, ko gre za izdaje novih generacij polov. Prva je bila absolutno uspešna, tretja tudi in sedaj ponovno še peta. Pa čeprav je na trgu prisotna le par mesecev, je na naših cestah novega pola mogoče srečati že zelo pogosto. Razlog? Dober pa tudi lep avtomobil!
Lepota in dobrota
Foto: Matej Mihinjač
24. 4. 2010 ob 14:53
Komentarjev: 0
video test volkswagen polo 1,6 TDI highline
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ja, brez zadržkov velja reči, da so v tem primeru Volkswagnovi oblikovalci opravili svoje delo tako zelo dobro, da so ob končnem rezultatu celo sami sebi zavidali, ker so ga zadeli tako v nulo. Poglejte samo zunanjost testnega pola; ostre poteze, ravno prav odmerjene površine, čisti zaključki, v spojlerje zavihani pragovi in odbijači, agresiven pogled ter začinjenost s krom dodatki, ki pripadajo opremi highline, vabijo poglede nanj, ker izgleda tako šik. Za povrh pa so tu še nižje in trše podvozje s sedemnajstpalčnimi platišči in krepko širokimi ter nizkimi pnevmatikami dimenzij 215/40 R17, ki jih prinaša športni paket opreme boavista, vključno z zatemnjenima zadnjima dvema vrstama stranskih stekel. Pika na i je še 'sladka' oziroma 'candy' bela barva karoserije, kot jo imenujejo pri VW-ju, ki naredi pola navzven kot definitivno najboljšo izbiro med možnimi. No, edina optično hecna stvar so v tem primeru zavore na avtomobilu, spredaj majhni 'kolutki', zadaj celo še manjši 'bobenčki', ki se dobesedno izgubijo v velikih premerih svetlečih platišč.

Pikra pripomba gre le sedalnim delom sicer odličnih školjkastih prednjih sedežev. Ti so precej ozki in vsi tisti, ki niso povsem suhi, predvsem pa moški, bodo na ta račun ob daljših vožnjah še kako dobro vedeli, kaj imajo med nogami.

Notranjost, ki na žalost ni nadaljevanje zunanjega stila, je vredna polove pojave. Ta je zasnovana sicer povsem klasično, v skladu s Volkswagnovo filozofijo; torej precej zadržano, vendar prijazno, ergonomsko in uporabno. Njena največja odlika je vsekakor kvaliteta izdelave ter materiali, iz katerih je napravljena. Čeprav gre tudi tu najti nekaj manjših anomalij glede celotnega koncepta kot so tapiserije na vratih s trdo in na otip neprijazno plastiko, predrobno in prenizko postavljeno prestavno ročico in nečitljivostjo bledo modrih zaslonov ter žgoče rdečih gumbov na sredinski konzoli. Oprema highline prinaša v pola kar nekaj dobrot, ki jih gre poleg uporabnosti in udobja zaznati najbolj v lepo izdelanih detajlih. Ko debatiramo o prostornosti testnega pola, ne moremo govoriti o presežnikih, lahko pa potrdimo, da je v njem prostora dovolj, da se v njem lagodno počutimo. Pikra pripomba gre le sedalnim delom sicer odličnih školjkastih prednjih sedežev. Ti so precej ozki in vsi tisti, ki niso povsem suhi, predvsem pa moški, bodo na ta račun ob daljših vožnjah še kako dobro vedeli, kaj imajo med nogami. Prtljažni prostor z 280 litri ni največje sorte, je pa zgledno obdelan in z dvojnim dnom praktičen za uporabo.

O vožnji kot užitku gre pri polu govoriti, ko teče beseda o odlični zvočni izolaciji potniške kabine, o odlični legi na cesti, o vodljivosti avtomobila ter porabi pri ležerni vožnji z njim. Slaba stran teh užitkov pa se pokaže, ko želimo takšnega, kot je testni, spustiti v dir. Trdo podvozje je nelagodno s togim odskakovanjem po grbinah, bočni veter uprizarja koncert na karoseriji, prav tako ni prijazno glasno vibriranje volana v prečni smeri ob hitro zarezanih ovinkih. Največji razlog za godrnjanje pa je v tem, da je testni polo opremljen z najšibkejšim 1,6-litrskim TDI-motorjem iz možne ponudbe, ki premore le 55 kilovatov moči ter 195 Nm navora v območju od 1500 do 2500 vrt./min. In ta vsekakor ne sovpada s tistim, kar ponuja vse tisto, kar zunaj vidimo in občutimo. Res je, da bodo ekologi nad njim zaradi obljubljene majhne porabe ter upoštevanjem norm Euro5 navdušeni, v realnem življenju pa se bodo z njim zadovoljile le stare mame. Če se zdi vožnja do hitrosti 80 km/h s pospeški, prestavljanji in zaviranji živahna, je pospeševanje tja do 100 km/h že manjša muka; tovarniško obljubljenih je namreč 14 sekund za to početje. Ponujena končna hitrost 170 km/h pa je v realnosti 'misija nemogoče'. Pri normalni vožnji velja omeniti tudi porabo, ker ta ni tako majhna, kot bi pričakovali, saj se vedno giblje nad šestimi oziroma bližje sedmim litrom plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov. In enako nezmogljive s svojo, že v začetku omenjeno majhnostjo, so tudi zavore, ki parirajo temu motorju. Z gumijastim občutkom na pedalu se ob večkratnih zaviranjih še kako prehitro utrudijo.

No, čeprav je testna kombinacija nenavadna, jo lahko upravičimo s tem, da zanjo obstajajo tudi takšni kupci, ki so do zmogljivosti avtomobila popolnoma nezahtevni, zelo občutljivi pa so pri njegovem izgledu. In tem bo testni polo ustregel v polni meri. Za ostale pa je motorna izbira dovolj velika, da bodo vsi potešeni. Z lepoto in dobroto.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen polo 1,6 TDI highline
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 195 pri 1500 – 2500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3970 x 1682 x 1485
medosna razdalja v mm 2470
prtljažnik v litrih 280/952
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1157 (568)
največja hitrost v km/h 170
pospešek 0-100 km/h v s 13,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,1/3,6/4,2
poraba na testu v l/100 km 6,9
cena osnovnega vozila v EUR 10.362
cena testnega vozila v EUR 14.169
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.130

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nalim
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 tedni  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |