Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ko trax povzdigne svoj glas

Chevrolet trax 1.7D 4x4 LT

Avtor prispevka: Anže Jereb
Če gre verjeti napovedim proizvajalcev, bo segment majhnih križancev v prihodnjih letih še strmo rasel, ker bo po takšnih vozilih posegalo vedno več kupcev. Ampak slednji imate že sedaj na voljo precej izbire.
Ko trax povzdigne svoj glas
Foto: Anže Jereb
17. 10. 2013 ob 19:10
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

oblika je nastopaška in to privablja kupce
položaj za volanom je dober, preglednost tudi
vozniško je trax dovolj suveren in dovolj udoben
štirikolesni pogon pomaga v slabih razmerah
sistem MyLink deluje odlično in je v slovenskem jeziku
prtljažnik je kratek, a uporaben
naslon sovoznikovega sedeža se podre do vodoravnega položaja
motor je absolutno preglasen in preveč robusten
motor se tudi precej pozno 'prebudi'
sidrišča isofix so preveč skrita v sedež
grafika merilnikov ne deluje najbolj sodobno, volan je dokaj velik
obračalni krog je prevelik
3,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.1 (14 glasov)
video test chevrolet trax 1,7D 4x4 LT
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Mednjo spada tudi novi chevrolet trax, majhen 'crossover' oziroma križanec po slovensko. Njegov prihod je v bistvu pričakovana poteza, ker pri Oplu že imajo enakega predstavnika z imenom mokka in s katerim si trax deli zasnovo. Ker je predstavnikov v tem segmentu vedno več, predlagam, da podrobneje pogledamo, kje so vrline in kje šibke točke tega avtomobila in kaj dejansko lahko od njega pričakujete. Kljub temu, da je v tem segmentu že precej predstavnikov, so si med seboj precej različni. Mi smo se s tremi zapeljali do Dalmacije, kjer se je izkazalo, da je le trax primeren tudi za vožnjo po terenu. Delno primeren, da se razume!

Čeprav morda na fotografijah trax deluje precej zajetno in enak občutek nemara lahko dobite tudi pri srečanju na cesti, pravzaprav ni velik. Vsaj dolg ne, ker v dolžino meri skoraj dvajset centimetrov manj od astre, je pa bolj visok in oblikovno nastopaški, zato gabariti obljubljajo več centimetrov. Dobre 4,2 metra dolžine pomeni, da je prostora za potnike dovolj. Zadaj smo pogrešali le bolj funkcionalno postavljena sidrišča isofix, prostora pa ga zlepa ne bo zmanjkalo niti pri glavah, ker je streha precej visoka. S centimetri je pravzaprav najbolj obremenjen prtljažni prostor, ki je sicer povsem na nivoju tekmecev – še celo za bolj funkcionalnega se je izkazal od nekaterih litrsko bogatejših predstavnikih – vseeno pa upoštevajte, da je bolj kratek. Zanimiva rešitev podaljšanja prtljažnega prostora se mi zdi še možnost zlaganja naslonjala sovoznikovega sedeža, poleg zadnjih naslonjal, seveda.

Potem je na vrsti položaj za volanom. Ta je dokaj dober, sedi pa se precej visoko, višje kot pri marsikaterem tekmecu. To dejansko štejem v plus, ker imate kupci takšna vozila najraje ravno zaradi višjega sedenja in lažjega vstopanja ter izstopanja. Hvalim še veliki vzvratni ogledali ob straneh, ker se nazaj bolje vidi in nasploh je preglednost zelo dobra. Meni osebno digitalni merilniki niso najbolj všeč, verjetno predvsem zaradi barve, želel pa sem si tudi, da bi bil volanski obroč manjši. Ampak to so bolj kot ne osebne kaprice. Lahko pa vam priporočim sistem 'MyLink', pri katerem lahko preko velikega zaslona na dotik ob slovenskem meniju upravljate kopico elementov, povežete svoj pametni telefon in kar preko njega za zaslonu predvajate navigacijo, govorite prostoročno in še kaj. Aja, pa v slovenskem jeziku je, da ne pozabim. A sem to že povedal? No, če nisem, v slovenskem jeziku je. Se mi zdi kar fino.

Oprema LT je z nekaj dodatki ceno testnega avtomobila povzpela na dobrih 23.000 evrov, kar ni malo, ampak ceno lahko z odstranitvijo kakšnega kosa zmanjšate. Avtomobil pa bo dva tisočaka cenejši še v primeru, da ne boste posegli po štirikolesno gnani izvedenki. Dejansko večina kupcev pri tovrstnih avtomobilih izbere le sprednji pogon, zato nekateri tekmeci štirikolesnega niti ne ponujajo. Ta trax je bil gnan preko vseh štirih koles, kar je super za lažje premagovanje kakšnega gršega makadama ali pa za varnejšo pot pozimi, ni pa to terenec. Pogon se v osnovi prenaša le k sprednjima kolesoma in samodejno po potrebi preklopi k vsem štirim, serijski je še pomočnik za spuščanje po klancu navzdol, ki ga pa večina nikoli ne bo potrebovala, ker se pač ne boste vozili po strmih terenih in traxa za tja niti ne priporočam. Posledično je zaradi štirikolesnega pogona večji še obračalni krog, ki je za relativno kratek avtomobil že nesramno velik.

Tudi pelje se trax dokaj dobro, kolikor se pač takšni avtomobili zaradi večje oddaljenosti od tal in višjega težišča sploh lahko. Dovolj udobno, da ni pretrd in z dovolj dobrim občutkom na volanu. Se pa recimo kakšen peugeot 2008 pelje bolje, a je tudi nekoliko nižji. Dejansko se mi še najslabši del celotnega paketa zdi motor. 1,7-litrski dizelski agregat je kljub prenovam in prevetritvam v osnovi že precej star in to se mu pozna. Najprej pri glasnosti, saj je občutno bolj robat od konkurence, prav nesramno ropota, obenem pa ni lepo prožen. Potrebuje namreč več vrtljajev, da se zbudi. Posledično na kakšnem klancu hitro ugasne, ko boste dodali premalo plina. No, vsaj porabi ne veliko, med šest in sedem litrov, kar je za 100 kilovatov moči dober rezultat. Tudi zmogljivosti nasploh so več kot zadostne. Sicer pa Opel pripravlja kopico novih motorjev, med katerimi bo tudi novi 1,6-litrski agregat, ki bo prej ali slej našel svoje mesto v tem avtomobilu. To pa bo potem mnogo boljša izbira.

Konkurenci trax kljubuje z dobrim položajem za volanom, z dobro pregledostjo in nasploh zanimivo zasnovo. Malce vsesplošni vtis pokvari le preglasen motor. 


Zgoraj omenjena cena naj ne služi za referenco in naj ne odbije katerega kupca. Testni avtomobil je bil namreč opremsko dodobra založen, kar pomeni, da vas podoben znesek čaka tudi pri konkurenci. Je pa dostojen predstavnik tega hitro rastočega razreda. Kakor rečeno, če se vam ne mudi, pa priporočam, da morda počakate nekaj časa, namreč sedaj je na potezi Opel s svojimi novimi motorji. 

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki chevrolet trax LT 1.7 (130KM) 4x4
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1686
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 300 pri 2.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon štirikolesni pogon
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4248 x 1766 x 1674
medosna razdalja v mm 2555
prtljažnik v litrih 356
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1429 (504)
največja hitrost v km/h 188
pospešek 0-100 km/h v s 9,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,6/4,5/4,9
poraba na testu v l/100 km 6,3
cena osnovnega vozila v EUR 14.990
cena testnega vozila v EUR 22.340
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 23.087

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 6 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |