Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vredna prepira z ženo

Ford fiesta ST

Avtor prispevka: Anže Jereb
Fiesta ST je v tem trenutku najbolj prepričljiv mali športnik. Celo tako odličen je, da tudi v višjem segmentu, kjer je denimo focus ST, ne najdem predstavnika, ki bi mi povzročal več dvignjenih kocin. Boste torej brali hvalospev fiesti ST? Ne, le dejstva.
Vredna prepira z ženo
Foto: Anže Jereb
21. 10. 2013 ob 18:20
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zunanji izgled natančno pove, da je ta fiesta posebna
motor vleče zvezno in močno
poraba goriva je podobna tisti pri litrskem motorju ecoboost
občutek za volanom je popoln, užitek tudi
motor ob dvigu vrtljajev zagrgra v prijetni noti
premagovanje zavojev je vedno užitek
menjalnik ima kratke in natančne hode
zaslon za prikaz podatkov je premajhen
notranjost je premalo 'estejevsko' posebna
4,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (39 glasov)
video test ford fiesta ST
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tehnični podatki sicer pravijo drugače, ker ima celo manj moči od večine tekmecev in dandanes 180 'konjev' v športnem avtomobilu pač res ni kdo ve kaj. Pa še precej stara je po zasnovi. Ta generacija fieste je na trgu že vrsto let, medtem ko sta dva tekmeca povsem nova. Ampak šele po prihodu različice ST se vidi, kako dobro osnovo ponuja ta avtomobil in kaj vse je bilo mogoče iz njega iztisniti v smislu vrhunskih voznih lastnosti in neverjetno uživaškega občutka za volanom. In očitno Fordovci tudi dobro vedo, kaj so najpomembnejše vrline športnega avtomobila. Neverjetna hitrost dejansko sploh ni najpomembnejša.

Vsak avtomobil, ne glede na to, za kakšno vrsto gre, vas mora v nečem prepričati. Športni pač z voznimi lastnostmi in s ponudbo občutka, da je poseben. To pomeni, da vam mora biti tudi pri 50 km/h jasno, da vozite nekaj drugačnega. Nekaj hitrega in športnega, a na to dandanes marsikateri proizvajalec v želji po čim bolj učinkovitem in uporabniku prijaznem avtomobilu enostavno pozabi. Vsi le skrbijo, da je pri hitri vožnji oprijema res veliko, pozabijo pa, da se povprečen lastnik 95 odstotkov časa vozi počasi in v skladu z ostalim prometom. Zato naj tudi takrat ve, da si je kupil zanimiv avtomobil.

Fiesta ST te občutke zna ponuditi. Sicer ima turbomotor, ki je v smislu užitkov do vrtenja manj karakterno barvit od atmosferskega, a so mu dodali lepo zvočno noto, zato prav prijetno zagrgra pri vsakem močnejšem pritisku na stopalko za plin. Obenem sedeža lepo objameta hrbet, sedi se namreč precej športno utesnjeno. ST-jka pa je tudi trša od običajne fiesta in športno poskakuje celo na avtocesti. Sicer ni trda kot rolka in ni naporna, a že pri majhnih hitrostih da vedeti, da to ni enak avtomobil, kot ga morda vozi vaša babica. Kot rečeno, če vam športnik dviga adrenalin pri 200 km/h, je brezveze, ker je vse skupaj prehitro, prenevarno in predrago. Ponuditi vam mora vozniško ekstazo že takrat, ko se boste peljali normalno in fiesta to obvlada bolje od tekmecev.

Potem se boste z njo zapeljali hitreje in ugotovili, da je sila enostavna. Turbomotor skrbi, da je moči in navora vedno dovolj, krmilni mehanizem je precej neposreden in prijetno obtežen in lega deluje nadvse zanesljivo. Nekaj malega podkrmiljenja boste pri hitri vožnji seveda deležni, saj gre za avtomobil s sprednjim pogonom, vendar pa lahko z rahlim pritiskom zavore sredi zavoja enostavno spodbudite zadek, da malce poskoči ven. Le za nekaj centimetrov, pa bo vse skupaj zelo zabavno. Naj se to ne bere kot spodbujanje dirkanja na javnih cestah, ampak ko si boste na kakšnem podeželju dali duška, tudi če ne boste strašno hitri, ta nasvet lahko poveča nasmeh na ustih.

Ena od odličnih stvari se mi zdi še motor. 1,6-litrski turbobencinar razvija 180 konjev, kar je manj od tekmecev, a tega ne boste občutili. Vleče prepričljivo in zvezno, hitro se zavrti in zna potisniti telo ob sedež. In seveda tudi zarohni prijetno, ko se vrtljaji malce dvignejo. Obenem je zanimiva poraba, ki je zlahka le okoli sedem litrov, vsekakor pa pod osem, kar sploh ni bistveno več od litrskega ecoboosta, ki smo ga v tem testu glede porabe goriva tudi že pohvalili.

Izgled je še kako pomemben in fiesta že tako odlično izgleda, v različici ST pa še bolje. Agresivno in nič kaj zadržano ter pravzaprav bolj opazno od večine ostalih hitrih predstavnikov segmenta. Tako tudi mora biti. Da se vam bo vsakič zasmejalo, ko se boste proti svojemu avtomobilu sprehajali po parkirišču. In zato dejansko pogrešam le, da znotraj ni bolj posebna. Razen športnih sedežev in napisa ST na volanu je praktično enaka, premalo dramatična. Ampak kot paket vseeno vrhunska igrača, za katero pa boste morali odšteti 24.000 evrov, če boste želeli natanko takšno. In nekaj tisočakov manj za osnovno ST-jko. Nekako primerljivo s tekmeci, kljub temu, da je fiesta od večine (ali pa vseh) bolj prepričljiva.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford fiesta ST
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1597
moč v kW (KM) pri vrt./min 134 (180) pri 5.700
največji navor v Nm pri vrt./min 240 od 1.600 do 5.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3969 x 1764 x 1468
medosna razdalja v mm 2489
prtljažnik v litrih 295
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1163
največja hitrost v km/h 220
pospešek 0-100 km/h v s 6,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,9
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 13.070
cena testnega vozila v EUR 22.440
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.210

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
igor pravi:
HANŽE JELEP, daj ti meni lepo prosim povedi, kdo jje ali so ciljna grupa tega vozila?? kdo so kupci? mladi fantje tudi niso več tako neumni in hudičevo dobro premislijo ali bo nek avtke pripeljal tudi kaksno bejbo. TA ZIHER NE BO. mdanšnji mladini tud ne zmorete več prodajt floskul o legi na cesti itd. časi so se spremenili. No zate jelep, vem da si še v 80 in 90 letih ostal, kar se tiče vožnje!!! torej tolko stari kot jaz in ti recimo pa imamo druzine in takle avto dud ne pride več v poštev. že tud zaradi velikosti ne. ni imidža. torej še ostanj osamo bogati sineki 18 letni. ti pa imajo dan danes veli kraje z4 z osnovnim motorjem ali pa keri drug bmw1, audi tt cabrio ki res prinese kaksno deklino. katera pa se se bo dan es vsleda v tako škatlco ropotajočo???? debele itak ne pašejo v sedeže, suha pa hoče luksuz. čao
(pred 4 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |