Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Spregledan na prodajni polici

Subaru legacy SW 2,0D

Avtor prispevka: Miha Dovč
Ko hodimo po dnevnih nakupih živeža, nemalokrat posegamo po artiklih, ki jih prodajalec ponuja po ugodnejši ceni, ali pa po tistih, ki so se nam vtisnili v spomin zaradi dobre reklame.
Spregledan na prodajni polici
Foto: Matej Mihinjač
18. 4. 2010 ob 15:05
Komentarjev: 0
video test subaru legacy SW 2,0D
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vendar so vmes še takšni, ki imajo lično embalažo in odlične sestavine, pa so povsem neupravičeno spregledani na prodajnih policah. Te lastnosti lahko pripišemo znamki Subaru in njihovemu legacyju. Razlogov, zakaj na cestah ni več subarujev kot jih srečamo, je kar nekaj. Nevpadljiva oblika, visoka cena in velika poraba goriva, na primer. To je veljalo nekoč, danes pa ni več tako. Oblika je res subjektivna stvar vsakega posameznika, vendar za legacyja ne bi mogli reči, da ne izgleda dobro, saj ga krasijo 18-palčna platišča, pragovi, zajeten odbijač in velika grba na pokrovu motorja, ki izgleda kot razširjena nosnica pobesnelega bika. Karavanski zadek lepo zaokrožuje celoto in zaradi njega ni legacy nič manj privlačen. Oblika je za večinoma konzervativne evropske kupce preveč 'japonska', mogoče celo agresivna. Izgovori, da je legacy mala, neopazna siva miš, zato niso več na mestu. Korak stran od Subarujevih klasičnih oblikovalskih prijemov je, da so zadnji generaciji zopet namenili okenske okvirje. Menda so to naredili v imenu varnosti. In to je poglavje, ki se mu Subaru vedno bolj posveča. Pa ne samo pasivno, temveč tudi aktivno. Na testu varnosti je legacy dosegel vseh pet zvezdic. Nekaj tudi na račun šestih zračnih blazin in stabilizacijskega programa. Rekli boste, to imajo danes skoraj vsi, marsikdo še več. No, potem pa pridemo do poglavja, ki to japonsko znamko postavlja pred druge. Njihov bokserski agregat v kombinaciji z vsekolesnim pogonom.

Ko so na trg prišli turbodizelski agregati, smo jih kupci navdušeno pozdravili in nič manj navdušeno kupovali. Majhna poraba je marsikomu odtehtala višji strošek nakupa. A Subaru se temu kar nekaj časa ni znal prilagoditi. Kot ena izmed zadnjih avtomobilskih znamk je trgu ponudila svoj dizelski agregat. In ne kateregakoli, temveč enake zasnove, kot so že več kot 30 let Subarujevi agregati – bokserski. Hod batov v tem primeru ni navzgor proti motornemu pokrovu, niti v smer kot sta urina kazalca na položaju deset do dveh. V tem primeru valji gledajo eden proti drugemu, vzporedno s cestiščem. To mu zagotavlja značilen glas in miren tek. In res; svoj dizelski pedigre daje slišati le nekaj minut ob hladnem zagonu. Kaj kmalu se zvok, ki pritiče staremu dizlu, ki kliče po 'generalki', unese, decibeli se zmanjšajo in tresenje umiri. Da ga žene plinsko olje, bodo ugotovili le izkušeni avtomobilski avdiofili. Ker je to edini tovrstni agregat pri Subaruju in na svetu nasploh, so tehnični podatki že znani. V legacyju mu bo kdo mogoče pripisoval premalo moči, vendar ne prožnosti. Ko se motor zgane iz prostega teka in izpušni plini napolnijo turbino, se motor razživi. Z držanjem v optimalnih vrtljajih bo legacy primerno poskočen in ne pretirano žejen. Ker dizelski subaruji nimajo več reduktorja, mu bo v pomoč dokaj kratka prva prestava, ki deloma kompenzira odsotnost skrajšanih prestavnih razmerij.

V paru z izvrstnim agregatom gre prav tako izvrstni pogon. Zaradi specifike motorja enakomerno žene vsa štiri kolesa, kar mu omogoča izvrstno trakcijo, predvidljiva meja zdrsa pa je postavljena zelo visoko. Ob pretiravanju 'zmanjka' volana, vendar ob odvzetem plinu zdrsne tudi zadek. Ne bojte se, tega ob normalni vožnji ne boste doživeli. Ker je težišče avtomobila zaradi nizko nameščenega agregata pri tleh avtomobila, se legacy drži podlage kot otrok svoje najljubše igrače. Vendar ne na račun udobja, ker je vzmetenje zaradi nizkega težišča še vedno lahko nastavljeno na udobje. In tega kljub 18 palcev velikim platiščem ne zmanjka.

Z dobrimi 35 tisočaki resda ni najcenejši, vendar je cena povsem sprejemljiva, ko pobliže pogledate, kaj dobite za ta denar. Ksenonski žarometi, strešno okno, ogrevanje sedežev, samodejna klimatska naprava, šest zračnih blazin in pomoč pri speljevanju so serijski. Pogrešam le parkirna tipala in pametni ključ. Prvo hibo deloma kompenzirajo velika stranska ogledala, vendar za parkiranje 4,8 metra dolgega karavana povečini ne bodo dovolj. Sploh glede na velikost obstoječih parkirnih mestih.

Če so nekateri predhodniku očitali zaostalost pri oblikovanju notranjosti, pri novincu lahko utihnejo. Največji pikolovci se bodo spotaknili le v majhen zaslon potovalnega računalnika in upravljanje le-tega, vendar je vse ostalo tako kot mora biti. Materiali so kljub prevladi plastike kvalitetni in predvsem dobro sestavljeni, grafika merilnikov je sodobna, odsotnost merilnika temperature hladilne tekočine pa je zamenjal kazalnik trenutne porabe. Sedeži so dobri, z dobro hrbtno oporo, zadnjim pa se lahko določa tudi naklon hrbtnega dela za prijaznejše daljše poti. Pa še prtljažnik je z dobrimi 500 litri že v osnovi dovolj velik in hitro povečljiv.

Zaradi vsega opisanega je legacy res krasen avtomobil. Kljub zvezdam v znački pa ni zvezdniški in nastopaški. Ravno zato mu marsikdo ne pripisuje mesta med podobno dragimi avtomobili in to se pozna pri prodajnih količinah. Vendar je pomembno, da ne razočara takrat, ko največ pričakujete od njega. Na cesti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki subaru legacy SW 2,0D
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, bokserski, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 3600
največji navor v Nm pri vrt./min 350 pri 1800 – 2400
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4775 x 1780 x 1535
medosna razdalja v mm 2750
prtljažnik v litrih 526 - 1726
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1557 (518)
največja hitrost v km/h 203
pospešek 0-100 km/h v s 9,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,6/5,3/6,1
poraba na testu v l/100 km 6,6
cena osnovnega vozila v EUR 33.390
cena testnega vozila v EUR 34.390
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 34.940

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 11. 2017
November 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
0607  domača premiera - tiguan allspace
08  domača premiera - hyundai KONA
09  domača premiera - fiat 500L
101112
131415  domača premiera - BMW X3 in 6 gran turismo
16  domača premiera - volvo XC40
171819
2021  mednarodna premiera - mitsubishi eclipse cross
2223242526
27282930  mednarodna premiera - ford transit custom
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 387
renault clio 358
škoda octavia 201
renault megane 173
renault captur 165

Podatki veljajo za oktober 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 60.561 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na zimo?
855toplo se oblečem 854samo pnevmatike zamenjam 853za pregled si vzamem 3 ure 852nikoli ga ne pripravim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Carloss
Obvestila
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 tedni  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 1 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 3 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 4 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 5 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 5 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 5 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 5 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 5 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 6 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 7 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 8 meseci  |