{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mu je ostalo le ime?

Renault clio RS 200 EDC

Avtor prispevka: Anže Jereb
Da Renault obvlada izdelavo športnih različic svojih modelov, že vemo. To so dokazali s prejšnjo generacijo megana RS, s prejšnjo generacijo clia RS in s trenutno še vedno aktualno generacijo enako označenega megana. Novi clio je od vseh bistveno manj agresiven, a za to so imeli pri Renaultu dober razlog.
Mu je ostalo le ime?
Foto: Anže Jereb, Miha Kokalj
4. 11. 2013 ob 20:50
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

z barvami pri Renaultu res znajo poskrbeti za opaznost
nabita podoba, da ga boste ločili od ostalih
položaj za volanom
hvalimo odzivnost motorja in majhno porabo goriva
lega je zanesljiva in igriva
pet vrat povečuje uporabnost
iz izpuha zna prav dirkaško počiti
samodejni menjalnik je prepočasen
obvolanske ročice menjalnika so predaleč od volana
RS je izgubil nekaj karakterja, ki ga je ponujal predhodnik
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (48 glasov)
video test renault clio RS EDC
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ne bom rekel, da so novega clia pomehkužili, je pa dejstvo, da ni več tako surov in tako prepričljiv. Razlog je logičen in se skriva v prodaji. Ljubiteljev pravih enonamenskih športnih vozil je namreč vse manj, ker se je pač večina razvadila s sodobnimi avtomobili, ki znajo biti hitri in obenem nenaporni. Tista leta, ko je športni avtomobil znal biti le neudoben, glasen in surov, so mimo, saj dandanes znajo biti avtomobili zelo hitri in povsem civilni. Ker so takšni prav vsi cliovi tekmeci, je za uspešno privabljanje kupcev moral enak postati tudi sam. S turbomotorjem hitrejši, s petimi vrati pa širše uporaben. Namesto nekaj posameznih voznikov, ki se nam kolca po surovosti atmosferskega motorja in prejšnjega clia, bodo s tem brez dvoma prepričali kopico novih kupcev.

Pet vrat je dejansko prednost, ki je ne ponuja noben tekmec. In ker je zadnji par lepo skrito vpet v karoserijo, lahko potezo zgolj pohvalim, ker je dostopanje do zadnje klopi mnogo lažje, dejansko pa se poveča tudi uporabnost. Iz tega osnovnega vidika je namreč novi RS povsem enako uporaben kot običajni clio. Če hočete v njem prevažati otroke, zakaj pa ne. Še ena od razlik v primerjavi s tekmeci je samodejni menjalnik, kakršnega v serijski opremi ponujata le še fabia RS in polo GTi, pri večini pa si ga ne morete niti omisliti. Meni osebno se ravno menjalnik zdi najbolj šibka točka. Zakaj, vam povem malo nižje.

Dve stvari vem, da vas zanimata. Kakšen je novi clio RS v primerjavi s prejšnjim in kakšen je v primerjavi s tekmeci. Začenjam s prejšnjim. Od tistega je manj trd, ampak se mi ne zdi manj surov v smislu sposobnosti premagovanja zavojev. Zdi se mi, da so podvozje le dodelali, da ni tako trdo in poskakujoče, avtomobil pa je ostal enako hiter. Ali celo hitrejši. Obenem je zaradi turbomotorja hitrejši zlasti takrat, ko smo bolj leni s prestavljanjem, saj je navora bistveno več pri nižjih vrtljajih, zato se iz kakšne serpentine novinec bistveno bolj suvereno izstreli. Obenem je lahko postal tišji, ker motorja ni potrebno za vsako figo priganjati in je tudi pri 150 km/h čisto blagodejen za ušesa.

Sem pa vesel, da je tudi novi RS ostal igriv kot prejšnji. V vožnji je nadvse lahkoten, nos lepo sledi zavoju in tudi navora se na volanu ne čuti preveč. Je pa zanimivo, kako samosvoj je lahko zadek. V dobrem smislu seveda, ker zna hitro poskočiti za nekaj centimetrov iz svoje lege in dejansko pomaga razbremeniti nos in pomagati avtomobilu, da zagrize v zavoj. Nadvse prijetno in popolnoma varno. Nekateri se boste igrali še s sistemom 'launch control', ki omogoča, da pri speljevanju na polno pridobite kakšno desetinko, a se mi to zdi le stvar, ki je zanimiva nekaj prvih dni, potem pa se je ne boste več dotikali.

Bolj vesel sem stikala R.S., ki poskrbi, da postane doživetje še malce bolj športno. Menjalnik skrbi, da so vrtljaji vedno višje in motor pripravljen na pospeševanje, malce bolj odzivna postane še stopalka za plin. Najbolj pa mi je všeč dejstvo, da motor postane zvočno bolj surov in pri vsakem prestavljanju navzgor iz izpuha prav lepo poči.

Zame daleč najslabši element tega avtomobila ostaja samodejni menjalnik. Glede na to, da ne gre za '500-konjskega' brutalneža, kjer zaradi silovitih pospeškov marsikdo ne bi uspel pravočano prestaviti, bi si vsekakor želel sam upravljati z njim. Obenem je menjalnik tudi prepočasen. Dvosklopčnik sicer ni nadpovprečno počasen in v kakšnem običajnem cliu bi njegovo hitrost nemara celo pohvalil, je pa prepočasen za RS-a, predvsem pri prestavljanju navzdol pogosto predolgo premišljuje. In potem prideš do zavoja ter prestava še ni izbrana, z ročnim pa bi bila.

Pod črto – novi clio je najbrž vsaj tako hiter kot prejšnji, je manj trd, a predvsem zaradi izboljšav podvozja, bistveno manj glasen in naporen, ima pet vrat in samodejni menjalnik. Če ste lastnik starega in v slednjem uživate, vam novega ne priporočam. V prejšnjem se namreč tudi pri 50 km/h počutite posebno, v novem pa ne. In užitek v prejšnjem je enostavno večji in bolj pristen. Če malega športnika še nimate in razmišljate o njem, pa so za vas naslednje povedi.

Tekmecev je v tem segmentu veliko, a omenjam predvsem dva, ki sta nova in najbolj napadata clia RS. To sta peugeot 208 GTi in fiesta ST. Peugeota dejansko lahko takoj odstranim iz spiska kandidatov, ker je premalo drugačen od navadne dvestoosmice in vam v njem srce kaj dosti ne bo zaigralo niti ob priganjanju. Ga ne priporočam. Potem pa pridem do težave, ki sliši na ime fiesta ST. Je šibkejša od tega clia, a naj vas dvajset 'konjev' manj ne odvrne od tega, da jo pobliže spoznate. Razlike v moči ne boste občutili, boste pa brez dvoma občutili fiestino perfekcijo in nadvlado na praktično vseh področjih. Je še bolj intuitivna, ročni menjalnik je hiter in natančen, avtomobil še bolj zabaven in ima še bistveno bolj pristen zvok. Za moj okus je fiesta daleč pred tekmeci, tudi pred cliom RS in o drugem avtomobilu tega segmenta ne bi niti razmišljal.

Če pa nujno potrebujete pet vrat in vas mika še samodejni menjalnik, potem ste zmagovalca itak že izbrali. In povem vam, sploh niste izbrali slabo. Tudi novi clio RS je nadvse zabavna igrača.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault clio RS 200 EDC
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1618
moč v kW (KM) pri vrt./min 147 (200) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 1.750
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4063 x 1732 x 1448
medosna razdalja v mm 2589
prtljažnik v litrih 300
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1204 (507)
največja hitrost v km/h 225
pospešek 0-100 km/h v s 6,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,1/5,1/6,3
poraba na testu v l/100 km 7,8
cena osnovnega vozila v EUR 10.990
cena testnega vozila v EUR 22.290
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.790

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: marinka
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 1 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 2 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 2 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 2 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 5 meseci  |