Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ena kuga za cel svet

Ford kuga 2.0 TDCi 4x4 titanium

Avtor prispevka: Anže Jereb
Kuga je v novi generaciji izgubila nekaj vozniške ostrine, a napredovala na vseh ostalih področjih in kot celota postala še bolj prepričljiva. Posledično ostaja eden najbolj suverenih SUV-jev v svojem segmentu.
Ena kuga za cel svet
Foto: Gašper Miš
27. 12. 2013 ob 7:20
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

prtljažnik je postal občutno uporabnejši in prostornejši
hvalimo senzor za samodejno odpiranje prtljažnih vrat
položaj za volanom je odličen
kakovost izdelave preseneča
vozne lastnosti na cesti so najboljše v razredu
pogonski agregat je prepričljiv
oblika ostaja prijetno drzna
zaslon pred voznikom je premajhen
stikal na armaturni plošči je preveč
štirikolesni pogon ni na nivoju najboljših
znotraj je kuga preveč enaka ostalim modelom
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (16 glasov)
video test ford kuga 2.0 TDCi 4x4 titanium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pravzaprav ni težko ugotoviti, zakaj je bila že prva generacija zelo priljubljena. V razred je prinesla precej oblikovne svežine in drznosti, to podkrepila z odličnimi voznimi lastnostmi na asfaltu in kljub nekaterim hibam, ste jo kupci hitro vzeli za svojo. Sedaj je pred nami druga generacija, ki je napredovala na vseh področjih, zlasti na tistem, ki smo mu pripisovali največ zamer. Pri prostornosti oziroma uporabnosti.

Nova generacija je osem centimetrov daljša, prostorski dodatek pa so namenili predvsem prtljažnemu prostoru, ki je bil v prvi generaciji premajhen. Recimo raje manjši od prtljažnikov konkurence. Sedaj ima kar 70 litrov večjo prostornino, skupaj 481 litrov, kar je nekako v povprečju razreda in dejansko dovolj. Tudi ko boste šli na dopust, bi moral biti prtljažnik sposoben pogoltniti vso kramo, predvsem pa boste stvari vanj lažje nalagali, saj nima več nerodne poličke na robu. In še zanimivo opcijsko funkcijo ponuja po novem, senzor pod odbijačem, ki poskrbi, da se prtljažna vrata samodejno odprejo, če z nogo zamahnete mimo njega. Super zadeva, če imate polne roke in bi radi odprli prtljažnik, pa še dobro deluje. Seveda je potrebno imeti pri sebi ključ, drugače ne gre, tak način odpiranja pa je pogojen le z električno pomičnimi prtljažnimi vrati.

Sicer pa Ford krizi kljubuje na svojevrsten način in svoje stroške zmanjšuje z ustvarjanjem globalnih avtomobilov. Avtomobilov, ki so po celotnem svetu praktično identični, zato je kuga v Evropi enaka tisti v ZDA in tisti v Aziji. No, skoraj povsem enaka. To pa pomeni, da mora biti avtomobil oblikovno dovolj nevtralen, da je všeč tako različnim okusom, in hkrati seveda dovolj zanimiv, da ga kupci sploh pogledajo. Meni je nova generacija všeč, celo bolj od prejšnje, je pa res, da mi zadek deluje malce azijsko, ampak, hej, Azija je pomemben trg, zato mora biti všeč tudi njim.

Poenotenje je vidno tudi znotraj, kjer je kuga enaka focusu ali fiesti. Sam sem se te armaturne plošče že malo naveličal, ker jo gledam v vseh ostalih modelih, je pa res, da se sami verjetno ne boste povsem strinjali, ker jo boste gledali le v svoji kugi. Ali pa v svojem focusu. Oziroma v fiesti. Je pa na njej vseeno preveč stikal in še premajhna so, čeprav so vsaj logično razporejena. Za radio oziroma multimedijo zgoraj in za klimatsko napravo podaj. Premajhen je tudi zaslon, ker so na njem izpisani podatki slabo vidni, zlasti, če boste uporabljali navigacijo, ko boste iskali pot do cilja. Pohvaliti pa moram, in to je dejansko precej nenavadno, kakovost izdelave. Še pred leti tega ne bi storil, ker so nam v preteklosti v rokah že ostali različni kosi notranjosti, enkrat celo konzola za odpiranje stekel, a je Ford na tem področju zelo napredoval in kuga je kakovostno sestavljena.

Mogoče še beseda o varnostnem sistemu, ki v primeru trka samodejno pokliče na pomoč. Dejansko se mi zdi dober dodatek, ki lahko v primeru prometne nesreče poskrbi za hitrejši prihod reševalcev, če ne bi želeli, da pridejo, pa imate seveda dovolj časa, da samodejno klicanje preprečite, še preden do njega dejansko pride.

Sicer pa se je globalizaciji moralo podrediti tudi podvozje, ki mora biti zanesljivo in obenem dovolj udobno tam, kjer imajo zelo slabe ceste, recimo v Sloveniji. Še vedno si upam trditi, da kuga ostaja eden najbolje voznih SUV-jev, občutek na volanu je res dober in tudi lega je zanesljiva, je pa avtomobil vsekakor mehkejši od prejšnje generacije. Ampak to dejstvo dejansko hvalim, saj je bistveno bolj uglajen, z boljšo zvočno zaščito pa tudi občutno tišji. Še pogon so izboljšali in ima sedaj vektoriranje navora ter zmore do 100 odstotkov moči prenesti na zadnji par koles, zato naj bi bil terensko bolj prepričljiv. Tega podatka sicer ne jemljite z veliko resnostjo, ker kuga vseeno ni čistokrvni terenec, kot je kakšen forester. Ali pa naš amarok, ki je zadnjič na kupu snega samo malo pokašljal in se odpeljal naprej, kuga pa je ostala na istem mestu in smo morali poklicati ratrak, da nas je potegnil iz zagate. Oziroma snega.

Zlasti prepričljiva je lahko kuga z najmočnejšim motorjem v ponudbi. Dvolitrski turbodizel zmore 163 'konjev' in je lepo miren ter uglajen, potegne pa tudi prepričljivo in porabi okoli osem litrov. Seveda niti pri menjalniku nimam nobene kritike, ker so Fordovi ročni menjalniki pač vedno odlični. Sem pa prepričan, da tudi šibkejši in za tisočaka cenejši motor s 103-mi kilovati ni prešibak.

Takšen komplet z najmočnejšim motorjem, opremo titanium ter s skoraj sedem tisočakov vredno dodatno opremo stane zajetnih 38.000 EUR, ampak vedite, da si bolj bogato opremljene kuge skoraj ni mogoče omisliti, kar pomeni, da cena vseeno ni tako huda. Kar pojdite takole opremit katerega tekmeca, pa boste to hitro ugotovili, kugo pa si lahko omislite za precej ugodnejši znesek. Pa ne bo bistveno manj prepričljiva.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford kuga 2.0 TDCi 120kW 4x4 titanium
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 120 (163) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 340 od 2.000 do 3.250
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4524 x 1838 x 1702
medosna razdalja v mm 2690
prtljažnik v litrih 481
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1693 (557)
največja hitrost v km/h 198
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,2/5,1/5,9
poraba na testu v l/100 km 6,2
cena osnovnega vozila v EUR 19.900
cena testnega vozila v EUR 31.220
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 38.075

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 11. 2017
November 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
0607  domača premiera - tiguan allspace
08  domača premiera - hyundai KONA
09  domača premiera - fiat 500L
101112
131415  domača premiera - BMW X3 in 6 gran turismo
16  domača premiera - volvo XC40
171819
2021  mednarodna premiera - mitsubishi eclipse cross
2223242526
27282930  mednarodna premiera - ford transit custom
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 387
renault clio 358
škoda octavia 201
renault megane 173
renault captur 165

Podatki veljajo za oktober 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 60.561 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na zimo?
855toplo se oblečem 854samo pnevmatike zamenjam 853za pregled si vzamem 3 ure 852nikoli ga ne pripravim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Carloss
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 1 dnevi  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 tedni  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 1 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 3 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 4 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 5 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 5 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 5 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 5 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 5 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 6 meseci  |