Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Gozdar je dobil superge

Subaru forester 2.0D-L exclusive

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Mogoče tale izjava komu ne bo preveč všeč, ampak vseeno: kupite starega foresterja. Pri starem foresterju sem najbolj cenil, kako neverjetno udoben je bil kljub odlični legi na cesti. In na pogled mi je bil tudi bolj všeč.
Gozdar je dobil superge
Foto: Gašper Miš
2. 1. 2014 ob 7:20
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

forester je še vedno eden najboljših SUV-jev na trgu
odličen štirikolesni pogon v sramoto spravi skoraj vso konkurenco
vozna dinamika je vrhunska na vseh podlagah
motor je močan in varčen ter edinstven
v kabini je dovolj prostora za potnike in prtljago
nekaterim je enostavnost oblikovanja tudi všeč
kljub visoki ceni je avtomobil vreden svojega denarja v primerjavi z bolj prestižnimi
z reduktorjem bi bil že skoraj pravo terensko vozilo
podvozje je preveč prilagojeno urejenim cestam, zato ni več dovolj udobno
gumbi na multimedijskem sistemu so premajhni
notranjost bi bila lahko na pogled bolj privlačna, z boljšimi materiali
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (23 glasov)
video test subaru forester 2.0D-L exclusive
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Japonci znajo včasih kaj tudi pokvariti. Naj bo takoj jasno: oblika je stvar okusa, nekaterim je tudi bolj všeč novi in prav je tako. Forester s svojimi merami spada nekam vmes in če ga uvrstimo v razred SUV-jev, bo verjetno med vsemi, ki so v ponudbi, še najbolj zmogljiv na terenu. Nima pa reduktorja, škoda, pri dizlu ga ni več.

Forester namreč, tako kot vedno, prepriča s svojim pogonom. Simetrični gor al dol, dejstvo je, da se navor tako lepo prenaša med kolesi, da boste težko kje ostali. Pogon je stalni in se v razmerju pol-pol prenaša preko sredinskega diferenciala z visko-sklopko k obema osema. Na papirju dokaj enostavna mehanska rešitev še vedno deluje odlično, saj forester niti med ostrim zavijanjem ali obračanjem na mestu ne deluje okorno. Kadar se začne določeno kolo vrteti v prazno, pa se lahko skoraj vsa moč prenese tja, kamor je potrebno, da se izkoplje iz nerodnega položaja in dokler sklopka zdrži. Samo dobre gume dajte gor. Še enkrat: res škoda, da nima še reduktorja.

Tudi dizelski motor je vrhunski. Slišati je malo bolj robato, ker je bokserski, še vedno edini takšen na svetu, in meni je ta zvok všeč. Lepo potegne že od prostega teka naprej, čeprav se večina moči sprosti šele nad 2 tisoč vrtljaji. Takrat se zdi, da je moči pod pokrovom spredaj še bistveno več kot 108 kilovatov, torej 147 'konjev'. In menjalnik je ravno prav izračunan, da ga lahko super podite po kakšni zaviti makadamski cesti. Res ga je užitek voziti in to obožujem pri vseh subarujih. Pravih subarujih, da ne bo pomote.

Do tukaj vse lepo in prav, ko se enkrat zapeljete na cesto, pa ni več vse tako idealno. Problem je, da so očitno inženirji želeli narediti bolj dinamičen avtomobil za na cesto, ker se večina kupcev SUVjev ne vozi po terenu, zato mora imeti toliko boljše vozne lastnosti na urejeni cesti. Zato tudi tista misel na začetku; tale novi model se namreč ves čas malo trese, vibrira, če cesta ni res lepa in v Sloveniji vemo, da ni skoraj nikjer idealna! Na trenutke je prav neudoben in to je zame v primerjavi s starim pač razočaranje. Velike luknje pa še vedno odlično požira, čez ležeče policaje recimo skoraj noben avtomobil ne gre tako lepo.

Potem je tukaj notranjost. Osebno me ne motijo njen izgled in materiali, ki so sicer boljši kot prej. Vse je v službi uporabnosti. Ampak, ker Subaru raje namenja denar v druge stvari, kot so motor in pogon, potem nič ne ostane za recimo multimedijski sistem, ki ga dela neka zunanja firma, in potem so gumbki tako majhni, da jih komaj pritisnete, ko se vozite. Tudi varno ni. Tukaj kupci audijev Q in BMW-jev X samo zamahnejo z roko, ker jim je še kako pomembno, v kakšnem okolju preživljajo svoj čas na cesti.


Je pa res tudi to, da tisti, ki ni vozil starega modela (in konkurence), ne bo vedel, da je tisti še bistveno bolj udoben in bo navdušen nad voznimi lastnostmi tega. Ker so med vsemi SUV-ji res v vrhu. Če ne na vrhu. Tudi motor je odličen in brez težav porabi manj kot sedem litrov in to ob stalnem štirikolesnem pogonu! Mene še vedno prepriča, zato se mi dobrih 40 tisoč evrov, kolikor stane z bogato opremo, niti ne zdi pretirano. Ni pa malo, to je jasno. Upam samo, da ne bo Subaru preveč podlegel brezveznim modernim trendom, ko vsi mislijo, da rabijo velike in visoke avtomobile za na cesto, potem pa ne bo več prav nobenega, ki bi se vsaj malo bolj spodobno lahko zapeljal po terenu. Ta se še lahko.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki subaru forester 2.0D-L exclusive
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 108 (147) pri 3.600
največji navor v Nm pri vrt./min 350 od 1.600 do 2.400
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4595 x 1795 x 1435
medosna razdalja v mm 2640
prtljažnik v litrih 505
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1556 (444)
največja hitrost v km/h 190
pospešek 0-100 km/h v s 10,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,3/5,2/5,9
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR 29.890
cena testnega vozila v EUR 39.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 39.990

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 2. 2017
Februar 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
0607  domača premiera - mazda3
080910  domača premiera - BMW xDrive
1112
13141516  domača premiera - audi A5 coupe
171819
2021  domača premiera - volkswagen golf
2223242526
27280102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 492
volkswagen golf 266
dacia sandero 228
volkswagen tiguan 201
škoda octavia 184

Podatki veljajo za januar 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 6.472 novih avtov!

Anketa
Kako pa vi vozite, ko zunaj sneži?
777imam 4x4 in se ničesar ne bojim 776grem peš 775počasi se daleč pride 774niti ne razmišljam o tem 773kot vedno


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: kasnik
Obvestila
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 1 dnevi  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 1 dnevi  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 1 dnevi  | 
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 2 tedni  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 1 meseci  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 2 meseci  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 4 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 4 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 5 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 5 meseci  |  Iztok Krajnc
Opel 50-letnica centra Rodgau-Dudenhofen pred 6 meseci  | 
Akrapovič Redki izpuhi iz omejene serije pred 6 meseci  | 
Renault sport Boštjan Kline je ambasador hitrosti pred 6 meseci  | 
AVD Oldtimer Grand Prix Opel se je bo udeležil s calibro V6 pred 6 meseci  | 
BASF Z materiali do večjega udobja pred 6 meseci  | 
Opel adam Na prvem mestu poročila J.D. Power pred 7 meseci  | 
Fulda ecoforce 2+/ecocontrol 2+ Novi tovorni pnevmatiki pred 7 meseci  | 
Goodyear Rainer Zietlow postavil nov svetovni ... pred 7 meseci  |