Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Gozdar je dobil superge

Subaru forester 2.0D-L exclusive

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Mogoče tale izjava komu ne bo preveč všeč, ampak vseeno: kupite starega foresterja. Pri starem foresterju sem najbolj cenil, kako neverjetno udoben je bil kljub odlični legi na cesti. In na pogled mi je bil tudi bolj všeč.
Gozdar je dobil superge
Foto: Gašper Miš
2. 1. 2014 ob 7:20
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

forester je še vedno eden najboljših SUV-jev na trgu
odličen štirikolesni pogon v sramoto spravi skoraj vso konkurenco
vozna dinamika je vrhunska na vseh podlagah
motor je močan in varčen ter edinstven
v kabini je dovolj prostora za potnike in prtljago
nekaterim je enostavnost oblikovanja tudi všeč
kljub visoki ceni je avtomobil vreden svojega denarja v primerjavi z bolj prestižnimi
z reduktorjem bi bil že skoraj pravo terensko vozilo
podvozje je preveč prilagojeno urejenim cestam, zato ni več dovolj udobno
gumbi na multimedijskem sistemu so premajhni
notranjost bi bila lahko na pogled bolj privlačna, z boljšimi materiali
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (24 glasov)
video test subaru forester 2.0D-L exclusive
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Japonci znajo včasih kaj tudi pokvariti. Naj bo takoj jasno: oblika je stvar okusa, nekaterim je tudi bolj všeč novi in prav je tako. Forester s svojimi merami spada nekam vmes in če ga uvrstimo v razred SUV-jev, bo verjetno med vsemi, ki so v ponudbi, še najbolj zmogljiv na terenu. Nima pa reduktorja, škoda, pri dizlu ga ni več.

Forester namreč, tako kot vedno, prepriča s svojim pogonom. Simetrični gor al dol, dejstvo je, da se navor tako lepo prenaša med kolesi, da boste težko kje ostali. Pogon je stalni in se v razmerju pol-pol prenaša preko sredinskega diferenciala z visko-sklopko k obema osema. Na papirju dokaj enostavna mehanska rešitev še vedno deluje odlično, saj forester niti med ostrim zavijanjem ali obračanjem na mestu ne deluje okorno. Kadar se začne določeno kolo vrteti v prazno, pa se lahko skoraj vsa moč prenese tja, kamor je potrebno, da se izkoplje iz nerodnega položaja in dokler sklopka zdrži. Samo dobre gume dajte gor. Še enkrat: res škoda, da nima še reduktorja.

Tudi dizelski motor je vrhunski. Slišati je malo bolj robato, ker je bokserski, še vedno edini takšen na svetu, in meni je ta zvok všeč. Lepo potegne že od prostega teka naprej, čeprav se večina moči sprosti šele nad 2 tisoč vrtljaji. Takrat se zdi, da je moči pod pokrovom spredaj še bistveno več kot 108 kilovatov, torej 147 'konjev'. In menjalnik je ravno prav izračunan, da ga lahko super podite po kakšni zaviti makadamski cesti. Res ga je užitek voziti in to obožujem pri vseh subarujih. Pravih subarujih, da ne bo pomote.

Do tukaj vse lepo in prav, ko se enkrat zapeljete na cesto, pa ni več vse tako idealno. Problem je, da so očitno inženirji želeli narediti bolj dinamičen avtomobil za na cesto, ker se večina kupcev SUVjev ne vozi po terenu, zato mora imeti toliko boljše vozne lastnosti na urejeni cesti. Zato tudi tista misel na začetku; tale novi model se namreč ves čas malo trese, vibrira, če cesta ni res lepa in v Sloveniji vemo, da ni skoraj nikjer idealna! Na trenutke je prav neudoben in to je zame v primerjavi s starim pač razočaranje. Velike luknje pa še vedno odlično požira, čez ležeče policaje recimo skoraj noben avtomobil ne gre tako lepo.

Potem je tukaj notranjost. Osebno me ne motijo njen izgled in materiali, ki so sicer boljši kot prej. Vse je v službi uporabnosti. Ampak, ker Subaru raje namenja denar v druge stvari, kot so motor in pogon, potem nič ne ostane za recimo multimedijski sistem, ki ga dela neka zunanja firma, in potem so gumbki tako majhni, da jih komaj pritisnete, ko se vozite. Tudi varno ni. Tukaj kupci audijev Q in BMW-jev X samo zamahnejo z roko, ker jim je še kako pomembno, v kakšnem okolju preživljajo svoj čas na cesti.


Je pa res tudi to, da tisti, ki ni vozil starega modela (in konkurence), ne bo vedel, da je tisti še bistveno bolj udoben in bo navdušen nad voznimi lastnostmi tega. Ker so med vsemi SUV-ji res v vrhu. Če ne na vrhu. Tudi motor je odličen in brez težav porabi manj kot sedem litrov in to ob stalnem štirikolesnem pogonu! Mene še vedno prepriča, zato se mi dobrih 40 tisoč evrov, kolikor stane z bogato opremo, niti ne zdi pretirano. Ni pa malo, to je jasno. Upam samo, da ne bo Subaru preveč podlegel brezveznim modernim trendom, ko vsi mislijo, da rabijo velike in visoke avtomobile za na cesto, potem pa ne bo več prav nobenega, ki bi se vsaj malo bolj spodobno lahko zapeljal po terenu. Ta se še lahko.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki subaru forester 2.0D-L exclusive
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 108 (147) pri 3.600
največji navor v Nm pri vrt./min 350 od 1.600 do 2.400
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4595 x 1795 x 1435
medosna razdalja v mm 2640
prtljažnik v litrih 505
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1556 (444)
največja hitrost v km/h 190
pospešek 0-100 km/h v s 10,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,3/5,2/5,9
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR 29.890
cena testnega vozila v EUR 39.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 39.990

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: clark
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 dnevi  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  |