Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Manekenka močnejše postave

Opel astra sports tourer 1.6 SIDI turbo cosmo

Avtor prispevka: Anže Jereb
Vizualna zaznava je prva, s katero se srečamo ob novem objektu. Zato so Argetine paštete zaprte v tako lične konzervice, zato so police v trgovinah tako barvite in zato morajo biti privlačni tudi avtomobili.
Manekenka močnejše postave
Foto: Miha Kokalj
10. 1. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

v modri barvi elegantne linije pridejo do izraza
sprednja sedeža sta med boljšimi
motor je radodaren z navorom
prtljažnik je z vsemi dodatki sila uporaben
vozne lastnosti so ena od vrlin astre
biksenonska žarometa svetita odlično
masa vozila je (pre)velika
ob dolžini 4,7 metra je prostora znotraj malo
armaturna plošča je prepolna stikal
prtljažnik ni med največjimi
motor je le srednje varčen
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (30 glasov)
video test opel astra sports tourer 1.6 SIDI turbo cosmo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Opel astra je lep avtomobil, tudi ko govorimo o karavanu oziroma različici sports tourer. Zlasti v takšni modri barvi je hitro opazna in to je tisto, kar privablja kupce že ko o avtomobilu berejo, ko ga videvajo v televizijskih oglasih ali ko se pripelje mimo njih. Pri Oplu vedo, da je recept za dobro prodajo lepa zunanjost, kar poglejte, kako uspešna je večja insignia. Tudi zato, ker je privlačna.

Je pa zanimivo, da se je večina kupcev večje insignie odločila za karavansko izvedenko v precej zadržani črni barvi in z dizelskim motorjem v nosu. Verjetno je zgodba podobna tudi pri takšni astri, kar se mi po svoje zdi škoda, saj lepe linije pridejo do izraza šele ob zanimivi barvi. Takšna modra ni domišljava ali navihana, ampak precej umirjena in elegantna. Za starejše gospode morda?

Ampak pojdimo po vrsti. Razlog za tokratni test je pravzaprav le motor, lahko pa ponovim, kar smo v testih astre zapisali že večkrat. Glede na to, da je avtomobil med daljšimi v segmentu, je presenetljivo, da znotraj še zdaleč ne ponuja največ prostora. Pravzaprav celo občutno manj od nekaterih predstavnikov, prtljažnik, denimo, je od golfovega manjši za dobrih sto litrov, kljub temu, da je avtomobil s 4,7 metra dolžine od nemškega predstavnika daljši za skoraj petnajst centimetrov. Potnikom ga je namenjenega dovolj, kot vedno pa dodajam, da je stikal na armaturni plošči občutno preveč. Kot lastnik se boste nanje najbrž privadili, a ergonomija ni na nivoju najboljših.

So pa zato precej prepričljive vozne lastnosti. Astra se pelje lepo in zanesljivo, ni pretrda, je pa vsekakor čvrsta. V daljših zavojih lepo čepi na cesti in zagotavlja dober občutek, hitrejše in bolj zaprte menjave smeri pa ji ne ustrezajo najbolj, ker je masa prevelika (dobrih dvesto kilogramov ima več od podobno motoriziranega golfa ali focusa), a to boste spoznali le pri res dinamični vožnji. Nasploh vozne lastnosti lahko pohvalim, ker so prepričljive.

Takšen turbobencinski motor z oznako SIDI je Oplova novost lanskega leta in začetnik nove generacije številnih pogonskih sklopov. Prvič smo ga preizkusili, ko smo se z Matejem in Iztokom podili po Dolomitih in sem se vozil s tako motorizirano cascado. Takrat sem motor načeloma pohvalil in poudaril, da ima umirjen karakter, ki ni namenjen zadovoljevanju dirkaških strasti, motila me je le prevelika poraba. V astri je nekoliko manjša, ker je avtomobil lažji, a še vedno tehta preko tone in pol, kar je za ta razred veliko, zato je poraba tudi tukaj zgolj povprečna. Ob umirjeni vožnji gre pod osem litrov, kar za 125 kilovatov ni veliko, a se zaradi velike mase avtomobil ne zdi dosti hitrejši ali prožnejši od motorja 1,4 TSI, kakršnega najdemo v golfu. Ta sicer ponuja manj moči, pa tudi vsaj liter manjšo porabo.

Če se vrnem k prtljažniku, naj poudarim, da sami litri niso vedno merilo. Prtljažni prostor astre sportstourer je prijeten predvsem zaradi nedrseče podloge, vodil in mrežic, ki poskrbijo, da med vožnjo predmeti ostanejo varno na svojem mestu. Če vam bo premajhen, pa Opel ponuja inovativni prtljažnik za kolesa, ki je enostavno skrit pod dnom vozila. Kaj vam pomeni več, zgolj prostornina, ali uporabnost, pa se odločite sami. Funkcionalen je ta prtljažnik vsekakor.

Oprema cosmo je najbogatejša in kljub temu, da okolje naredi še nekoliko prijetnejše, zanjo ne vidim prave potrebe. Že opremski paket manj je dovolj bogat in bi ceno 22.000 EUR, kolikor stane takšna astra, že nekoliko zmanjšal. Bi pa sam vzel večino dodatkov, ki so pri ceni testnemu avtomobilu nanesli še slabe tri tisočake. Med najdražjimi je paket base connect, ki pa nas je v uredništvu prepričal in ga priporočamo. Gre za paket pametnih biksenonskih luči, ki svetijo odlično, obenem pa paket doda še vhod USB in povezavo bluetooth. Tega le vzemite, vam ne bo žal, priporočim lahko še doplačilni sistem vodil v prtljažniku.

Pod črto je astra dober avtomobil, pri katerem so najmočnejše vrline uporabnost prtljažnika, oblika zunanjosti in prožen pogonski agregat, manj prepričljiva pa je s ceno, dejansko prostornino prtljažnika in ergonomijo armaturne plošče. 

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel astra sports tourer 1,6 SIDI turbo cosmo
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 125 (170) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 260 od 1.650 do 3.200
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4698 x 1819 x 1535
medosna razdalja v mm 2685
prtljažnik v litrih 500
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1550
največja hitrost v km/h 220
pospešek 0-100 km/h v s 8,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,8/4,9/5,9
poraba na testu v l/100 km 7,8
cena osnovnega vozila v EUR 17.030
cena testnega vozila v EUR 21.800
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.500

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: drec
Obvestila
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 tedni  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 meseci  |