Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Maksi fiesta

Ford B-max 1.6 duratorq TDCi titanium

Avtor prispevka: Anže Jereb
Z B-maxom smo se v uredništvu dobro spoznali že lani, ko smo ga z bencinskim motorjem v nosu zapeljali vse do Korčule. Bil nam je všeč, a porabil je preveč. Sedaj je tu varčnejša dizelska alternativa.
Maksi fiesta
Foto: Anže Jereb, Miha Kokalj
13. 1. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

drsna vrata na boku povečajo funkcionalnost
kompaktne mere skrivajo veliko prostora
višje sedenje zagotavlja boljšo preglednost
majhen dizelski agregat je dovolj zmogljiv
vozne lastnosti so Fordovsko odlične
petstopenjski menjalnik je natančen
pri 130 km/h hrupa v kabini ni preveč
motor ni pohvalno varčen
prtljažnik je zaradi kompaktnih mer vozila kratek
avtomobil je glede na majhnost precej težak
varnostni pas ni nastavljiv po višini
z upoštevanjem popusta je cena zelo konkurenčna
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (8 glasov)
video test ford B-max 1.6 duratorq TDCi titanium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

B-max s svojim prihodom ni odkril novega razreda, ker enoprostorske malčke poznamo že dolgo. Je pa prvič ponudil nekaj zanimivih rešitev, ki so funkcionalnost dvignile na višji nivo. Med najpomembnejšimi so vsekakor drsna vrata na boku in odsotnost stebrička med prvim in drugim parom vrat. Seveda smo takšno rešitev že pohvalili, a jo velja še enkrat, ker je to dejansko eden od najbolj prepoznavnih elementov avtomobila. In funkcionira, vstopanje je enostavnejše, ravno tako postavljanje otroškega sedeža na zadnjo klop.

Morda lahko na tem mestu še enkrat poudarim, da je B-max majhen avtomobil. Zatorej, če iščete novo družinsko vozilo, za razvajene verjetno premajhen. Deset centimetrov je le daljši od fieste, pa čeprav zaradi visoke konture deluje večji. Potnikom so sicer namenili dovolj prostora, je pa posledično za družinsko rabo premajhen prtljažnik, ki bo marsikomu dejansko prekratek, četudi dovolj visok. Ostalo? Vozne lastnosti so za razred nadpovprečne, ker Ford pač iz svoje kože ne more, položaj za volanom je dober; ker se sedi nekoliko višje, je dobra tudi preglednost. Armaturna plošča ima za odtenek preveč stikal in premajhen zaslon, to pa sta tudi edini zameri.

V majhnih avtomobilih kupci večinoma izbiramo bencinske motorje, ker so vedno cenejši od dizelskih in ker se ne vozimo toliko, da bi se splačalo. B-max je majhen avtomobil, a smo vseeno na test vzeti še takšnega z dizelskim motorjem v nosu, če res ne morete brez njega.

1,6-litrski TDCi je nekoliko šibkejši od litrskega bencinskega ecoboosta in ponuja 70 kW. Da je moči manj, se čuti, a ne preveč, ker ima ta motor kar precej navora in lepo potegne že iz nizkih vrtljajev. Seveda vas ne bo pritisnilo ob sedež ob pospeševanjih, je pa čisto dovolj živahen in tudi na avtocesti se boste z lahkoto in v miru oziroma tišini vozili 130 km/h, kljub temu da je prestav le pet. Jaz sem se z njim zapeljal do Milana, se pravi na dolgo pot po avtocesti in mi je pri 130 km/h ob koncu poti povprečno porabil 5,6 litra. Malo, glede na bencinarja, a vseeno ne pohvalno malo, ker sem se vozil res lepo. Malce k porabi verjetno prispevata večja masa avtomobila in predvsem višina ter z njo povezan količnik zračnega upora, je pa res, da je še vedno ugodna. Še pol litra dol pa bi bila super.

Tale B-max ima enak paket opreme kot prejšnji, kar pomeni, da je dodobra založen in prepričljiv, edina sprememba je dejansko vzvratna kamera. Ta je postavljena na dobro mesto in se ne umaže hitro, zato jo priporočam, če niste najbolj vešči vzvratnega parkiranja, le dobre oči morate imeti, ker je zaslon, na katerem se prikazuje slika premajhen. Za B-maxa z dizelskim motorjem boste morali odšteti okoli 1.300 evrov več od bencinarja, a bo vaša povprečna poraba manjša za vsaj liter in pol, morda celo za dva. Če se vozite veliko, potem preračunajte, kdaj boste pokrili razliko, vseeno pa je prednost bencinskega motorja bolj miren tek in nekaj več moči. Sicer pa boste za točno takšen avtomobil odšteli 19.000 EUR, lahko pa tudi precej manj, ker Ford zadnje čase ponuja neverjetne popuste.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford B-MAX 1.6 duratorq TDCi titanium 
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1560
moč v kW (KM) pri vrt./min 70 (95) pri 3.800
največji navor v Nm pri vrt./min 215 pri 1.750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na prednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4077 x 1751 x 1604
medosna razdalja v mm 2489
prtljažnik v litrih 320
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1310 (470)
največja hitrost v km/h 173
pospešek 0-100 km/h v s 14,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,7/3,6/4,0
poraba na testu v l/100 km 5,6
cena osnovnega vozila v EUR 15.910
cena testnega vozila v EUR 18.180
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.850

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 dnevi  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 2 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 4 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 4 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |