Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Navidezna resničnost

Hyundai i30 coupe 1.6 CVVT iLook

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Kljub nikakršni podobnosti s pravimi kupeji so Korejci svojega i30 s tremi vrti krstili za kupeja. Sem prav preveril še enkrat uradne podatke in ja, piše. Skozi njihove oči je torej avtomobilistični svet drugačen od tistega, kar si mi predstavljamo pod kupejevsko obliko.
Navidezna resničnost
Foto: Gašper Miš
22. 1. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zveneč naziv 'coupe' ob i30
simpatična oblika
dovolj prostora v kabini in prtljažniku
udobna vožnja in namestitev za volanom
dovolj zmogljiv atmosferski bencinski motor se rad vrti
panoramska streha s strešnim oknom ustvarja prijetno in zračno kabino
ugodna cena osnovnega modela
naziv 'coupe' je marketinški trik
bočna vrata so velika in okorna
preglednost nazaj vstran je precej slaba
notranjost bi se morala bolj razlikovati od običajnega i30
menjalnik ima predolgo 6. prestavo
volanski mehanizem ne posreduje nobenega občutka
vožnja je premalo dinamična
poraba goriva bi bila lahko manjša
sedeža imata spredaj premalo ledvene in bočne opore
cena testnega vozila je previsoka
2,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.6 (12 glasov)
video test hyundai i30 coupe 1.6 CVVT iLook
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zakaj se čudim? Ker gre za navadno trivratno kombilimuzino z malo nižjo streho. Ampak bom pustil, da njihovi 'marketingarji' živijo v svojem svetu, sam pa se bom posvetil izključno tej različici i30, ki je že tretja v družini.

Ohranja dobre lastnosti petvratne kombilimuzine in karavana, od katerih je zadnji model prevzel tudi celoten pogonski sklop. Je pa videz spredaj bolj dinamičen zaradi malo spremenjene maske ter dnevnih luči v led tehnologiji, tu so še strešni spojler in 16-palčna platišča iz lahke litine, katere bo zaradi kromiranih obrob težko spregledati. Največja sprememba pa so seveda vrata. Občutno daljša so in s tem veliko bolj nerodna, ko parkirate kje na tesnem, pa še varnostni pas je veliko bolj nazaj, čeprav ima posebno držalo, ki vsaj malo pomaga, ko z roko segate nazaj. Tudi vzvratna preglednost je tukaj občutno slabša, torej nič novega za model z le tremi vrati. Zakaj bi si ga potem sploh želel? Ker pač lepše izgleda zunaj. Bolj dinamično, vsaj malo nastopaško, čeprav še zdaleč ne toliko, kot nekoč pravi model coupe, ki ga je danes sicer nasledil veloster.

Notranjost je veliko bolj zadržana in ni bila deležna sprememb, tako da je prostora glede na trivratno zasnovo dovolj, za boljši občutek pa bo poskrbela še steklena panoramska streha s strešnim oknom. Nasploh je počutje prijetno in trda plastika ne zmoti, ker je kvalitetno sestavljena skupaj, bolj jezi dolgčas, ker so tovrstni kupci vseeno malo bolj zahtevni in želijo vsaj kakšen presežek. Vožnja je predvsem udobna, zato vozniki, ki iščejo dinamiko, tu ne bodo nič našli. Kot prvo, imata sprednja sedeža premalo bočne opore, predvsem pa volanski mehanizem ne ponuja skoraj nobenega občutka o tem, kaj se dogaja z gnanima kolesoma spredaj. Celo tri stopnje lahko nastavite električnemu ojačevalniku pa boste vseeno ostali na suhem in posledično manj uživali v ovinkih kljub zveneči oznaki coupe, ki jo navadno vsaj malo povezujemo tudi z užitkom v vožnji.

1,6-litrski bencinski motor z 88 kilovati, torej 120 'konji', je v bistvu drugi najmočnejši v ponudbi pa ga kljub temu ne razganja od moči. i30 je le avtomobil s spodnjega dela cenovne lestvice, zato je tudi ponudba motorjev temu primerna, kar ni slabo. Ker je atmosferski, dobro zaživi šele pri visokih vrtljajih, zato je lahko hitro precej glasen. Dobra lastnost je, da se rad vrti in da je kar odziven, čeprav bo večina voznikov rekla, da je prešibek. V resnici je dovolj zmogljiv, nostalgičnim voznikom, ki imajo radi delo z ročico menjalnika, bo takoj všeč. Ima pa ravno menjalnik, ki sicer kar lepo teče, slabo lastnost, da je kljub šestim prestavam zadnja prekratko izračunana, tako da je na avtocesti enostavno preveč hrupa. Pa tudi poraba z osmimi litri ni majhna.

i30 'kvazi-kupe' zato voznikom, ki želijo dinamiko, ne bo prinesel prav nič dinamičnega. Kar se vožnje tiče. Zato pa je videz tisti, ki lahko za zmeren denar prepriča marsikoga. Govorim o osnovnem modelu, ki stane s popustom dobrih 13 tisoč evrov, tale pa je že okoli 18, tako da dvakrat premislite, če jih je vreden.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai i30 coupe 1.6 CVVT iLook
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1591
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 6.300
največji navor v Nm pri vrt./min 156 pri 4.850
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4300 x 1780 x 1465
medosna razdalja v mm 2650
prtljažnik v litrih 378
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1262 (558)
največja hitrost v km/h 192
pospešek 0-100 km/h v s 10,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,8/4,8/5,9
poraba na testu v l/100 km 8,1
cena osnovnega vozila v EUR 14.220
cena testnega vozila v EUR 17.580
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 17.940

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: clark
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 tedni  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  |