Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Družinski miks

Fiat 500L 1.6 multijet II 16V lounge

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
V poplavi bolj ali manj posrečeno oblikovanih avtomobilov se je znašel tale novi fiat. Nekakšen miks oblike enoprostornika, crossoverja in... avtobusa. Do tukaj vse lepo in prav, nikakor pa mu ne oprostim imena.
Družinski miks
Foto: Anže Jereb
27. 1. 2014 ob 7:35
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

posebnež v razredu
prostorna in prijetna kabina
takšnih detajlov znotraj ne boste našli v nobenem konkurentu
dizelski motor je zelo zmogljiv in dokaj varčen
lega in vodljivost sta za vrsto avtomobila dobri
zadnja klop je vzdolžno pomična
oprema je lahko zelo bogata
ne zasluži si imena 500
oblika še zdaleč ni tako posrečena, kot pri večini fiatov
sedalni del sedežev je absolutno prekratek
podvozje bi moralo biti bolj udobno
motor je preglasen
kakovost izdelave šepa na več koncih
gumbi klimatske naprave so preveč skriti
končna cena je previsoka
2,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3 (23 glasov)
video test fiat 500L 1.6 multijet II 16V lounge
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ker se imenuje 500L, enostavno kvari imidž malemu prikupnemu 500, ki bi moral biti en in edini. Zdaj pa je samo še eden od. Fiat tukaj preveč posnema Mini in s poimenovanjem pljuva v svojo skledo, čeprav je namen jasen: ustvariti malo bolj prestižno družino 500, ki se napaja iz uspehov originala, posledično pa lahko zato Italijani zaračunajo več za te modele. Vsaj mislijo tako.

500L smo že imeli na testu in že takrat smo kritizirali absolutno prekratke sedeže, na katerih se pač nočete voziti daleč. Težava je v osnovnem poslanstvu avtomobila. Če so sedeži majhni pri modelih 500 ali panda, je to pač sprejemljivo, ker je avtomobil v osnovi namenjen drugačnim kupcem, 500L pa želi biti družinsko in praktično vozilo, zato so takšni sedeži velik minus. Potem je grozna postavitev gumbov klimatske naprave, ki je tako nizko, da morate med vožnjo prav konkretno pogledati dol, da vidite, kaj želite nastaviti. Za družinski avtomobil kar nevaro. Je pa super, da so vsaj gumbi tako veliki, da jih tudi s slepim tipanjem najdete med vožnjo. Pa še lepi so.

Motor že sam po sebi ni tih, pri tem pa vas pri točno 130 km/h na uro prav lepo na hitrost opozarja še nekaj v armaturki. Morda so imeli delavci ali roboti v Kragujevcu, kjer ga sestavljajo, slab dan, vendar se slabša kakovost izdelave pozna še kje, na primer na ročici menjalnika, ki je slabo sestavljena. Sedi se dokaj pokončno, kar je v redu, nad glavami potnikov pa je največje panoramsko steklo med konkurenco, ki meri kar poldrugi kvadratni meter. Kabini da res dober občutek, sploh, ker je že v osnovi zelo prostorna in na kratkih vožnjah prav prijetna. Vetrobransko steklo je postavljeno zelo pokončno in nekako objema kabino, kar daje prijeten občutek kokpita in dobre preglednosti. Je pa nerodno, da je šipa tako daleč spredaj, da svoje navigacije ali telefona na nosilcu enostavno ne boste dosegli.

Prostornost avtomobila potrjuje tudi za razred avtomobila velik 400-litrski prtljažnik. Če podrete sprednji sedež, lahko v 500L peljete tudi 2,4 metra dolg predmet. Še bolje, zadnja klop je pomična za kar 12 centimetrov, zato se lahko potnikom tam še dodatno prikupite. Vendar jih bo po drugi strani razočaralo trdo podvozje, ki je za tip avtomobila spet premalo udobno, da bi skrbelo za dobro počutje. Res, da je zato manj nagibanja karoserije in da se avtomobil precej suvereno pelje skozi ovinke, vseeno pa dvomim, da bo kdo ravno zato kupil ta model.


Vseeno; morda koga prepriča ponudba dodatne opreme, na primer zmogljivega radia znamke Beats, ali pa osredotočenost na detajle, saj verjetno v tem rangu ni tako stilsko oblikovanega avtomobila v kabini. Šok pa sledi ob pogledu na cenik, saj stane brez popusta 23 tisoč evrov, s popustom pa še vedno 20.500. Razlog, da je ta fiat 500L tako drag, je poleg zelo bogate opreme seveda tudi dokaj zmogljiv 1,6-litrski dizelski motor. 77 kilovatov oziroma 105 'konjev' ima in povprečno porabo pod 6 litrov. Z bencinskim bi bil skoraj 4 tisočake cenejši, kar ni malo denarja v tem segmentu vozil. Gre sicer za motor multijet II, ki ima kar 8 vbrizgov na cikel, da je izgorevanje še bolj učinkovito in tiho, ampak se meni zdi še vedno precej glasen, v praktično vsaki situaciji pa dovolj, celo preveč zmogljiv glede na potrebe. Če bi Fiat malo bolje preveril potrebe kupcev tovrstnih vozil, bi bil lahko končni izdelek še veliko boljši, če bi imel drugačno ime, bi mu pa že v osnovi pol napak oprostil. Je pa zelo drugačen od ostalih v razredu, kar mu štejem v največji plus.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat 500L 1.6 multijet II 16V lounge
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4147 x 1784 x 1685
medosna razdalja v mm 2612
prtljažnik v litrih 400
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1390
največja hitrost v km/h 181
pospešek 0-100 km/h v s 11,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,4/3,9/4,5
poraba na testu v l/100 km 5,8
cena osnovnega vozila v EUR 15.240
cena testnega vozila v EUR 22.430
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 22.430

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 5. 2018
Maj 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - audi A7
10  mednarodna premiera - volkswagen touareg
11  domača premiera - hyundai i30 N
1213
14151617  domača premiera - mercedes benz A
181920
2122  domača premiera - BMW M5 in i8 roadster
2324252627
282930  domača premiera - 4 milijoni vozil v Revozu
31  domača premiera - nissan leaf
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 401
volkswagen polo 309
volkswagen golf 248
škoda octavia 221
renault captur 201

Podatki veljajo za april 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 26.998 novih avtov!

Anketa
Kdaj se boš prijavil na Rdeči volan?
913Sem najboljši, se ne rabim. 912V Krškem sem že dosegel najboljši čas. 911Ne bom se, ker me je strah. 910Kaj je Rdeči volan?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: monik
Obvestila
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 3 dnevi  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 2 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 2 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 2 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 2 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 2 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 6 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 7 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 7 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 9 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 9 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 9 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 10 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 10 meseci  |