Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Galeja za vetra željne

Opel cascada 1.6 SIDI turbo cosmo

Avtor prispevka: Anže Jereb
Večino testov pri Volanu opravimo na slovenskih cestah, za cascado pa smo si vzeli več časa in se odpravili med italijanske, avstrijske in švicarske Alpe. In ugotovili, da je lahko odličen potovalnik, ki navduši z udobjem.
Galeja za vetra željne
Foto: Anže Jereb
24. 1. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

če potrebujete nastopaški in eleganten avtomobil, je cascada prava
hvalim prostornost zadnjih sedežev in udobje sprednjih
prtljažnik je zelo prostoren in uporaben
v daljših zavojih je cascada zelo suverena in prijetna
doplačilna akustična streha svojo nalogo opravlja vrhunsko
motor je radodaren z navorom in zelo mirno teče
odpiranje strehe na daljavo je zanimiva rešitev
ojačitve pomenijo, da je cascada težka in v zaprtih zavojih okorna
vetra je ob spuščeni strehi preveč
krajše grbine se neprijetno čuti v obliki tresenja volana
motor porabi preveč goriva
opozorilnik na vozila v mrtvem kotu ne deluje dobro
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (12 glasov)
video test opel cascada 1.6 SIDI turbo cosmo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Cascada je posebnež. Posebnica pravzaprav. Je dovolj velika, da na 4,7 metra dolžine zmore ponuditi pet sedežev, na katerih dejansko lahko udobno sedijo štirje potniki (peti njih itak praktično v vsakem avtomobilu kuha mulo), kar se mi zdi super, ker v večini krajših predstavnikov potrebe po drugi sedežni vrsti ne vidim, če tam ne more sedeti nihče. Skratka, je predolga, da bi se postavljala ob bok brezstrešnemu golfu, focusu in ostalim predstavnikom, obenem pa je vseeno ni mogoče postaviti ob bok dražjim premijskim predstavnikom, kot sta mercedes-benz E in audi A5, četudi so po si po dolžini praktično identični (A5 je celo krajši). Zakaj ne? Ker je cenejša in manj mondena, pa tudi več prostora od obeh ponuja na zadnji klopi. Celo več od slabih pet metrov dolge BMW-jeve šestice. Celo prtljažnik je velik in ponuja 280 litrov prostornine, če je streha dvignjena, pa še sto več. Pohvalno.

Na pot smo se dejansko odpravili s tremi avtomobili, cascadi sta družbo delala še MX-5 in DS3 cabrio. In hitro smo ugotovili, da se cascada sicer na vseh cestah relativno dobro znajde, je pa daleč najprijetnejša na odprtih in morda hitrejših odsekih. In nedvomno najbolj nastopaška, kamorkoli smo se pripeljali, so mimoidoči gledali le vanjo. Ni težko ugotoviti zakaj, poleg velikosti tudi športno elegantna sprednja maska poskrbi za prezenco in velik aluminijast lok na mestu, kjer se dokončno pospravi platnena streha, tudi. Ja, platnena, ker je le tako kabriolet lahko pravi kabriolet, pravijo pri Oplu. In po svoje imajo prav, zlasti s tako platneno streho, ki s seboj ne prinaša praktično nobene slabosti platna, torej piša pri večjih hitrostih ali pa slabega tesnenja. Testna cascada je imela doplačilno akustično platneno streho, ki stane le nekaj sto evrov in jo nadvse priporočam. Tudi na avtocesti ne boste slišali piša vetra, niti se vam ne bo zdelo, da vam okoli glave piha hladno oziroma toplo, kadar bo dvignjena, ker tesni vrhunsko.

Kabrioleti so seveda običajno precej ozko uporabni, kar posledično pomeni, da jih na cestah ni veliko. Celo na prelepih prelazih, kjer je zanje dejansko najboljše mesto, ker ni premraz niti prevroče (poleti v mestu in med semaforji bi se vam glava mimogrede skuhala od vročine), jih ni bilo veliko. In zaradi dejstva, da vam hitro lahko postane vroče, cenim možnost zapiranja in odpiranja ostrešja do hitrosti kar 50 km/h, kar traja le 17 sekund, oboje zelo pohvalno. Tudi možnost odpiranja s ključem na daljavo se mi zdi simpatična rešitev, ker lahko avtomobil prezračimo, preden se vanj usedemo.

Če se vam zdi cascada podobna astri, vam povem, da je mnogo večja, dejansko je bolj insignia. Posledično je znotraj prostorna, spredaj boste v njenih sedežih sedeli res odlično, zadaj pa je kot rečeno prostora tudi dovolj. A ta velikost obenem pomeni, da cascada nima želja po dinamični vožnji. Ne bom rekel, da je okorna v ozkih zavojih, hitra pa vsekakor ni. Daljši in manj ostri zavoji so nekaj drugega. Pred serijo treh serpentin se spominjam, da me je dohitel gospod v porscheju boxer, v avtomobilu, ki mu s cascado le stežka pobegneš, ker je pač majhen in vrhunsko vodljiv. Po zaključku serpentin je sledilo nekaj bolj odprtih zavojev, kjer sva si dala duška (oba, ker je bil tudi gospod očitno v pravem razpoloženju že ko me je bliskovito dohitel), pa vam povem, da sem se mu oddaljil. V daljših zavojih cascada neverjetno lepo leži in je precej prepričljiva. Kot potovalnik je torej super.

Kljub vsem ojačitvam in rešitvam, ki jih je Opel vpeljal ob snovanju cascade, da bi se slednja peljala suvereno in bolje od želejaste astre kabriolet, pa jim nekaj le ni uspelo. Če se v zavojih avtomobil ne zvija in je suveren, pa ga iz tira vržejo  krajše grbine, tudi, ko se boste vozili naravost. Včasih se mi je zato zazdelo, da bo volan ostal kar v mojih rokah, tako neprijetno se je zatresel. Menjalnik nima rad hitrih premikov, motor pa ne vrtenja. To je avto za uživanje, zato se mi zdi nastavljivo podvozje brez pomena in ga sam ne bi vzel.

Torej motor. Novi 1,6-litrski turbo bencinar s 125 kilovati moči ... Motor je dober, ni pa odličen. V prvi vrsti je precej umirjen in pisan cascadinemu karakterju, ne mara vrtenja in je mnogo bolj vesel lahkotnega brnenja. Takrat vas bo navdušil s sila umirjenim tekom, z veliko zalogo navora že od najnižjih vrtljajev. V tem vidiku mi je bil všeč, je pa porabil preveč. Ob lepi vožnji devet litrov, zasluga veliki porabi gre tudi precejšnja cascadina masa. A tudi v lažji astri ekonomičnosti motorja ne morem pohvaliti, na ostalih področjih pa je kar prepričljiv.

Dejansko je bila edina stvar, ki me je med vožnjo po prelazih motila, veter. Tega je bilo preveč tudi, če sem imel nameščeno vetrno zaščito in dvignjena vsa stekla. Pri 100 km/h je že konkretno pihalo, verjetno zato, ker je zaščita predaleč zadaj in se je zrak ob meni fino mešal. 36.000 EUR seveda ni malo, ampak je v tem primeru cascada dobro založena z opremo, med katero vsekakor predlagam, da vzamete parkirne senzorje in kamero, ker je dejansko velik avtomobil, ni pa treba vzeti opozorilnika za vozila v mrtvem kotu, ker se nanj ni mogoče zanašati. Ko smo se peljali po hitri cesti z ograjo na obeh straneh, je stalno svetil. 

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel cascada 1.6 SIDI turbo cosmo
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 125 (170) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 260 od 1.650 do 3.200
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4696 x 1839 x 1433
medosna razdalja v mm 2695
prtljažnik v litrih 280
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1733 (407)
največja hitrost v km/h 217
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,0/5,3/6,3
poraba na testu v l/100 km 9,1
cena osnovnega vozila v EUR 23.600
cena testnega vozila v EUR 27.050
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 36.500

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 11. 2017
November 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
0607  domača premiera - tiguan allspace
08  domača premiera - hyundai KONA
09  domača premiera - fiat 500L
101112
131415  domača premiera - BMW X3 in 6 gran turismo
16  domača premiera - volvo XC40
171819
2021  mednarodna premiera - mitsubishi eclipse cross
2223242526
27282930  mednarodna premiera - ford transit custom
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 387
renault clio 358
škoda octavia 201
renault megane 173
renault captur 165

Podatki veljajo za oktober 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 60.561 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na zimo?
855toplo se oblečem 854samo pnevmatike zamenjam 853za pregled si vzamem 3 ure 852nikoli ga ne pripravim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Carloss
Obvestila
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 tedni  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 1 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 3 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 4 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 5 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 5 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 5 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 5 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 5 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 6 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 7 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 8 meseci  |