Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Četrta pot

Audi A5 sportback 2.0 TDI

Avtor prispevka: Anže Jereb
Življenje je bilo nekaj let nazaj precej bolj enostavno. Če smo se takrat v avtomobilskih salonih lahko odločali med limuzino, karavanom ali terencem, je danes izbire toliko, kot na boljšem nedeljskem 'bolšjaku'.
Četrta pot
Foto: Matej Mihinjač
14. 4. 2010 ob 11:03
Komentarjev: 0
test audi A5 sportback 2.0 TDI
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zdi se, da vsi iščejo še neraziskane niše, da bi prepričali še tistih nekaj kupcev, ki se težko odločijo. Tipični predstavniki tega novega vala izdelkov so v zadnjem času precej aktualni 'sportbacki', med katere sodi tudi Audijev.  Vsi dobro poznamo kupejevsko izvedbo audija A5. Nedvomno gre za najlepše oblikovan izdelek Audija v zadnjem času, ki je skladno z modo sedaj dobil še večjega polbrata. Kaj pravzaprav A5 sportback je? Kupe kot že rečeno ne more biti, ker ima en par bočnih vrat preveč. Za limuzino je zadek preveč položen, shooting brake pa tudi ni, ker nima treh vrat in v osnovi ni namenjen, tako kot včasih, petičnežem za prevoz palic za golf ali pušk za lov na lisice. Oblikovno je A5 sportback še najbližje dobri stari limuzini s petimi vrati, ki so ji v Ingolstadtu nadeli kupejevsko streho in na hrbet poveznili športen nahrbtnik. Končni izdelek je tako še najbolj podoben izdelku kakšnega priznanega umetnika in ne kupu železja s štirimi krogi na nosu. Oblikovalci so si drznili prestopiti utrjene meje in moram reči, da spoštujem njihov pogum. Vse skupaj bi se lahko končalo na pogorišču zgodovine, tako pa so pri Audiju še enkrat več dokazali, da z minimalnimi prijemi lahko ustvarijo pravo mojstrovino. Zunanjost se praktično ne ponaša z nobeno revolucionarno rešitvijo, elegantno-športen prizvok celotni kompoziciji vdahnejo, poleg seveda prej omenjene kupejevske strehe, šele luči v led tehniki in velika platišča.

Notranjost ni nič kaj drugačna kot v ostalih Audijih; uporabljeni materiali so kakovostni in obdelani z nemško natančnostjo. In glede na to, da je sportback narejen na osnovi audija A4, se ne gre pritoževati niti nad ponujenim prostorom. Pozna se sicer, da je za skoraj štiri centimetre nižji od limuzine, saj se tukaj malo težje vstopa v notranjost, tako ali tako pa je A5 namenjen mlajšim kupcem od A4. Sedeži so štirje in glede na dolžino avtomobila bi vseeno lahko bilo več prostora tudi na zadnjih. Spredaj ga je sicer res v izobilju, zadaj pa imajo lahko nadpovprečno visoki hitro kakšno buško na glavi. Verjetno vas najbolj zanima prostor v prtljažniku. Tukaj spet pride do izraza osnova A4. Sportbackov prtljažnik namreč ponuja do litra enako prostornino kot njegov, vsaj po imenu, manjši bratec - 480 litrov. Zaradi kupejevske strehe in posledično majhnega zadnjega stekla je nekaj slabši pregled nad zadkom vozila, sicer pa si notranjost zasluži same pohvale. Še posebej intuitivna razporeditev ukaznih gumbov in sama vozna ergonomija, ki je res na zavidljivo visokem nivoju.

Nova generacija turbodizelskih motorjev s skupnim vodom je očitno postala bolj varčna, ker od 6 do 7 litrov res ni veliko za 125 kilovatov moči. Obenem pa je motor lepo tih in miren ter brez težav teče pri čisto nizkih vrtljajih. Moč je konstantno razporejena po celotnem območju vrtljajev. Menjalnik, tako kot motor, deluje brez zatikanja. Voznik lahko prestavlja precej hitro, če seveda to želi. Bolj kot ob hitrem prestavljanju in sunkovitem zaviranju, z mimogrede zelo zmogljivimi zavorami, pa sportback zaživi ob ležernem požiranju ovinkov. Zdi se kot ustvarjen za dolge nemške Autobahne, ne ustraši pa se niti zavitih alpskih prelazov ali slabih slovenskih cest. Za vožnjo po ozkih rimskih ulicah ali vse več enosmernih cestah v našem glavnem mestu resno priporočam nakup parkirnih senzorjev, drugače se kaj hitro lahko zgodi kaj nepredvidenega. Nekaterim se bosta podvozje in krmiljenje sicer zdela pretrda za luknjaste ceste, spet drugim bo všeč njuno neprisiljeno vzburjanje, da ju popeljete na športen izlet. Če potegnem črto, sta brez dvoma vrhunska, za mestno vožnjo pa bi ju lahko nastavili še nekaj bolj mehko. Sicer kupci pod dodatno opremo najdejo nastavljiv sistem njunega obnašanja, ki pa se mu bo verjetno večina, sploh zaradi cene, odrekla.

Sportback je torej pravi križanec. Trudi se biti športen, kar pa mu, razen s krmiljenjem in podvozjem, ne uspe ravno. Zato ga bodo najbolj znali ceniti tisti, ki se veliko vozijo na dolgih razdaljah po vsej Evropi, ne želijo pa se odreči stilu samo zaradi potrebe po prostoru. Njegovi prednosti sta vsakdanja uporabnost in posebnost, ker takšnih avtomobilov ni in ne bo ravno veliko. Če nanj gledate samo kot na napihnjeno štirico, prav gotovo niste potencialni kupec. Vsi, ki jim je stil pomemben ravno tako kot uporabnost, pa verjetno že dolgo čakate na svojo priložnost.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki audi A5 sportback 2,0 TDI
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 125 (170) pri 4200
največji navor v Nm pri vrt./min 350 pri 1750 do 2500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4625 x 1855 x 1370
medosna razdalja v mm 2750
prtljažnik v litrih 455
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1470 (500)
največja hitrost v km/h 230
pospešek 0-100 km/h v s 8,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,2/7,1/5,3
poraba na testu v l/100 km 7,0
cena osnovnega vozila v EUR 36.780
cena testnega vozila v EUR 36.780
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 55.834

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 tedni  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |